O odejściach księży...Miesiecznik "Więź" i stronnicza Gazeta [długie] ;)

31. Data: 2007-07-04 14:11:14

Temat: Re: O odejściach...i trwaniu...
Od: ":o)(o:" <a...@i...eu> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 4 Jul 2007 08:49:01 +0200, Panslavista napisał(a):

> Jeżeli jest to chrzescijaństwo to droga jest jedna - pójście śladami Jezusa
> Chrystusa - który powiedział "ja jestem drogą, prawdą, zbawieniem".

A kto zna prawdziwego Jezusa, by móc za nim pójść ?

--
<oo>___ ~* - `@'-
( _ ) . _ ) wolność ! równość ! braterstwo !

Podstęp wymusza postęp, przyjaźń rozleniwia :o(
sprawiając za to spokój duszy :o)

32. Data: 2007-07-04 14:12:25

Od: "Sky" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Chiron" <eleuzis@no_spam.polbox.com> napisał w wiadomości

> Użytkownik "1122" <m...@p...com> napisał w wiadomości

> Dokładnie. A IMHO najpiękniejsze jest to:
>
> (1) Gdybym mówił językami ludzi i aniołów, a miłości bym nie miał, stałbym
> się jak miedź brzęcząca albo cymbał brzmiący.
>
> (1 list do Koryntian 13:1, Biblia Tysiąclecia)
>
> Jestem głęboko przekonany, że to najlepiej oddaje istotę naszej wiary

Która postawa jest zgodna z ową Miłością i Wiarą w Jezusa:

-"czynię dobre uczynki żeby zasłużyć sobie na zbawienie,
wszyscy powinni robić to co ja uznając mnie za wzór do naśladowania"

-"doświadczyłem[ zrozumiałem-pojąłem-poczułem]
bezinteresownej miłości Boga w Jezusie
teraz nie moge oprzeć się pragnieniu by innym tę miłość
nieść -i to przede wszystkim czyniąc im dobrze bez chęci
ich "nawracania" na "praktyki religijne"...

?

33. Data: 2007-07-04 14:13:40

Od: ":o)(o:" <a...@i...eu> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 4 Jul 2007 08:56:21 +0200, 1122 napisał(a):

> Ale w przypadku sekciarza są też i przyczyny - czyli
> wpadanie "w nurt" sekty i powtarzanie np. sloganów, że
> "z łaski" oznacza "bez uczynków".
> Sekciarz chciałby wejść do nieba na leżąco.

Wszyscy jesteśmy wygodni, po co zresztą miałoby być
niebo, bo niebo nie jest obozem pracy, tak ? :o/

> Reasumując - jedną z przyczyn jest lenistwo.
> Drugą - pycha.

Na to chorujemy wszyscy, nie tylko seklciarze,
więc słaby to sposób na ich odróżnienie.

Powiedz mi brat, czy istnieje możliwość zbawienia
poza Twoim kościołem ? No wiesz, czy trzeba należeć do Twojego
kościoła, aby być zaakceptowanym przez Boga ?

34. Data: 2007-07-04 15:05:19

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"ab.666" <t...@n...adres.pl> wrote in message

> Użytkownik "Chiron" <eleuzis@no_spam.polbox.com> napisał w wiadomości

> To wyżej to o JPII ?
>
> ab.

Nie bądźcie wielomówni jako poganie, albowiem oni sądzą, iż dla swojej
wielomówności (zaklinaniu - przyp. moja) wysłuchani będą.

35. Data: 2007-07-04 15:06:24

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

":o)(o:" <a...@i...eu> wrote in message

Jezusa

> A kto zna prawdziwego Jezusa, by móc za nim pójść ?

Wystarczy znać prawa Ojca, by iść drogą Syna...

36. Data: 2007-07-04 15:18:30

Od: 1122 <m...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Sky <s...@o...pl> dnia Wed, 4 Jul 2007 16:04:13 +0200 w
wiadomości <news:f6g9av$d7e$1@news.onet.pl> napisał(a):
> Użytkownik "1122" <m...@p...com> napisał w wiadomości

> "Darmo dostaliście, darmo dawajcie..."

No popatrz.
Darmo mają dawać zbawienie, czy nadzieję na zbawienie?

> "Wiarą jesteście zbawieni..."

Wiara bez uczynków martwa jest.

--
+++++++
1122

37. Data: 2007-07-04 15:25:36

Od: 1122 <m...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

":o)(o:" <a...@i...eu> dnia Wed, 4 Jul 2007 16:13:40 +0200 w
wiadomości <news:f6g9i1$1mf$1@news.interia.pl> napisał(a):

> Wszyscy jesteśmy wygodni, po co zresztą miałoby być
> niebo, bo niebo nie jest obozem pracy, tak ? :o/

A poczytaj sobie po co Bóg ulepił człowieka i postawił go
w ogrodzie Eden.

> Na to chorujemy wszyscy, nie tylko seklciarze,
> więc słaby to sposób na ich odróżnienie.

Sekciarstwo każdemu grozi.
Z czego nie da się nijak wysnuć wniosku, że sekciarstwa nie ma.

--
+++++++
1122

38. Data: 2007-07-04 15:25:42

Od: ":o)(o:" <a...@i...eu> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 4 Jul 2007 17:06:24 +0200, Panslavista napisał(a):

> ":o)(o:" <a...@i...eu> wrote in message

> Jezusa

> Wystarczy znać prawa Ojca, by iść drogą Syna...

A jakie są prawa Ojca ?

39. Data: 2007-07-04 15:34:21

Od: ":o)(o:" <a...@i...eu> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 4 Jul 2007 17:25:36 +0200, 1122 napisał(a):

> A poczytaj sobie po co Bóg ulepił człowieka i postawił go
> w ogrodzie Eden.

No po co, żeby pracował ?
I niebo też zostało po to stworzone, by jego mieszakńcy
musieli pracować ?

> Sekciarstwo każdemu grozi.
> Z czego nie da się nijak wysnuć wniosku, że sekciarstwa nie ma.

Zgoda, sekciarstwo istnieje.
No to jak, czy ludzie nie należący do Twojego kosciola
mają szansę na zbawienie ?
Ludzie, którzy świadomie wybrali inną drogę ?

40. Data: 2007-07-04 15:42:20

Od: 1122 <m...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

":o)(o:" <a...@i...eu> dnia Wed, 4 Jul 2007 17:34:21 +0200 w
wiadomości <news:f6ge9a$9fk$1@news.interia.pl> napisał(a):

> No po co, żeby pracował ?

Jak poczytasz, pogadamy.

> I niebo też zostało po to stworzone, by jego mieszakńcy
> musieli pracować ?

Czy może muszą się lenić?

> Zgoda, sekciarstwo istnieje.
> No to jak, czy ludzie nie należący do Twojego kosciola
> mają szansę na zbawienie ?
> Ludzie, którzy świadomie wybrali inną drogę ?

Nie jestem Panem Bogiem. Nie ten adres.
A i świadomość świadomości nierówna.
Po co wszystkie świadomości pakować komunistycznie
do jednego wora?

--
+++++++
1122

Kler też "się leczy"...u swoich [długie] ;)
zapach lawendy
Jak długo...?
Kobieta - człowiek
Morskie opowieści :)