Re: O mikołajowej polskiej tradycji.

1. Data: 2009-11-15 14:37:31

Temat: Re: O mikołajowej polskiej tradycji.
Od: Stalker <t...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

XL wrote:

> Na pewno nie będę kultywowac pruskich i rosyjskich tradycji i nazywac je
> polskimi. Cóż, Polska to faktycznie taki zascianek, który jednak ma swoje.

Polska nie jest zaściankiem, mimo że niektórzy Polacy od majonezu
kieleckiego taką chcieliby ją widzieć...

> Reszta świata już się wymieszała, prócz Polakow tylko Żydzi i Muzułmanie
> trwają w swojej czystości tradycji.

Po pierwsze to co napisałaś (w sprawie "mieszania" i "czystości") to
nieprawda, ale wynikająca z Twojego sposobu poznawania i rozumienia
świata sprowadzającego się w ogólności do stwierdzenia, że zacytuję:

"...u mnie bywają na Wigiliach tylko ludzie o właściwej
orientacji... żtp ideologicznej. W zw. z tym na pewno nie będę miała
problemu z pedalstwem czy lesbijstwem w RODZINIE..."

Jeśli informacje o świecie gromadzi się tylko ze źródeł "właściwej
orientacji ideologicznej", to informacje te z gruntu rzeczy są w
najlepszym razie subiektywne, o ile w ogóle prawdziwe. Gromadzą wiedzę i
doświadczenia nieweryfikowane przez pokolenia i ostatecznie nie pasujące
do rzeczywistości. Taka postawę można zauważyć również w wielu innych
dyskusjach, w których często pada: "nie czytałam", "nie oglądałam", "nie
interesuje mnie to" (dotyczy to zwłaszcza aktualnej "bibliografii").

Po drugie, IMO porównanie trzymania się tradycji przez Polaków do
trzymania się tradycji przez Żydów i muzułmanów faktycznie oznaczałoby,
że trzymamy sie wyjątkowo negatywnych wzorców, z czym się nie mogę zgodzić.

Trzeba bowiem zauważyć, że np. w przypadku muzułmanów to właśnie
kurczowe trzymanie się "tradycji" jest podstawowym hamulcem
cywilizacyjnym dla krajów muzułmańskich i służy przede wszystkim
utrzymaniu wyjątkowo skompromitowanych wzorców.

W przypadku Żydów, bezkrytyczny, wojenny, "przetrwalnościowy"
"patriotyzm" (w połączeniu z "tradycją" tamtejszych państw
muzułmańskich), bardzo podobny w typie do tego jaki próbujesz forsować,
wprawdzie rzeczywiście umożliwił przetrwanie najgorszych czasów po
drugiej wojnie swiatowej, ale teraz jest najpoważniejszą przeszkodą w
ustabilizowaniu regionu i prowadzi w prostej drodze do powstania tzw.
"nierozwiązywalnego konfliktu".

Po prostu ten typu patriotyzmu jest patriotyzmem ciągłej konfrontacji,
on musi mieć wroga, musi mieć odpowiednio wojenną mitologię i metody
służące jego upowszechnianiu jak chociażby dehumanizacja strony
przeciwne powodują, że niezwykle trudno jest w tryb "pokój"...

No i na koniec jakoś tak nie pasuje stwierdznie "tylko" w przypadku
ponad miliarda muzułmanów...

Stalker

2. Data: 2009-11-16 06:39:52

Od: J-23 <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 15 Lis, 15:37, Stalker <t...@i...pl> wrote:

> [...]
> przeciwne powodują, że niezwykle trudno jest w tryb "pokój"...
>
> No i na koniec jakoś tak nie pasuje stwierdznie "tylko" w przypadku

Dla osob, ktorym polskosc kojarzy sie glownie z martyrologia, i
ksenofobicznym patriotyzmem, wszelkie otwarcie i radosc z
roznorodnosci sa podejrzane. Strach i kompleksy wywoluja niechec do
wszelkich zmian. Towarzyszy im niechec do otwartosci, i wolnosci
swiatopogladowej. Zas zagrozenie obcoscia nazywaja troska o narodowe
wartosci. Dla tych osob wolnosc jest zagrozeniem! Potepiaja wszelka
swobode mysli, i chowaja sie w sterotypach wywodzacych sie z religii,
oraz w kultywowaniu tradycji.

J-23 itede

3. Data: 2009-11-16 06:56:11

Od: "Prawusek" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"J-23" <k...@g...pl> wrote in message
k.googlegroups.com...

[...]

Parszysz. Nie jest ksenofobią niewpuszczanie do swojego domu obcych, z
których część okradła twój dom, a inne części nawołują do jego dalszego
robunku. Szantaże i bezpodstawne oskarżenia rabusiów skierowane przeciw
twojej rodzinie, część z nich ukryta w oskarżeniach o brak kultury,
pijaństwo, czarnoseciństwo jest dowodem na podstępne i złe zamiary
oskarżycieli. To jest tak jak Szatan oskarżał Boga o faworyzowanie Joba...

4. Data: 2009-11-16 07:13:24

Od: J-23 <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 16 Lis, 07:56, "Prawusek" <p...@i...pl> wrote:
> [...]
> pijaństwo, czarnoseciństwo jest dowodem na podstępne i złe zamiary
> oskarżycieli. To jest tak jak Szatan oskarżał Boga o faworyzowanie Joba...

Polacy sami sie okradli. I okradaja nadal. Nikt, nikt im nie narzuca
swojej woli. Nie czynia tego Niemcy, Zydzi, czy Rosjanie, albo jacys
marsjanie. Polacy sami daja soba manipulawac za marne srebrniki. Mysla
w obrebie czubka wlasnego nosa. I mysla jednopokoleniowo, czyli
nieperspektywicznie.

J-23 itede

5. Data: 2009-11-16 07:24:24

Od: "Prawusek" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"J-23" <k...@g...pl> wrote in message
n.googlegroups.com...
> [...]

marsjanie. Polacy sami daja soba manipulawac za marne srebrniki. Mysla
w obrebie czubka wlasnego nosa. I mysla jednopokoleniowo, czyli

Piszesz o skutkach okupacji niemieckiej i parchokomuszej, a część tych
"Polaków" dobrała sobie nazwiska dwa pokolenia wstecz.

6. Data: 2009-11-16 08:38:19

Od: J-23 <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 16 Lis, 08:24, "Prawusek" <p...@i...pl> wrote:
> [...]
>
> Piszesz o skutkach okupacji niemieckiej i parchokomuszej, a część tych
> "Polaków" dobrała sobie nazwiska dwa pokolenia wstecz.

Pisze o przyczynach, nie oskutkach!
Ale jak synonimem patrotyzmu, ma byc radiomaryjny beton, to szkoda
slow.

J-23 itede

7. Data: 2009-11-16 08:45:14

Od: J-23 <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 16 Lis, 09:38, J-23 <k...@g...pl> wrote:

> [...]
qk.googlegroups.com...

> Pisze o przyczynach, nie oskutkach!
> Ale jak synonimem patrotyzmu, ma byc radiomaryjny beton, to szkoda

o skutkach

8. Data: 2009-11-16 09:51:54

Od: J-23 <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 16 Lis, 09:38, J-23 <k...@g...pl> wrote:

> [...]
qk.googlegroups.com...

> Pisze o przyczynach, nie oskutkach!
> Ale jak synonimem patrotyzmu, ma byc radiomaryjny beton, to szkoda

tu masz przyklad
http://wiadomosci.onet.pl/2078475,11,miliony_dla_kre
wnych_politykow,item.html

J-23 itede

9. Data: 2009-11-16 10:09:17

Od: "Prawusek" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

"J-23" <k...@g...pl> wrote in message
d.googlegroups.com...
> [...]

Pisze o przyczynach, nie oskutkach!
Ale jak synonimem patrotyzmu, ma byc radiomaryjny beton, to szkoda

Też myślisz stereotypem Polak - katolik?

10. Data: 2009-11-16 10:19:51

Od: "Vilar" <v...@U...TO.op.pl> szukaj wiadomości tego autora

Hmm, ja bym jednak stawiała na plemiona Saamów, Laponię, renifery i typka
tryniącego się przez komin, bo okna zasypane..... :-)))

A święta fajne są, jak ma się fajną rodzinę....
I nie mówię tu, że ma być idealna. W ideały coś nie wierzę. Ale że fajna
może byc, to why not? Moja jest :-). Szurnieta zdrowo...
Każdemu więc życzę fajnej, szurniętej rodziny pod choinkę :-).

MK

Użytkownik "Stalker" <t...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> powodują, że niezwykle trudno jest w tryb "pokój"...
>
> No i na koniec jakoś tak nie pasuje stwierdznie "tylko" w przypadku ponad

Przykazanie miłości.
Re: DZIADEK hr. Sas
Rozwarstwienie w polsce ktoś z wrażliwością w końcu zobaczył.
He..he...
Piosenka aktorska - czyli odchamić się w domowym zaciszu