akumulatorowy odkurzacz bezprzewodowy - jaki

1. Data: 2011-01-06 23:46:21

Temat: akumulatorowy odkurzacz bezprzewodowy - jaki
Od: "k" <...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Myślę, że przydałby mi się odkurzacz akumulatorowy bezprzewodowy ("długi" )
w domu.
Mniej więcej taki:
http://www.megamedia.pl/odkurzacz-akumulatorowy-pion
owy-hoover-fj-180-r-freejet-3w1.php?off=10
Nie jako zastąpienie odkurzacza "tradycyjnego", ale jako uzupełnienie: ot
dzieciaki naniosą trochę na płytki przy wejściu albo coś nakruszą (np.
ciacho). Powinno dać się zebrać w 2-3 minuty i nie tracić czasu na
przynoszenie cięższego ustrojstwa, rozwijanie, podłączanie, odłączanie,
zwijanie kabla, chowania całości ...
Wg mnie istotna rzecz to posiadanie "stacji bazowej" tak aby odkurzacz się
tylko na nim stawiało - to stacja byłaby permanentnie podłączona do prądu.

I teraz mam pytanie:
Czy ktoś użytkuje taki lub podobny odkurzacz (jakie wrażenia)?
Jak zbiera drobinki piasku (zakładam, że z kłaczkami sobie radzi)?
Jak z czyszczeniem/opróżnianiem pojemnika kurzu?
Czy z biegiem czasu baterie nie siadają tak, że traci moc (czas używania nie
jest problemem - ww odkurzacz niby może pracować 30 minut - ale dywanów nie
chciałbym nim nawet odkurzać - przewidywany czas 3-5 minut)?
Na co jeszcze uważać wybierając/kupując tego typu ustrojstwo?

2. Data: 2011-01-07 11:52:52

Temat: Re: akumulatorowy odkurzacz bezprzewodowy - jaki
Od: "eMonika" <m...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "k" <...@...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> Nie jako zastąpienie odkurzacza "tradycyjnego", ale jako uzupełnienie: ot
> dzieciaki naniosą trochę na płytki przy wejściu albo coś nakruszą (np.

Ja mam do podobnych celów podobny odkurzacz Electrolux Ergorapido. Jestem z
niego bardzo zadowolona i od chwili zakupu żałowałam, ze nie miałąm go
wcześniej. Gruntowne czyszczenie robiłam tylko raz, normalne opróżnianie
jest bez problemów (ale to robię dosć często, bo po pracy nawet jak w
zbiorniku jest mało, to te paproszki przyczepiaja się do filtra i wtedy ma
słabszą moc). Teoretycznie mozna to robic normalnym odkurzaczem, ale po to
mam ten ręczny, aby duzego nie wyciagać (a jak juz wyciąga sie duzy, to sie
nie pamieta o małym :-), więc po prostu wytrzepuję zbiornik nad śmietnikiem,
trzeba wyjąc z korpusu zbiornik i z niego 2-elementowy filtr. W zasadzie to
moze już powinnam wymienić ten filtr na nowy.
Piasek ok (chociaż spomiędzy włosów dywanów to raczej nie zassie, ale do
tego jest normalny Zelmer Syrius). Jedynie co pewien czas trzeba ręcznie
wyciągać ze szczotki wkręcone włosy (moze u mnie wiecej niż przecietnie, bo
moje dzieci lubią sie przebierać i mają peruki, z których pochodzi wiekszośc
tych
zakręconych włosów), ale to też kilka minut roboty raz na miesiąc. Co do
baterii to nie zauważyłam problemu (mam go chyba 2 lata). Ponadto dzieci
chętnie pomagają w robocie (nawet 2-3 latka sobie radziła), bo jest
poręczny.

:-) Monika

3. Data: 2011-01-07 14:13:15

Od: KJ Siła Słów <K...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-01-07 00:46, k pisze:

> Czy ktoś użytkuje taki lub podobny odkurzacz (jakie wrażenia)?

Ja mam taki reczny "samochodowy" kurdupel "no name" glownie do
sprzatania popiolu z okolic kominka i radzi sobie z popiolem, piaskiem
itp. Z dywanami sobie raczej nie poradzi (dokladnie nie wiem bo nie mam
dywanow).

Lezy we wnece pod kominkiem i jest gotowy do uzycia w kazdej chwili - i
to jest jego najwieksza zaleta - czas dostepu :-)

Na baterii daje rade pewnie z 15 minut.
Kosztowal nieco powyzej stowy.

Baterie w tego typu urzadzeniach jak przezyja 3 lata to niezle.

KJ

4. Data: 2011-01-07 16:08:42

Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

k wrote:
> [...]
> podłączona do prądu.
> I teraz mam pytanie:
> Czy ktoś użytkuje taki lub podobny odkurzacz (jakie wrażenia)?

ujmę to tak...

fajne gadżety ale bardzo słabiutkie, co gorzej praktycznie po roku
eksploatacji akumulatory zaczynaja tracić pojemność.

Mam podobny też hoovera jakieś drobne okruszki zbiera ale zachwycony nei
jestem.

5. Data: 2011-01-07 19:30:08

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 07 Jan 2011 15:13:15 +0100, KJ Siła Słów napisał(a):

> Ja mam taki reczny "samochodowy" kurdupel "no name" glownie do
> sprzatania popiolu z okolic kominka i radzi sobie z popiolem, piaskiem
> itp.

Ja też mam taki, Alaskę - używam go tylko do okruchów na stole i blacie
kuchennym. Używam obrusów lnianych w kuchni i takiej ceraty z
zagłębieniami, wiec mnie wkurzała koniecznosć trzepania obrusa/ceraty po
każdym posiłku, z tych okruchów czy rozsypanego cukru, soli, mąki itp.
Ale kupię sobie do podłogi ten, który polecała Przedpiśczyni, bo własnie
tego mi jeczcze trzeba. "Duży" odkurzacz mam Roboclean, wiec konieczność
nalania nowej wody trochę mnie zniechęca do jego używania co chwila, bo z
wodą przechowywac go nie można - używam go do gruntownego sprzątania domu.

6. Data: 2011-01-07 23:51:02

Od: "Jarek P." <j...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

> "Duży" odkurzacz mam Roboclean, wiec konieczność
> nalania nowej wody trochę mnie zniechęca do jego używania co chwila, bo z
> wodą przechowywac go nie można

Powyższe wszystkim zastanawiającym się nad zakupem superduper odkurzacza
wodnego polecam :)

J. (i tylko patrzeć, jak Panslavista zacznie Hylę zachwalać)

7. Data: 2011-01-08 23:44:10

Od: "k" <...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

OK, a jaki konkretnie typ?
Podobny do tego, którego wymieniłem, czy ten słabszy?
Myslę o tym silniejszym nie dlatego, że uparłem się dywany w całym domu
odkurzać ale jako rezerwę na "starość akumulatorów". Liczę się z tym, że za
jakieś 1,5-2 lata można wymienić aku, ale żeby nie było, że po 3
miesiącach...

A w międzyczasie doszukałem się dyskusji na temat Electroluxów:
http://forum.gazeta.pl/forum/w,49213,85564355,855643
55,odkurzacz_jak_miotla_jest_cos_takiego_.html
http://forum.gazeta.pl/forum/w,49213,90413338,904133
38,Electrolux_Ergorapido_warto_.html

8. Data: 2011-01-09 13:59:51

Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

k wrote:
> [...]
> domu odkurzać ale jako rezerwę na "starość akumulatorów". Liczę się z
> tym, że za jakieś 1,5-2 lata można wymienić aku, ale żeby nie było,

słabość jest wpisana w ich akumulatorowość.. :)

najsłabszy odkurzacz sieciowy ma pewnie z 500 czy 800W mocy a ile mocy ma
taki akumulatorowiec :)

Z gówna bicza nie ukręcisz i tyle.

Może jak wprowadzą akumulatory litowe to się coś więcej uzyska :)

Niestety akumulatory mają swoją trwałość która dość szybko się wyczerpuje,
po roku juz widać efekty.

9. Data: 2011-01-09 20:20:51

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 8 Jan 2011 00:51:02 +0100, Jarek P. napisał(a):

> Powyższe wszystkim zastanawiającym się nad zakupem superduper odkurzacza
> wodnego polecam :)

Oczywiscie, jak wszystko, tak i to cudo ma swoje plusy i minusy. Plus
ogromny na pewno taki, że po sprzątaniu nim ilosć kurzu w domu zmalała do
niemal zera. No kurzy się trochę - z tkanin, z kuchni kaflowej, ale to już
bez porównania z ilością kurzu wcześniej, z którym walczyłam jak z
wiatrakami. Kiedy już wyciągam Roboclean'a, to "jadę" cały dom równo. Czyli
tak gdzieś raz-dwa razy na tydzień, ale raczej raz. Dom duży :-)

10. Data: 2011-01-09 23:25:27

Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Powyższe wszystkim zastanawiającym się nad zakupem superduper odkurzacza
> wodnego polecam :)

Jak ktoś sobie nie zdaje sprawy z tego, że wielki odkurzacz jest niezbyt
poręczny to już jego problem. Wszystkie znane mi osoby które takowych
używają, dobrze wiedzą że uruchomienie takiego odkurzacza nie trwa 30
sekund. Poza tym - jakie to ma znaczenie przy solidnym sprzątaniu domu?
Mi pełny kurs przez dom, z odkurzaniem wszystkich półek i dokładnym
traktowaniu dywanów i krzeseł/foteli z obiciami elektroszczotką zajmuje
jakieś 3-4 godziny - więc co za różnica czy wyciągnę odkurzacz z szafy
w 30 sekund czy też wytargam na raty z piwnicy w 5 minut?

Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

Cheap Timberland boots wholesale www.shoestrade.biz
Cheap Nilk air max 90 91 95 97 2009 TN LTD shoes wholesale www.shoestrade.biz
Cheap Nilk air max 2010 shoes wholesale www.shoestrade.biz