O tym jakimi baranami są niektórzy kredytobiorcy w Polsce kupujący mieszkanie za 200 000 zł

111. Data: 2011-01-14 20:36:21

Temat: Re: O tym jakimi baranami są niektórzy kredytobiorcy w Polsce kupujący mieszkanie za 200 000 zł
Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Adam Płaszczyca wrote:

> Na końcu, to sobie może wynajmujący stanąć :P

racja, najwyżej nie dostanie kaucji :)

112. Data: 2011-01-16 22:25:21

Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> napisał w wiadomości
>
> Kredyt 200tys na 20lat
> Rata kredytu CHF(2%)- 1011zł
> Rata kredytu PLN(5,8%)-1410zł
> Rata kredytu USD(5.6%)-1390zł

Dane chwilowe nie uwzględniają ryzyka kursowego.

Gdyby tak jak piszesz było w długim terminie i ryzyko kursowe nie miałoby
znaczenia, to dlaczego nie wziąć maksymalnego kredytu we frankach i nie
włożyć go na lokatę? Obecnie lokaty są już na 5-6%.

Prywatna http://www.janwer.com/
Nasza siec http://www.fredry.net/

113. Data: 2011-01-16 22:28:00

Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> szukaj wiadomości tego autora

żytkownik "ąćęłńóśźż" <a...@i...pl> napisał w wiadomości
> Ustal sobie oprocentowanie kredytu w złotówkach na 10,8% i nadal twierdź,
> że rzekomo kredyt w złotówkach kiedy zarabia się w
> złotówkach, jest lepszy od walutowego.
> Lub na 20,8%.
> Albo na 30,8%.
> I podaj nam przy ilu %% zmieniasz zdanie.
> Otrzymamy punkt "zero Werbińskiego" ;-))

Zaciągnij maksymalny możliwy kredyt we franku na 1-2%, włóż na lokatę w PLN
5-6% i żyj z odsetek. Przecież to takie proste.

Jak masz dom, to zastaw go pod hipotekę za 100 000 franków i zarabiaj 750 zł
miesięcznie. Czysty zysk.

114. Data: 2011-01-17 07:43:34

Od: "Kris" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

news:4d337084$0$2486>> >Kredyt 200tys na 20lat
> Dane chwilowe nie uwzględniają ryzyka kursowego.

Przez ostatnie min 5lat(a pewnie i dłużej) wychodziło jeszcze lepiej na
korzyść chf chociazby.

> Gdyby tak jak piszesz było w długim terminie i ryzyko kursowe nie miałoby
> znaczenia, to dlaczego nie wziąć maksymalnego kredytu we frankach i nie
> włożyć go na lokatę? Obecnie lokaty są już na 5-6%.

Bo nie dostaniesz "gotówki" na takich zasadach. Sa to kredyty na cele
mieszkaniowe- budowe, rozbudowe, kupno itp.

115. Data: 2011-01-17 09:26:07

Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Bo nie dostaniesz "gotówki" na takich zasadach. Sa to kredyty na cele
> mieszkaniowe- budowe, rozbudowe, kupno itp.

Dostaniesz. Do otrzymania kredytu hipotecznego możesz zastawić posiadaną już
nieruchomość i zarabiać. Przecież to takie proste.

Kredytobiorcy CHF uparcie nie zauważają, że w ich racie wogóle nie ma
ODSETEK. Kiedy stopy procentowe w Szwajcarii ruszą do góry, a przecież muszą
ruszyć, to rata się znacząco zwiększy. Dodatkowo wtedy wzrośnie apetyt na
szwajcarską walutę ze strony inwestorów szukających bezpiecznego pieniądza z
przyzwoitymi odsetkami.

Mamy dwa poważne czynniki ryzyka. Moim zdaniem obecna niska rata CHF jest
chwilowa.
Dla tych, co brali kredyt na kilka lat jest oczywiście lepsza od PLN, ale
dla wieloletnich kredytów jest odwrotnie.

116. Data: 2011-01-17 10:54:41

Od: "Kris" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dostaniesz. Do otrzymania kredytu hipotecznego możesz zastawić posiadaną
> już nieruchomość i zarabiać. Przecież to takie proste.

Co Ty za bzdury piszesz
Po otrzymaniu kredytu hipotecznego masz juz z reguły wpis na hipotece
kredytowanej nieruchomości więc juz jej w praktyce zastawić nie możesz. A
nawet jak jakiś bank zgodzi się wpisac na drugim miejscu to aby dostac
gotówke dostaniesz ew. pożyczke hipoteczną a nie kredyt i ta pożyczka będzie
miał sporo wyższe oprocentowanie niz kredyt.

> [...]
> muszą ruszyć, to rata się znacząco zwiększy. Dodatkowo wtedy wzrośnie
> apetyt na szwajcarską walutę ze strony inwestorów szukających bezpiecznego

Szwajcaria na razie nie planuje podwyżek stóp.
Stopy w Polsce raczej w tym roku wzrosną

> [...]
> Dla tych, co brali kredyt na kilka lat jest oczywiście lepsza od PLN, ale
> dla wieloletnich kredytów jest odwrotnie.

A co będzie ze stopami w PLN wg Twoich wieloletnich prognoz?

Krzysiek

117. Data: 2011-01-17 17:16:21

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 13 Jan 2011 12:58:38 +0100, Kris napisał(a):

> Kredyt 200tys na 20lat
> Rata kredytu CHF(2%)- 1011zł

Płatna w złotówkach, oczywiście.
Bo umowa polega na tym, ze płacisz w złotówkach i za nie kupujesz franki od
banku, po kursie aktualnym, czyli zmiennym.
Dodatkowo wnosisz opłatę dla banku za przeliczenie po kursie, ze złotówek
na franki, od każdego kupionego u nich franka.

118. Data: 2011-01-17 17:38:57

Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> gotówke dostaniesz ew. pożyczke hipoteczną a nie kredyt i ta pożyczka
> będzie miał sporo wyższe oprocentowanie niz kredyt.

Masz nieruchomość, to możesz ustanowić na niej hipotekę.
Musisz ją oczywiście mieć. Nigdy bym na to nie wpadł, że przyjdzie Ci do
głowy zabezpieczanie kredytu czymś, co nie jest Twoją własnością. :)

> Szwajcaria na razie nie planuje podwyżek stóp.
> Stopy w Polsce raczej w tym roku wzrosną

Na razie to rok lub dwa. Kredyty ludzie biorą na 30 lat.

> A co będzie ze stopami w PLN wg Twoich wieloletnich prognoz?

Spekuluję, że wzrosną w tym roku i przyszłym, a później to nie wiem.

119. Data: 2011-01-17 17:41:33

Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 14 Jan 2011 21:36:21 +0100, Marek Dyjor napisał(a):

> racja, najwyżej nie dostanie kaucji :)

Wynajmujący, czy najemca? Odróżniasz?

--
___________ (R)
_______/ /_ GG: 3524356

120. Data: 2011-01-17 20:36:27

Od: "Kris" <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Płatna w złotówkach, oczywiście.

W złotówkach, przecierz napisałem "zł"

> Bo umowa polega na tym, ze płacisz w złotówkach i za nie kupujesz franki
> od
> banku, po kursie aktualnym, czyli zmiennym.

Czyli czasami po 3zł a czasami po 2zł, a bywało po 1,8zł
> Dodatkowo wnosisz opłatę dla banku za przeliczenie po kursie, ze złotówek
> na franki, od każdego kupionego u nich franka.

Spread

Kris

akumulatorowy odkurzacz bezprzewodowy - jaki
Cheap Timberland boots wholesale www.shoestrade.biz
Cheap Nilk air max 90 91 95 97 2009 TN LTD shoes wholesale www.shoestrade.biz
Cheap Nilk air max 2010 shoes wholesale www.shoestrade.biz
Cheap Nilk air max 2011 shoes wholesale www.shoestrade.biz