Re: O Żydach w Polsce

Data: 2009-05-18 10:10:59
Temat: Re: O Żydach w Polsce
Od: "Chiron" <e...@o...eu>

Użytkownik "glob" <r...@g...com> napisał w wiadomości
news:9c22e4c0-9138-4b71-b339-beaf9bf03c8d@u10g2000vb
d.googlegroups.com...

Chiron napisał(a):
> Użytkownik "Duch" <n...@n...com> napisał w wiadomości

> Jednakże nie jest to nacja, któa by znała uczucie wdzięczności...
>
> Chiron

Naprawdę?cytat;Któż mnie popierał,któż o mnie walczył na terenie
literackim,jeśli nie oni?Któż pierwszy odważył się rzucić cały swój
entuzjazm na szale wzbierającej dyskusji o Ferdydurce,jeśli nie wielki
i nieodżałowany mój przyjaciel,Bruno Schulz?Któż mi torował drogę w
Polsce przedwojennej i powojennej,jeśl i nie Artur Sandauer[ten od bez
taryfy ulgowej,atakujący miękkość i tzw;rąsia rąsie myje]
?A na emigracji-kto mnie popierał poza Józefem Witlinem?Żydzi zawsze i
wszędzie byli pierwsi w zrozumieniu i odczuciu mojej pracy
pisarskiej.Polacy gombra prześladawali, Żydzi wspierali,Gdyby nie
Żydzi to wielu by w polskiej kulturze nie zaistaniało.
drugi cytat;Żydzi tak swoistą i wybitną mieli rolę w rozwoju polskim
owych lat,że przemilczeć ich nie można..............
Wniosek=Chiron, katolik ,polok=jest to nacja,która uczucia
wdzięczności nie zna.

Napewno są wyjątki- żydów z pochodzenia, Polaków z serca (KK Baczyński
choćby). Niestety- to tylko wyjątki (sprawę Gombrowicza - ze względu na jego
dosyć kontrowersyjne i czasem wręcz antypolskie wypowiedzi raczej pominę- bo
trudno ją zaliczyć do tych wyjątku, a raczej wręcz przeciwnie). Takich
makabrycznych bajkopiosarzy jak Tomasz Gross jest o wiele więcej- i wielka
ich siła szkodzenia Polsce- choć on akurat wdzięczny być powinien.
Wniosek: glob=tresowany w politgramocie=bezmózg

Chiron