O zmywarce

1. Data: 2001-11-04 18:23:46

Temat: O zmywarce
Od: "wli2sp" <w...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Mam pytanie do użytkownikow zmywarek: czy wrzucacie do nich jakies
"drewno" (naczynia)?
Nie biore pod uwage np. sztuccow oprawianych drewnem, ze wzgledu
na klej. Bo wyczytalam, ze nie nalezy tego robic, bo cos tam.

Viola

1. Data: 2001-11-04 19:21:24

Temat: Re: O zmywarce
Od: "R.B." <r...@p...be> szukaj wiadomości tego autora

Czasteczki wody udezaja o powiezchnie naczyn z bardzo duza predkoscia, czyli
F=ma daje nam duza sile. Powiezchnie wszystkich miekkich materialow zostaja
uszkodzone.
Dla sprawdzenia wloz do maszyny kawalek oszlifowanego drewna np: stara
drewniana lyzke, lub mala deseczke.

1. Data: 2001-11-04 20:54:08

Od: "Natalia" <n...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "R.B." <r...@p...be> napisał w wiadomości
> [...]
zostaja
> uszkodzone.
> Dla sprawdzenia wloz do maszyny kawalek oszlifowanego drewna np: stara

Ja myję w zmywarce drewniane łyki i łopatki do smażenia, ale oczywiście
szybciej się niszczą. Moim zdaniem nie jest to kwestia dużej prędkości wody
itd. tylko tego, że środek do zmywania jest bardzo agresywny, a także tego,
że drewno bardzo nasiąka wodą, a potem jest b. gwałtownie suszone.
Metalowe sztućce z drewnianym trzonkiem (np. tłuczek do ziemniaków) po
jednym myciu na zawsze tracą walory estetyczne (trzonek wyłazi z obejmy).
Użytkowych (walorów) jak na razie nie straciły. Podobnie - jeśli drewno jest
lakierowane.

Natalia

Metalowe sztućce

1. Data: 2001-11-04 23:05:51

Od: "Xena d. Bazyl" <t...@t...iinf.polsl.gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "wli2sp" <w...@f...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Nie biore pod uwage np. sztuccow oprawianych drewnem, ze wzgledu
> na klej. Bo wyczytalam, ze nie nalezy tego robic, bo cos tam.

nie bo coś tam tylko drewno lubi się w zmywarce rozwarstwiać i
rozpadać - co mi się już rzytrafiło, więc nie wkładam drewanianych
rzeczy.

--
Pozdrówka
Tatiana

1. Data: 2001-11-05 20:52:34

Od: "R.B." <r...@p...be> szukaj wiadomości tego autora

>Moim zdaniem nie jest to kwestia dużej prędkości wody
itd.

Jak nie wierzysz to przeprowadz takie samo doswiadczenie z hydrokinetonem.
Nie wiem jak to jest teraz po polsku, chodzi mi o ta maszyne, ktora uzywa
sie np: w myjniach samochodowych, do czyszczenia pod wysokim cisnieniem wody
(KEW).

W zmywarkach wykozystywana jest energia kinetyczna czastaczek wody, ktore
uzyskuja bardzo duza predkosc po opuszczeniu rozpylaczy (dysz).
Pompa myjaca daje cisnienie 10kG.
Zamiana energii potencjalnej na konetyczna.

Tutaj chodzi o fizyke nie o WIARE :-))

1. Data: 2001-11-10 04:24:29

Od: "Edek" <c...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Nie biore pod uwage np. sztuccow oprawianych drewnem, ze wzgledu
> na klej. Bo wyczytalam, ze nie nalezy tego robic, bo cos tam.

Stara (15-20 letnia) deske do krojenia.
Drewniana miska kupiona w Ikei (lakier sie trzyma).
Noz z drewnianym trzonkiem lakierowanym.
Drewniane lyzki i widelec.
Zestaw kuchennych narzedzi (nalewki, packi itp) z drewnianymi trzonkami
polakierowanymi.

I chyba nic z drewna juz wiecej nie wkladam.
Nic z tego co wymienilem w zmywarce sie jak na razie nie zniszczylo.
i tak juz od 7-miu lat :-))))

Edek

PS: pisali tu ze jakas energia kinetyczna, czasteczki, elektrony i takie
tam ....:-)
Tez szkodzi, ale dla drewna najbardziej niebezpieczna jest wilgoc
i wysoka temperatura - po prostu drewno w takich warunkach
lubi sie wypaczac..
A dla lakieru najgrozniejszy jest zwykle proszek - wyzera tak ze hej..

1. Data: 2001-11-11 09:18:48

Od: "R.B." <r...@p...be> szukaj wiadomości tego autora

Och ta twoja zmywareczka musi pracowac na zredukowanym cisnieniu :-((

1. Data: 2001-11-14 10:16:01

Od: <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Och ta twoja zmywareczka musi pracowac na zredukowanym cisnieniu :-((
Jasne, a twoja wymywa barwniki z ceramiki i szkla. ;-P
Drewnu przede wszystki szkodza zmiany wilgotnosci i temperatury. Nastepnie moga
szkodzic zwiazki chemiczne uzywane w zmywarkach, a daleko potem (ewentualnie)
wysokie cisnienie wody.

Soothsayer

1. Data: 2001-11-14 13:13:15

Od: "R.B." <r...@p...be> szukaj wiadomości tego autora

Nie mam zamiaru sie klucic. Musisz jednak wiedziec, ze nawet szklanki
zrobione z taniego szkla sa narazone na zmatowienie podczas mycia w
zmywarce.
Zaznaczam w zmywarce, ktora myje, a nie mieli. :-)

Poszukuje wykonawcy dachu
[sprzedam] likwidator szczurów, myszy, mrówek faraona
Sprzedam stare ksiazki
jakie polecacie grzejniki stalowe
Czy KRONOPOL...........?