O ogródkach działkowych inaczej :)

21. Data: 2006-03-03 14:46:36

Temat: Re: O ogródkach działkowych inaczej :)
Od: "Jacek Gucio" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Basia Kulesz <b...@i...pl> napisał(a):

> Bywa rozmaicie, to prawda - ale czy to nie za daleko idące uogólnienie? a
> duża doniczka np. dla Mentha requenii niekoniecznie jest potrzebna :)

No pewnie, że za daleko, dla większości okrywowych wystarczy doniczka 8-10 cm.
Pomyślałem o tawułkach, funkii, litrii, dyptamach, pełnikach, astrach i wielu
innych bylinach.
Kwitnące tawułki w kwiaciarniach już się sprzedaje i są bardzo ładne.

Jacek Gucio

22. Data: 2006-03-03 15:14:48

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jacek Gucio" <j...@g...pl> napisał w wiadomości

> To jakieś nie duże te miasta. Ogrody podmiejskie znajdują się poza
granicami
> miast. Te, jak piszesz budy działkowicze nazywają altankami. Bywają bardzo
ładne.

Przepraszam, że się znów wtrącę - ale na początku wątku nie zrobiłeś żadnego
rozróżnienia między ogrodami działkowymi podmiejskimi i tym z centrów miast.
A tych drugich jest ogromnie dużo. Aglomeracja śląsko-dąbrowska nie jest
jakimś specjalnie małym miastem.

Pozdrawiam, Basia.

--
http://tabaza.sapijaszko.net/

23. Data: 2006-03-03 16:31:17

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> I teraz pytanie: co jest regułą - POD w którym masz działkę, czy to, co ja
> widuję?
>
> Pozdrawiam, Basia.

Regułą jest syf, kiła, mogiła. Wpuścić spychacze
i zrobić parkingi.

24. Data: 2006-03-03 16:45:52

Od: "Jacek Gucio" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Basia Kulesz <b...@i...pl> napisał(a):

> [...]
> A tych drugich jest ogromnie dużo. Aglomeracja śląsko-dąbrowska nie jest

Basiu, skąd miałem wiedzieć gdzie mieszka Moon.
Odpowiedziałem żartem na jego wiadomość, bo wydała mi się zabawna.

Istotnie jest spora różnica między starymi ogrodami działkowymi usytuowanymi w
dużych miastach, a ogrodami podmiejskimi.

Działki w ogrodach podmiejskich mają około 6 arów, można budować większe
altanki no i jest to, o czym Ci pisałem wcześniej: świeże, wiejskie powietrze.
W bardzo starych ogrodach działki mają od 1,5 do 3 arów i zamiast świeżego
powietrza są spaliny.
Związek zakłada podmiejskie ogrody i likwiduje najstarsze.
Kolejka oczekujących na działki jest spora.

Miło się z Toba gawędzi. Jacek

25. Data: 2006-03-03 17:02:53

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Marzy mi się, aby producenci bylin rabatowych wzięli przykład z
producentów
> roślin tarasowo/balkonowych i oferowali nam tylko piękne, dorodne i
zadbane
> rośliny w dużych doniczkach. Wiemy, że jest inaczej.
> Jacek

Ojej, małe doniczki też mogą się przydać,
np. na rozsadę.

26. Data: 2006-03-03 17:13:43

Od: "Miłka" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Pomyślałem o tawułkach, funkii, litrii, dyptamach, pełnikach, astrach i
wielu
> innych bylinach.

Ale po co kupować już duże egzemplarze i płacić za nie duże pieniądze
jak można kupić młode sadzonki i większą ilość (mix gatunków) i podchować je
sobie ?
Chyba chcesz żebym zbankrutowała kupując w sezonie kilkanaście odmian funkii
i pełników za 49,9 zł :-(

Takie wyrośnięte "sadzonki" choć nie zawsze w doniczkach możesz "nabyć"
na spotkaniach grupowych ;-)

Serdecznie Miłka

27. Data: 2006-03-03 17:35:49

Od: "Jacek Gucio" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

boletus <b...@o...pl> napisał(a):

> Regułą jest syf, kiła, mogiła. Wpuścić spychacze
> i zrobić parkingi.

Cześć Szefie, i będziesz zasuwał piechotą 6 km po samochód?

P.S. Kurcze, Szefie, naraziłeś się 4000000 rodaków.
Jak by, co to do Piotrkowa. Własną piersią Cię będę bronił.
Pozdrawiam Jacek

28. Data: 2006-03-03 17:49:52

Od: "Jacek Gucio" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Miłka <m...@t...pl> napisał(a):

> Ale po co kupować już duże egzemplarze i płacić za nie duże pieniądze
> jak można kupić młode sadzonki i większą ilość (mix gatunków) i podchować je
> sobie ?

Witaj Miłko, idealnie by było gdyby były i duże i małe. Wole duże, bo jestem w
takim wieku, w którym ludzie zaczynają się śpieszyć.

> [...]
> i pełników za 49,9 zł :-(
>
> Takie wyrośnięte "sadzonki" choć nie zawsze w doniczkach możesz "nabyć"

Jestem ostatnią osobą na świecie, która mogłaby Ci źle życzyć :)
O spotkaniach grupowych już rozmawialiśmy. Jest spory problem.

pozdrawiam Jacek

29. Data: 2006-03-03 17:51:02

Od: "Miłka" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> P.S. Kurcze, Szefie, naraziłeś się 4000000 rodaków.
> Jak by, co to do Piotrkowa. Własną piersią Cię będę bronił.
> Pozdrawiam Jacek

Oj Jacku, chyba nie wiesz co proponujesz. Zazwyczaj każdy żałuje
spotkania z owym Szefem ...

Serdecznie Miłka

30. Data: 2006-03-03 17:54:37

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:du9r3n$l73$1@nemesis.news.tpi.pl boletus
<b...@o...pl> napisał(a):

> Regułą jest syf, kiła, mogiła. Wpuścić spychacze
> i zrobić parkingi.

Hejka. Wiadomo, że o tym jak wygląda działka decyduje właściciel.
Właściciele działek rekrutują się z lokalnych społeczności. Trudno uwierzyć,
że sześciu na siedmiu mieszkańców aglomeracji śląskiej są flejtuchami. :-(
Tym bardziej, że wygląd ROD "Szarotka" w Gliwicach zdaje się zaprzeczać tego
rodzaju konstatacjom. :-) http://podszarotka.republika.pl/
Pozdrawiam indywidualnie Ja...cki

Forum storczyki gruntowe
Prosba o identyfikacje c.d.