Strona główna Grupy pl.sci.psychologia O czym mówiłam... Re: O czym mówiłam...

Grupy

Szukaj w grupach

 

Re: O czym mówiłam...

« poprzedni post następny post »
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
OSTED!not-for-mail
From: Ilona <i...@u...net>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: O czym mówiłam...
Date: Wed, 22 May 2019 00:11:02 +0200
Organization: ..usnet.net
Lines: 225
Message-ID: <qc1t2r$6pd$1@node1.news.atman.pl>
References: <5ce3af90$0$517$65785112@news.neostrada.pl>
Reply-To: i...@u...net
NNTP-Posting-Host: 5.172.255.79
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node1.news.atman.pl 1558476701 6957 5.172.255.79 (21 May 2019 22:11:41 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Tue, 21 May 2019 22:11:41 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:60.0) Gecko/20100101
Thunderbird/60.5.0
In-Reply-To: <5ce3af90$0$517$65785112@news.neostrada.pl>
Content-Language: en-US
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.psychologia:755001
Ukryj nagłówki

On 2019-05-21 09:58, XL wrote:
> ..w Sejmie na Narodowym Kongresie Kobiet:
>
> Witam Panie, witam wszystkich Obecnych. Dziekuje organizatorom za
> wyroznienie i sposobnosc podzielenia sie przemysleniami z tak
> wspaniałymi osobami o bliskich mi przekonaniach, doswiadczeniach i celach.
> Łaczy nas DUMA - z przynaleznosci do najwspanialszego narodu na swiecie
> i z naszych małych i duzych osiagniec w zyciu i pracy codziennej.
> Łaczy nas MIŁOSC - do Boga, do Ojczyzny, do polskich Wartosci, do
> polskiej Tradycji.
> Łacza nas nasze polskie obowiazki. ,,Jestem Polakiem,wiec mam obowiazki
> polskie!" - napisał Roman Dmowski we Wstepie do ,,Mysli nowoczesnego
> Polaka" w 1903 r.
>
> Nie bez przyczyny wiec jako Polka - matka, zona, babcia, nauczycielka i
> wychowawczyni, a takze członkini Ruchu Narodowego, do rozwazan wybrałam
> WYCHOWANIE DLA NARODU - najwazniejsza z dziedzin zycia, ktora od zawsze
> zaprzatała głowy najwspanialszych naszych Obywateli, a ktora dzis, mam
> takie wrazenie, wraz z postepem, niepostrzezenie wycofała sie lub
> wrecz została zepchnieta w ciemny kat.
> Wychowanie dla narodu to wdrazanie do pracy i poswiecen dla Ojczyzny,
> kształtowanie poczucia identyfikacji z kultura i narodowoscia polska,
> nauczanie historii Polski we własciwy, a nie skrzywiony sposob, pamiec
> o przodkach, szacunek dla Bohaterow, poczucie dumy i wspolnoty narodowej.
> W wychowaniu rozumianym jako biologiczne i socjalne doprowadzenie dziecka
> do dorosłosci, jako domowa nauka dbałosci o rodzine i społecznosc, o
> zdrowe i dobre w nich relacje - kazdy z nas ma własne doswiadczenia i
> wzorce, sprawdzone w swojej rodzinie jako najlepiej prowadzace do celu i
> uznane za najwłasciwsze. W naszej krwia i blizna wywalczonej Ojczyznie
> my, obywatele, mamy do tego prawo.
> Skupiam sie na wychowaniu narodowym, bo to ono, procz wspolnej historii
> i jezyka jest najpewniejszym zabezpieczeniem istnienia narodowej
> swiadomosci. Bez niej nie ma narodu.
>
> POLSKIE narodowe wzorce były, sa i beda atakowane otwarcie i z ukrycia,
> z zewnatrz i od srodka. Nikt nam nigdy nie dał i nie da tzw. swietego
> spokoju w tym wzgledzie. Z racji naszych geopolitycznych uwarunkowan
> taka mielismy HISTORIE, taka mamy TERAZNIEJSZOSC i taka bedzie
> nasza PRZYSZŁOSC. Nic na tym swiecie nie sprawi, by kiedykolwiek nasza
> walka była skonczona.
>
> Kanclerz Wielki Koronny, Hetman Wielki Koronny, Jan Zamoyski, w akcie
> fundacyjnym Akademii Zamojskiej, skreslił słowa: ,,Takie beda
> Rzeczypospolite, jakie ich młodziezy chowanie...". Akademia została
> powołana do zycia w 1594 roku, a zlikwidowana przez austriackich zaborcow
> w 1784. Bez mała dwa wieki pieknej działalnosci poszło w zapomnienie za
> wroga przyczyna, a Polska znikła z mapy Europy. Jakie to znamienne!
> Obrazuje bowiem pewien schemat - bez wychowania obywateli dla narodu i
> panstwo nie ma przyszłosci.
>
> Od czasow Akademii Zamojskiej i zaborow Polska przeszła wiele.
> Zdziesiatkowani II WS i wkrotce po niej sprzedani komunie, umeczeni
> połwieczem komunistycznej izolacji, zyciem w oparach totalitarnego
> terroru, codziennym upodleniem, brakami w najprostszych i najbardziej
> przyziemnych sprawach bytowych, niepomni juz bylismy głosu historii i
> ostrzezen pokolen, ktore odeszły wraz ze swiadomoscia zagrozen.
> Zabrakło w naszych szkołach i rodzinach WYCHOWANIA NARODOWEGO. Okupant, a
> potem komuna wymordowali inteligencje polska, jedyny nosnik narodowej
> idei; wymordowano stawiajacych opor najswietniejszych synow i corki
> polskiego narodu. 50 lat komuna niszczyła narod systemowo, krok po kroku,
> trzymajac sie straszliwego planu. Juz w czasach POKOJU w ubeckich
> katowniach wciaz byli mordowani i wdeptywani w ziemie ostatni obroncy
> Polski. Tymczasem w placowkach oswiatowych trwało intensywne wychowanie -
> TAKZE ICH DZIECI - dla socjalizmu. Narodowa swiadomosc i wszelkie jej
> odruchy były przedmiotem eksterminacji.
> To wszystko w imie szalenczej idei, rozbrzmiewajacej z głosnikow, w
> piesniach sprzedajnych poetow, jak np. pozniejszej noblistki
> Szymborskiej, sławiacej Stalina i podpisujacej sie pod petycja do
> Bieruta o wyrok smierci dla sadzonych krakowskich ksiezy!
>
> Az dał nam Bog papieza-Polaka, a ,,TEJ ZIEMI" koniec niewoli. Jak dzieci,
> urodzone w ciemnym pokoju i nagle wypuszczone na
> kolorowa, zalana słoncem łake, nagle zyskalismy dostep do czegos,
> czego od dwoch-trzech pokolen nie widzielismy my dorosli, a młodsi
> nawet nie poznali. Zza zelaznej kurtyny o istnieniu innego zycia Polacy
> mogli sie dowiedziec tylko cichcem słuchajac Radia Wolna Europa, albo z
> obrazkow i reklam w przemycanych kolorowych gazetach i z etykiet trudno
> dostepnych towarow z PEWEXu. Ach, no i oczywiscie takze od tych
> nielicznych, ktorym władza ludowa wydała paszporty...
> W obliczu nagłej dostepnosci wszystkiego my, madrzy i waleczni Polacy,
> nieznajacy juz NORMALNOSCI, bylismy łatwym łupem i tworzywem.
> I o to naszym wrogom chodziło!
> Wkrotce przez komunistyczne formy przetrwalne, opanowujace najwazniejsze
> dziedziny zycia, zostalismy rzuceni w objecia kolejnej antynarodowej
> niewoli - Unii Europejskiej.
> POLSKI NACJONALIZM I POLSKIE WYCHOWANIE NARODOWE ZNOWU STAŁY SIE WINA.
> Dzis w rodzinach, przedszkolach, szkołach i uczelniach juz praktycznie
> ich nie ma - w pogoni za dobrami z reklam w tysiacu kanałach telewizji,
> zmuszeni do niewolniczej pracy za granica i sami nieposiadajacy zadnych
> wzorcow rodzice nie dadza przeciez swym dzieciom tego, czego sami nie
> dostali. A nauczyciele - ci wychowani przez komune, a w kolejnych
> pokoleniach przez to zupełnie wyzuci z narodowej idei i etosu - oto
> niedawno porzucili swych uczniow. Jako nauczycielka nigdy nie
> przypuszczałam, ze degrengolada mego zawodu osiagnie tak monstrualny
> rozmiar.
>
> Blisko 15 lat byłam zwykła szara nauczycielka matematyki, zajeta
> codziennymi trudami, praca i rodzina, bez wielkich refleksji i porywow,
> nie okłamujmy sie, kiedy rzeczywistosc dogoniła mnie i złapała za rekaw
> w listopadzie 1999 roku, podczas strajkow nauczycielskich i krotko przed
> nimi, krotko po przejsciu z małej wiejskiej szkoły do duzej, miejskiej,
> z tysiacem uczniow.
> Jako wychowawczyni zobowiazana na poczatku roku szkolnego do tzw. wywiadu
> srodowiskowego, stanełam oko w oko z nowymi realiami. Była to chyba
> najbardziej zaniedbana srodowiskowo okolica w miescie. Wraz ze szkolna
> pedagog i z dzielnicowa trafiłam w miejsca i sytuacje, o istnieniu
> ktorych nie miałam pojecia, bo jednak wies, mimo wszystko, to
> społecznosc, ktora z racji bliskich relacji miedzyludzkich i rodzinnych
> czesto sama potrafi dojrzec i w pore ingerowac tam, gdzie potrzeba...
> W klatkach schodowych przechodziłam nad lezacymi zamroczonymi alkoholem i
> oblanymi wymiocinami ludzmi; w zdewastowanych i brudnych mieszkaniach, do
> ktorych bałam sie wejsc, a po wejsciu chocby otrzec o sprzety,
> zobaczyłam moich uczniow! - dzieci, ktore przed lekcjami kolejna noc
> spedziły na klatce schodowej, wygonione z łozek przez zapijaczonych
> rodzicow. Od dzielnicowej dowiedziałam sie, ze matka mej uczennicy,
> szostoklasistki powtarzajacej klase juz drugi raz, zabiera ja na
> libacje z obcymi mezczyznami, a z jednym z nich ta dziewczynka zyje i
> mieszka od długiego czasu!!! I nic tu nie zdziałały władze, liczyły sie
> tylko papiery i wpisy kuratorki społecznej, ze odbyły sie kolejne wizyty
> kontrolne w tej rodzinie! Ktos za te wpisy brał pieniadze i na tym sie
> konczyło.
>
> Listopad 1999, TAK ZWANY strajk ,,szkolny"! Tak zwany - bo strajk o
> pieniadze szkolnym strajkiem NIE JEST. Strajk szkolny to protest w obronie
> polskiej szkoły, mowy i wartosci. Strajkiem szkolnym był strajk uczniow
> we Wrzesni!
> Na przerwie wojownicza aktywistka ZNP (tak, TEGO samego, co dzis) wymownie
> podsuneła mi liste. Strajkujemy! Poczułam na sobie wyczekujace
> spojrzenia tych, co juz sie wpisali, wiec po chwili wahania złozyłam
> podpis, myslac ,,Bzdura jakas, nic z tego nie bedzie. Jaki strajk?! O
> co?! A maz własnie stracił prace - co bedzie?".
> Nastepnego ranka w szkole huczało. ,,Bedzie strajk! Dyrekcja z nami!" O
> zadnych wzniosłych celach, umieszczanych pozniej na transparentach,
> miedzy samymi nauczycielami mowy nie było...
> Cała noc myslałam. Ja, zona SYNA zołnierza Armii Krajowej, zona WNUKA
> przedwojennej i powojennej patriotki i polonistki, prowadzacej podczas
> okupacji darmowe tajne komplety; podczas wojny wraz z dziesiatkami innych
> Kielczan wykupujacej z niemieckiego pociagu wysiedlonych Warszawiakow i
> goszczacej we własnym niewielkim domu az cztery ich rodziny; w
> stalinowskim okresie modlacej sie z uczniami za Ojczyzne kazdego dnia
> przed pierwsza lekcja pod grozba sankcji (do ktorych w koncu doszło -
> została zwolniona); ja, zona WNUKA legionisty, JA!!! - bede w polskiej
> szkole strajkowała o pieniadze?!!
> Ja, WYCHOWAWCZYNI, opuszcze dzieci, dla ktorych po strasznej nocy szkoła,
> a w niej czysta jasna sala i goracy obiad, i wreszcie ja sama, moj
> usmiech, spokoj i codzienna obecnosc, jestesmy jedynym stałym
> pozytywnym punktem ich swiata?!
> Poprosiłam o wykreslenie mnie z listy. BYŁAM ŁAMISTRAJKIEM. Jakiz to dla
> mnie był honor! Przyszli na moje lekcje uczniowie i szkolny dzwonek w tym
> dniu dzwonił tylko dla nas!
> Ale takze przyszedł do mnie po wywiad redaktor z kieleckiego oddziału
> ,,Gazety Wyborczej! (:->)
> I juz niedługo pozostałam w zawodzie.
> Łamistrajkow nie toleruje sie - widzielismy to w ostatnich wydarzeniach.
> Tak działa czerwony ZNP do dzis.
> Czerwony, tak! - ZNP do dzis ma w swoich zapisach podziekowanie dla
> Stalina jako ,,najwspanialszego nauczyciela ludzkosci"!
>
> To na skutek m.in. ,,wychowawczego" działania ZNP oraz innych form
> przetrwalnych komuny bycie Polakiem przestało dawac poczucie dumy i
> wyjatkowosci. Sa i tacy, co wprost głosza swe odszczepienstwo: ,,Kiedy
> jestem za granica, wstydze sie mowic po polsku!" - mowi aktor Stuhr.
> Takie sa dzis autorytety! Tzw. ,,nauczyciele", z hasłami ,,dobra uczniow"
> na ustach, zamiast uczyc i wychowywac patriotow - spiewaja w szkole
> przasne piosenki!
> Grudzien 2018. ZNP w ,,Głosie Nauczycielskim" radzi swym członkom , jak
> ograniczyc w szkołach tradycyjna, polska oprawe Swiat Bozego
> Narodzenia. W gamie alternatyw znalazło sie nawet upamietnienie
> afrykanskiego dziedzictwa w kulturze amerykanskiej, byle nie jasełka,
> byle nie katolicyzm, byle nie polska tradycja!
> Piorem Magdaleny Goetz ZNP ,,radzi", co i jak czynic. Troszczyc sie
> głeboko w swiatecznym okresie o przedstawicieli innych religii lub o
> ateistow. Zamiast obchodzic w klasie swieta Bozego Narodzenia -
> organizowac zajecia integracyjne i tworcze wokoł tematyki zimy i Nowego
> Roku.
> Edukowac dzieci o starosłowianskim poganstwie, tzw. rodzimowiestwie -
> naukowo ani etnograficznie niezweryfikowanej rekonstrukcji wierzen.
> Neutralny jezyk! - zamiast mowic ,,Swieta Bozego narodzenia to dla nas
> szczegolne przezycie" - ,,lepiej" mowic ,, wszystkim tym, ktorzy
> obchodza S.B.N. składamy serdeczne zyczenia".
> Dekoracje klasy - bez wyraznie religijnych motywow lub z udziałem symboli
> roznych religii, a najlepiej neutralnie - płatkami sniegu, wata,
> szyszkami, lampkami, gałazkami iglastych drzew, zimowymi scenkami z bajek"
> - czytamy w ,,Głosie Nauczycielskim". Zamiast opłatka - poczestunek i miłe
> słowa.
> ,,GN" przekonuje tez, ze ,,niereligijna alternatywe" nalezy dac uczniom
> nawet w sytuacji gdy 100% z nich to rzymscy katolicy - Goetz twierdzi, ze
> stoi za tym prawo do wolnosci sumienia.
> Czyli - dzieci katolickie maja prawo do szkoły wolnej od ICH religii, ale
> o innych religiach dowiedziec sie powinny!
> Wszelkie, nie tylko narodowe wychowanie, upada wraz z moralnoscia i
> etosem, gdy Ci, co wychowuja (rodzice, nauczyciele, aktorzy, kapłani) sami
> dawno podupadli moralnie i ideowo.
>
> A przeciez ,,Takie beda Rzeczypospolite, jakie ich młodziezy
> chowanie..."
> Nie było najmniejszym zamiarem wielkiego polskiego kanclerza
> wychowanie młodego pokolenia w duchu kosmopolitycznym i w poczuciu wstydu
> za swoj kraj, swoj narod. Jakze wiec po wiekach niewoli stało sie,
> ze wraz z umocnieniem polskiej panstwowosci, wraz z polepszeniem
> prawnych i socjalnych warunkow zycia polskich obywateli, symptomy
> degeneracji narodu urosły dzis do realnego zagrozenia jego istnienia?
> Kard. Stefan Wyszynski zagrozenia DZISIEJSZE rozpoznał, wnikliwie zbadał
> i omowił juz 70 lat temu. Zdaniem Prymasa Tysiaclecia człowiek jest
> formowany przez dwie najwazniejsze i naturalne dla niego wspolnoty:
> rodzine i Narod.
> ,,Rodzina i Narod - pisał Prymas Wyszynski - to nie sa instytucje, to sa
> organizmy zywe, majace swoja własna dynamike i przejawy biologicznego
> bytowania. Poza nimi wszystkie inne formy bytowania, takie jak panstwo,
> rzad, partia - maja wymiar instytucji. Narod i rodzina musza istniec,
> a instytucje MOGA ISTNIEC LUB NIE."
> Pierwsze - jest imperatywem. Drugie - alternatywa. Wierze, ze my tu
> obecni oraz reszta Narodu Polskiego z Boza pomoca własciwie odpowiemy
> na jedno i drugie. To nasz najwazniejszy polski obowiazek.
> Dziekuje Panstwu.
>

Brawo!

W jednym sie z Tobą nie zgadzam: "Bycie Polakiem _NIE_ przestało dawac
poczucie dumy i wyjatkowosci."

--


 

Zobacz także


Następne z tego wątku Najnowsze wątki z tej grupy Najnowsze wątki
22.05 Ilona
22.05 XL
22.05 XL
22.05 Ilona
22.05 Silvio Balconetti
23.05 Pszemol
23.05 Ilona
23.05 LeoTar Gnostyk
23.05 XL
24.05 gazebo
24.05 gazebo
24.05 XL
25.05 Ilona
25.05 Ilona
25.05 gazebo
samotworzenie umysłu
Re: Zachód sparaliżowany
Irracjonalność
Jak z tym ubogacaniem?
Trzy łyki eko-logiki ?????
Jak Ursula ze szprycerami interesik zrobiła. ?
Naukowy dowód istnienia Boga.
Aktualizacja hasła dla Polski.
Kup pan elektryka ?
SZOK
Kara wiezienia.
Fiducia supplicans.
Na kłopoty - ZIELONI ????
"Państwo"
czy mądrze jest prowokować mądrych ?
"Schabowe"
samotworzenie umysłu
Re: Zachód sparaliżowany
Irracjonalność
Jak z tym ubogacaniem?
Demokracja antyludowa?
Trzy łyki eko-logiki ?????
Jak Ursula ze szprycerami interesik zrobiła. ?
Naukowy dowód istnienia Boga.
Aktualizacja hasła dla Polski.
Kup pan elektryka ?
SZOK
Kara wiezienia.
Fiducia supplicans.
Na kłopoty - ZIELONI ????