O ogrodach w internecie, w OGRODACH.

1. Data: 2002-06-07 13:17:41

Temat: O ogrodach w internecie, w OGRODACH.
Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dostałem propozycję aby w w/w miesięczniku "donosić" co internauci piszą o
swoich ogrodach (dosłownie o ogrodach, ogródkach i zieleńcach oraz o
wszystkim co inaczej się nazywa ale sprawia wszystkim wielką radość :-)).
Nazywałoby się to powiedzmy "Internauci /pl.rec.ogrody/ w OGRODACH".
[A może są inne propozycje?]

Jest tu sporo ciekawych wypowiedzi, które same w sobie są warte
upowszechnienia na innym forum. Tym samym czytelnicy dowiedzieli by się co
o ogrodach pisze się w internecie. Może przyciągnęłoby to nowych
uczestników, takich co jeszcze o tej grupie nie wiedzą?

I teraz to co najważniejsze, jak Wy wszyscy do tego się ustosunkujecie?
Czy ktoś ma coś przeciw [jeśli tak to co i dlaczego] aby publikować jego
wypowiedzi [gołe cytaty] z grupy [podpisane czy też nie podpisane nickiem
lub imieniem i nazwiskiem]. Pytam bo sprawa drażliwa. Różnie ludzie
reagują na prawa do swojej już "upublicznionej" wypowiedzi. Tym niemniej
obiecuję, że zawsze każdego z autorów będę pytać [przedstawiać tekst do
autoryzacji - bo czasami trzeba będzie dokonać poprawek, chociażby
literówek itd.,itp.] i indywidualnie prosić o zgodę. Tak na zapas, bo a
nuż widelec ktoś nie będzie sobie życzył aby jego wypowiedź ukazała się
drukiem.

Jeśli uznacie pomysł za chybiony to nie bijcie zbytnio ani nie krzyczcie
zbyt głośno, może lepiej wówczas przejść na priv?
Ale w sumie jestem ciekaw czy macie coś przeciwko temu?
Aha, pomysł opiera się na tym aby publikować jedynie wypowiedzi o ogrodach
a nie dyskusje kto, co i dlaczego, po co i na co!
;-)
--
Pozdr. Jerzy Nowak
Wawa

2. Data: 2002-06-07 17:00:06

Temat: Re: O ogrodach w internecie, w OGRODACH.
Od: "vpw" <v...@s...org> szukaj wiadomości tego autora

"Jerzy" <0...@m...pl> wrote in message
> [...]
> lub imieniem i nazwiskiem]. Pytam bo sprawa drażliwa. Różnie ludzie
> reagują na prawa do swojej już "upublicznionej" wypowiedzi.

Mysle, ze nie powinno byc to dla nikogo problemem. Jesli ktos wypowiada sie
na tak otwartym forum jak internet to moze go czytac: babcia, dziewczyna,
Papiez i miliardy innych ludzi. Wiec publikacja w prasie chyba nie zmieni
nic. Ale jedyne na co bym uwazal to proba skracania wypowiedzi lub cytowanie
czegos wyrwanego z kontekstu (tutaj watku). No bo wycinajac male kawaleczki
wszystko mozna przekrecic.

> [...]
> literówek itd.,itp.] i indywidualnie prosić o zgodę. Tak na zapas, bo a
> nuż widelec ktoś nie będzie sobie życzył aby jego wypowiedź ukazała się

Nie obiecuj, bo duzo osob nie podaje prawdziwego maila i bedziesz mial tylko
zgryz. A potem przyjedzie ktos i pokaze twoja wiadomosc gdzie obiecales i
powie: nie dotrzymales obietnicy. Nie mam pomyslu jak ma sie do tego
poprawianie PL-literek czy bledow ale przy publikacji oryginalu nie widze
problemu.

> [...]
> Aha, pomysł opiera się na tym aby publikować jedynie wypowiedzi o ogrodach
> a nie dyskusje kto, co i dlaczego, po co i na co!

Pomysl nie jest odkrywczy: Auto Swiat publikuje, Murator publikuje wiec
twoje bedzie kolejne.

powodzenia

3. Data: 2002-06-07 18:58:54

Od: "Rafal Wolski" <r...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Według mnie to świetny pomysł.

--
Pozdrawiam.
Rafal Wolski

4. Data: 2002-06-08 03:57:10

Od: "Too old..." <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Rafal Wolski" <r...@h...pl> napisał w
wiadomości news:adr0oi$s7j$1@news.tpi.pl...
> Według mnie to świetny pomysł.

Także jestem za.
Zwłaszcza jak Jerzy będzie cytował sam siebie i wyszukiwarkę ;-)))
Taki żarcik - bez urazy ;-))

J.Krzysztof Chiliński - Serwis "muszlowcowy" Milanówek
j...@p...pl j...@p...onet.pl http://republika.pl/jkch1
j...@p...onet.pl http://republika.pl/jkch2 - O rekinach
Praca : j...@i...pl - http://www.tymofarm.pl/

5. Data: 2002-06-08 11:30:41

Od: Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

"Jerzy" <0...@m...pl> writes:

> [...]
> chociażby literówek itd.,itp.] i indywidualnie prosić o zgodę. Tak
> na zapas, bo a nuż widelec ktoś nie będzie sobie życzył aby jego

O, i taka procedura jest słuszna. Aczkolwiek, każdy kto pisze na newsy
*musi* zdawać sobie sprawę, że pisze na forum publicznym, dostępnym
dla każdego -- przeto *musi* się liczyć z faktem, że wypowiedź *może*
być zacytowana w dowolnym miejscu. Inna rzecz, to sposób cytowania:
czasami zdanie wyrwane z kontekstu dyskusji ma się nijak do zamierzeń
autora. I w kwestii podpisów: zawsze pełnym imieniem i nazwiskiem.

> Ale w sumie jestem ciekaw czy macie coś przeciwko temu?

Jeśli ktoś ma coś przeciwko temu, to niech to głośno wyrazi, najlepiej
na piśmie :-)

Pozdrawiam,
Grzesiek
--
Raz żył pewien pan w Łowiczu,
Co nigdy sytuacji nie wyczuł;

6. Data: 2002-06-08 12:38:50

Od: a...@o...pl (Bogusław Radzimierski) szukaj wiadomości tego autora

Behalf Of Jerzy

> [...]
>wszystkim co inaczej się nazywa ale sprawia wszystkim wielką radość :-)).
>Nazywałoby się to powiedzmy "Internauci /pl.rec.ogrody/ w OGRODACH".

Dla mnie w porzadku.

> [...]
>o ogrodach pisze się w internecie. Może przyciągnęłoby to nowych
>uczestników, takich co jeszcze o tej grupie nie wiedzą?

Sadzisz ze warto dopasc kogos nowego :-)))

>I teraz to co najważniejsze, jak Wy wszyscy do tego się ustosunkujecie?

Ja tylko za siebie nie mam nic przeciwko temu.

> [...]
>literówek itd.,itp.] i indywidualnie prosić o zgodę. Tak na zapas, bo a
>nuż widelec ktoś nie będzie sobie życzył aby jego wypowiedź ukazała się

Jesli ktos ma takie zyczenia to nalezy je uszanowac.

> [...]
>Aha, pomysł opiera się na tym aby publikować jedynie wypowiedzi o ogrodach
>a nie dyskusje kto, co i dlaczego, po co i na co!

Jestem za ,chociaz na grupie odzywam sie rzadko.
Mysle ze nalezy zapytac o to szczegolnie naszego gwiazdora J.
;-)
--
Pozdr. Jerzy Nowak
Wawa

7. Data: 2002-06-09 09:51:30

Od: "Bogusław Bielawski" <l...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Grzegorz Sapijaszko" <g...@s...net> wrote in message

> [...]
> czasami zdanie wyrwane z kontekstu dyskusji ma się nijak do zamierzeń
> autora. I w kwestii podpisów: zawsze pełnym imieniem i nazwiskiem.

Oprócz danych powyżej powinna pojawić sie data wypowiedzi, bo "tylko krowa
nie zmienia zdania" (może zresztą tylko się tak mówi, bo pewnie też
zmienia).
Cytowanie np. w gazecie z 2002 lub przyszłej czegoś co ktoś napisał w 1998
szczególnie jeśli to była opinia a nie informacja merytoryczna wymaga daty
bo może się okazać, że ktoś był np. przeciwnikiem krasnali :-) w 98 a w 2002
ma krasnala w ogrodzie. Nie ma problemu zeby opublikować jego/jej wypowiedz
anty ale data (albo rok) byłaby tu istotna.
Pozdrawiam
Boguś BoG

8. Data: 2002-06-09 20:06:45

Od: "vpw" <v...@s...org> szukaj wiadomości tego autora

"Bogusław Bielawski" <l...@p...onet.pl> wrote in message

> [...]
>
> Oprócz danych powyżej powinna pojawić sie data wypowiedzi, bo "tylko krowa
> nie zmienia zdania" (może zresztą tylko się tak mówi, bo pewnie też

Ja uwazam, ze wazne sa wszystkie informacje. Wyrywanie z kontekstu odnosi
sie tez do daty ale i dyskusji. Poniewaz malo kto umie poprawnie cytowac (ja
pewnie tez nie do konca) to zamieszczenie jego opinii bez pokazania czego
dotyczy dyskusja moze byc conajmniej dwuznaczne.

Przyklad z naszej grupy

cyt begin...

"Michał C." <m...@p...onet.pl> wrote in message
> Nie przycinałem. Usuwam tylko te porażone pędy.
>
> Michał Chudzicki

...end cyt
Duzo mozna zrozumiec bez poprzedniego postu.

Ogolnie warto podac zrodlo i cala tresc z kontekstem. Purysci pewnie by
chcieli jeszcze naglowek ale to juz przesada. Jak bedzie info z numeren
newsa to kazdy to znajdzie.

vpw

9. Data: 2002-06-09 20:24:11

Od: "Wojciech P" <d...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jerzy" <0...@m...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> wszystkim co inaczej się nazywa ale sprawia wszystkim wielką radość :-)).
> Nazywałoby się to powiedzmy "Internauci /pl.rec.ogrody/ w OGRODACH".

Walcza we mnie w tej kwestii dwie dusze - dusza dziennikarza - pisac, byle z
nazwiskiem = w naszym przypadku z nazwa grupy, z drugiej strony starac sie
zachowac, choc troche walor klubu towarzyskiego, ktory - jesli przybedzie do
niego nadto ludzi - zamieni sie w hyde park.( a tak sie stanie, jesli Jerzy
zacznie upowszechniac adres grupy)
ale tak czy inaczej kupie nastepny numer Ogrodow, by odnalezc tam tekst
Jerzego.
Jestem przekonany, ze uda mu sie przeniesc co nieco z niezwyklego klimatu
spotkan w tym miejscu.
wojtek Pa
PS
co do kwestii prawnych - zgadzam sie z ta czescia wypowiedzi, ze internet
jest miejscem publicznym i publikujac w nim nasze wypowiedzi niejako
uprawniamy do cytowania. Swoja droga zdaje sie, ze prawo autorskie jeszcze
tego nie poruszalo.

10. Data: 2002-06-09 20:51:29

Od: Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

"Wojciech P" <d...@p...com.pl> writes:

> Swoja droga zdaje sie, ze prawo autorskie jeszcze tego nie
> poruszalo.

Najpierw należałob zastanowić się, czy publiczna wypowiedź ma znamiona
utworu :-))

Pozdrawiam,
Grzesiek
--