O tym jakimi baranami są niektórzy kredytobiorcy w Polsce kupujący mieszkanie za 200 000 zł

51. Data: 2011-01-08 13:29:50

Temat: Re: O tym jakimi baranami są niektórzy kredytobiorcy w Polsce kupujący mieszkanie za 200 000 zł
Od: "Anna Izabela" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Anna Izabela" <a...@g...pl> napisał w wiadomości
news:ig9o0i$kk6$1@inews.gazeta.pl...

> Użytkownik "Yakhub" <y...@g...pl> napisał w wiadomości

> Tylko skąd pewność, że Rozencwajgowa by wyzionęła ducha?

Tak przy okazji smutna refleksja, która mi się często nasuwa przy
studiowaniu dziejów Żydów polskich, a zwłaszcza przy wizytach na cmentarzu
żydowskim w Łodzi gdy patrzę na setki ponad stuletnich macew obrośniętych
bluszczem, a również gdy słucham Dudka...
Cały ten ogromny świat, wspaniały przecież, chociaż i w wielkiej częsci
biedny, brudny i prymitywny, caly ten ogromny świat ludzki, świat, którego
wkladu w literaturę, sztukę, naukę polską nikt przy zdrowych zmysłach nie
podważy, cały ten fascynujący świat bezpowrotnie zaginął, znikł, wyparował.
Nie ma. Żaden z moich znajomych pochodzący z podłódzkich miateczek,
Aleksandrowa, Strykowa, Lutomierska, Głowna i innych, nie tylko nie zna
żadnego Żyda, ale i nie ma zielonego pojęcia jak te miejscowości wygladały
zaledwie sto lat temu. Ta nieobecność, to zniknięcie, niemalże bez śladu, są
dla mnie uderzające, fakt - dla mnie, bo ja się interesuję tym żywo, co
obchodzi zwykłego człowieka, że naprawdę jakiś Rappaport dzwonił w interesie
do jakiegoś Goldberga, a jakaś Rozencwajgowa unosząc się na łokciu w łóżku
zażywała gorzkie lekarstwo podawane przez jakiegoś żydowskiego lekarza w
nadziei na wyzdrowienie?

Mnie jest żal.
Tęsknię za Tobą, Żydzie. (nie moje)

AI

52. Data: 2011-01-08 13:30:53

Od: Bydlę <b...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

Jan Werbinski wrote:

> Mam mBank od lat i nie płacę za nic.

Ale napisałeś, że jeśli nie liczyć usług płatnych, to coś tam jest
bezpłatne.
To się kupy nie trzyma.

(i dalej nie odróżniasz banku od konta czy usługi)

--
Bydlę

53. Data: 2011-01-08 13:32:34

Od: Bydlę <b...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

Jan Werbinski wrote:
> Użytkownik "Bydlę" <b...@b...com> napisał w wiadomości

> Nieosobiście? Spytaj nie moją osobę.

Czyli nie wyszedłbyś na nieuka, gdybyś napisał, że nie lubisz złota w
danej cenie?
To "osobiście" miało coś zamaskowć?
Jakieś braki?
Kompleksy?
Po co to (całkowicie zbędne) "osobiście"?

--
Bydlę

54. Data: 2011-01-08 13:56:02

Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

W Anna Izabela napisal:
> Mnie jest żal.

W stylu 'żal mi wystrzelanych amerykańskich Indian'?

> Tęsknię za Tobą, Żydzie. (nie moje)

Niespecjalnie tęsknię. Może dlatego, że mam z nimi bezpośredni kontakt,
na Ukrainie i w Izraelu. Normalni ludzi za wyjątkiem ortodoksów, podobnie
jak przeciętni Polacy też są normalni poza grupą nawiedzonych moherów.
Przypisujesz im jakieś nadnaturalne cechy, indywidualne i grupowe, mitologizujesz
in plus, podobnie jak mkarwan - in minus. Ich obecność w polskim społeczeństwie
nie była neutralna, a w pamięci zapisali się zarówno fabrykanci-filantropi,
fundujący stypendia, budujący domy dla robotników (vide twoja Łódź),
jak i cwani lichwiarze bezwzględnie niszczący zadłużone rodziny, czy sklepikarze
w rasistowskim stylu wycinający polską konkurencję. Zgadnij, kto mocniej zapisze
się w pamięci: filantrop czy lichwiarz?

Jacek

55. Data: 2011-01-08 13:58:11

Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

W Bydlę napisal:
> To "osobiście" miało coś zamaskowć?
> Jakieś braki? Kompleksy?
> Po co to (całkowicie zbędne) "osobiście"?

Może jest maklerem? Osobiście nie lubi,
a zawodowo musi tym handlować? ;)

Jacek

56. Data: 2011-01-08 14:07:52

Od: "Anna Izabela" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> jakiegoś Goldberga, a jakaś Rozencwajgowa unosząc się na łokciu w łóżku
> zażywała gorzkie lekarstwo podawane przez jakiegoś żydowskiego lekarza w

Na parterze pod Baracami mieszkała stara Cymerowa z córka Sabiną. Cymerowa
była rozlazła i krępa i wyglądała jak ropucha. Na liście lokatorów w bramie
figurowała jako ,,Cymer Ruchla - z funduszów własnych". Co to były za
fundusze, wiedzieli tylko niektórzy. Antosia mówiła., że do Sabiny
,,przychodzili Panowie" Mieli to być zresztą panowie ,,nie byle jakie", co
to według jej relacji "parokonkami zajeżdżają na Pańską, stają koło
blacharza i jak nikt nie widzi, buch do bramy, a potem myk przez podwórko i
do sieni. Stara Cymerowa miała na ten czas wychodzić z domu i tak długo stać
i czekać w bramie, dopokąd gość nie wyjdzie". Antosia mówiła jeszcze, że
Cymerową nie boli głowa skąd brać na życie, bo Sabina ,,bierze dziesięć
rubli za kurs", i że stara tuczy Sabinę na rosołkach i kurzych kotlecikach,
"żeby panom było miękko spać". Sabina leżała po całych dniach rozwalona w
oknie. Nosiła japońskie kimona, a w uszach dyndały jej złote kolce. Miała
zawsze mnóstwo słodyczy i kiedy była w humorze, rzucała je dzieciom przez
okno, jak rzuca się okruszyny wróblom. Mama zabraniała nam przyjmować
czegokolwiek od Sabiny czy Cymerowej. W piątki Cymerowa robiła nieopisany
harmider w swojej kuchni. Waliła tasakiem, hukała i dzwoniła w moździerz
hałasowała fajerkami. Z kuchni na parterze szedł smakowity zapach pieczonych
chał i ostry korzenny faszerowanej ryby. Kiedyś Cymerowa poczęstowała nas
przez okno jakimś zawijanym, cynamonowym ciastem. Maks powiedział, że to się
nazywa ,,umentasz" i że to jest "bycze". Sam wziął, a myśmy odmówili na co
obrażona Cymerowa z trzaskiem zamknęła okno i rzuciła pod naszym adresem -
Paliaczki!

"Łódzkie pory roku" Irena Tuwim

57. Data: 2011-01-08 14:11:23

Od: "Feahisim" <h...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jan Werbinski" napisał w wiadomości grup
.pl...

> Albo gdyby musiał policzyć ile jabłek musi odłożyć jeż przez 80 dni, żeby
> potem zimować przez
40, to by nie głosował na kurwy polityczne podczas wyborów.

Jeż obłożony tonami jabłek zdechłby bo jabłek nie jada.
Na kogo głosuje ktoś kto w bajki o jeżu i jabłkach jeszcze wierzy :-)

Feah

58. Data: 2011-01-08 14:18:17

Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

W Anna Izabela napisal:
> Proszę, nie zadawaj mi dziecinnych pytań.

Zadaję 'dziecinne' pytania, bo wyjeżdżasz z infantylnie
emocjonalnym 'Tęsknię za tobą, Żydzie'.

A jak się potem dziwić, że filo- i antysemici są nierozerwalnie
związani i nie mogą bez siebie żyć.

Jacek

59. Data: 2011-01-08 14:28:57

Od: "Anna Izabela" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> jak przeciętni Polacy też są normalni poza grupą nawiedzonych moherów.
> Przypisujesz im jakieś nadnaturalne cechy, indywidualne i grupowe,

Nic podobnego. Nigdzie o tym nie pisałam, że są wyjątkowo lepsi.

> [...]
> sklepikarze
> w rasistowskim stylu wycinający polską konkurencję.

Usiłujesz mi objaśnic rzeczy, które od lat są mi wiadome. :-D

60. Data: 2011-01-08 14:42:23

Od: "Anna Izabela" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Zadaję 'dziecinne' pytania, bo wyjeżdżasz z infantylnie
> emocjonalnym 'Tęsknię za tobą, Żydzie'.

hmmm...
http://www.tesknie.com/

Infantylne, powiadasz?...
Może masz rację, przeniosę sie do wątku o wyższości swietlówek naz
zwyczajnymi żarówkami...

AI

akumulatorowy odkurzacz bezprzewodowy - jaki
Cheap Timberland boots wholesale www.shoestrade.biz
Cheap Nilk air max 90 91 95 97 2009 TN LTD shoes wholesale www.shoestrade.biz
Cheap Nilk air max 2010 shoes wholesale www.shoestrade.biz
Cheap Nilk air max 2011 shoes wholesale www.shoestrade.biz