O polach morficznych powaznie

1. Data: 2019-02-18 20:02:03

Temat: O polach morficznych powaznie
Od: Silvio Balconetti <s...@i...invalid> szukaj wiadomości tego autora

,,Zgodnie z koncepcją Sheldrake'a pole morfogenetyczne jest to
wypełniające przestrzeń pole o bliżej niesprecyzowanej naturze
fizycznej, które obok czynnika genetycznego, DNA,nadaje określoną formę
organizmom żywym. Ma ono też silny wpływ na zachowanie organizmów żywych
i ich interakcje z innymi organizmami. Z polem morfogenetycznym wiąże
się też pojęcie >>formatywnej przyczynowości<<. Jest to, wg Sheldrake'a
zdolnośćkażdego organizmu do przekazywania pamięci o często
powtarzających się zdarzeniach poprzez zapisywanie ich w polu
morfogenetycznym, a następnie przekazywanie tej informacji potomkom i
innym organizmom żywym poprzez aktywny kontakt z ich polami tego
rodzaju. Przekazywanie to odbywa się w oparciu o zjawisko rezonansu
morficznego. Zjawisko to polega na tym, że jeśli jakaś krytyczna liczba
osobników określonego gatunku nauczy się jakiegoś zachowania lub uzyska
określone cechy organizmu, to automatycznie - dzięki rezonansowi
morficznemu - są one dużo szybciej nabywane przez pozostałych osobników
tegoż gatunku. Szybkość przyswajania w takich przypadkach trudno
wyjaśnić naturalnymi procesami uczenia się. Co ciekawe, badania
potwierdzają, że im większe zagęszczenie osobników danego gatunku, a co
za tym idzie pól morfogenetycznych, tym intensywniejszy rezonans
morficzny" (Aulagnier, 2007)
--
saluto
Silvio Balconetti

2. Data: 2019-02-18 20:26:39

Temat: Re: O polach morficznych powaznie
Od: Kviat szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2019-02-18 o 20:02, Silvio Balconetti pisze:
>   ,,Zgodnie z koncepcją Sheldrake'a pole morfogenetyczne jest to
> wypełniające przestrzeń pole o bliżej niesprecyzowanej naturze
> fizycznej,

Miało być poważnie.

> Co ciekawe, badania potwierdzają, że im większe zagęszczenie osobników danego
gatunku, a co
> za tym idzie pól morfogenetycznych, tym intensywniejszy rezonans
> morficzny" (Aulagnier, 2007)

Badania tego nie potwierdzają.
Miało być poważnie.

https://pl.wikipedia.org/wiki/Pole_morfogenetyczne

" Oryginalnie stosowany w biologii rozwoju, został również, bez podstaw
empirycznych, ekstrapolowany poza tę dziedzinę przez Ruperta Sheldrake'a."

"Sheldrake nie przedstawił żadnych przekonujących dowodów swojej teorii"

"Biolodzy z głównego nurtu badań naukowych odrzucają istnienie pól
morfogenetycznych jako sprzeczne z aktualnie panującym w biologii
paradygmatem i niepotwierdzone eksperymentalnie. Fizycy także nie
traktują tej koncepcji poważnie."

Pozdrawiam
Piotr

3. Data: 2019-02-18 20:50:26

Od: Ilona <i...@u...net> szukaj wiadomości tego autora

On 2019-02-18 20:26, Kviat wrote:
> [...]

> morfogenetycznych jako sprzeczne z aktualnie panującym w biologii
> paradygmatem i niepotwierdzone eksperymentalnie. Fizycy także nie

I bardzo, k*wa, jego mać dobrze, mały levaczku!

// od czasu skolnowania owcy, także nie sklonowano *ani_jednego* człowieka.

4. Data: 2019-02-18 22:09:09

Od: Kviat szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2019-02-18 o 20:50, Ilona pisze:
> On 2019-02-18 20:26, Kviat wrote:
> ,,Zgodnie z koncepcją Sheldrake'a pole morfogenetyczne jest to

Popraw cytowanie, bo ci się coś pochrzaniło.

Powrotu do zdrowia życzę.
Piotr

5. Data: 2019-02-18 22:15:00

Od: Ilona <i...@u...net> szukaj wiadomości tego autora

On 2019-02-18 22:09, Kviat wrote:

> Popraw cytowanie, bo ci się coś pochrzaniło.

tu nie ma co cytowac, tu trza myślec!
poza tym: u mnie działa.

6. Data: 2019-02-18 22:24:01

Od: Kviat szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2019-02-18 o 22:15, Ilona pisze:

> tu nie ma co cytowac, tu trza myślec!

No to zacznij myśleć.

> poza tym: u mnie działa.

Nie, nie działa.
To nie ja podałem ten cytat.

Powrotu do zdrowia życzę.
Piotr

7. Data: 2019-02-18 22:24:23

Od: Silvio Balconetti <s...@i...invalid> szukaj wiadomości tego autora

Am 18.02.19 um 22:09 schrieb Kviat:

> Popraw cytowanie, bo ci się coś pochrzaniło.
>
> Powrotu do zdrowia życzę.
> Piotr

Naturalny klon
https://de.wikipedia.org/wiki/Klonen#/media/File:Twe
eling1.jpg

8. Data: 2019-02-18 22:28:52

Od: Ilona <i...@u...net> szukaj wiadomości tego autora

On 2019-02-18 22:24, Kviat wrote:

> No to zacznij myśleć.

> Nie, nie działa.
> To nie ja podałem ten cytat.

Może, twój klon?

9. Data: 2019-02-18 22:30:39

Od: Ilona <i...@u...net> szukaj wiadomości tego autora

On 2019-02-18 22:24, Silvio Balconetti wrote:

> Naturalny klon
> https://de.wikipedia.org/wiki/Klonen#/media/File:Twe
eling1.jpg

A Niemcy co myslą o klonowaniu?
Kogo by najchętniej sklonowali?

10. Data: 2019-02-18 22:34:07

Od: Kviat szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2019-02-18 o 22:28, Ilona pisze:

> Może, twój klon?

Popraw cytowanie, to się dowiesz i nie będziesz musiała zgadywać.

Powrotu do zdrowia życzę.
Piotr

Wiosna i zima
[ Huang, Kerson ] Introduction to Statistical Physics Solutions
[ Jonathan Lewin ] An Interactive Introduction to Mathematical Analysis Revised 2nd Edition Solutions
Kłamliwa Żydówka ma przeprosić!
[ Guillermo Gonzalez ] Microwave Transistor Amplifiers: Analysis and Design 2nd Edition Solutions