OSY - jak je wytępić?

1. Data: 2006-08-21 12:33:32

Temat: OSY - jak je wytępić?
Od: "Kin" <k...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Wczoraj córa odkryła "dziurkę" w ziemi, z której wylatują osy. Na trawniku.
Trochezdrętwiałem, na razie zakazałem udawania się w tamte rejony, a dzisiaj
myślę, jak rozwiązać problem. Poniewaz na pewno nie uda mi sie ich przekonać
werbalnie, aby opuściły mój gościnny ogród i poleciały w siną dal zapytuję
co robić?

Przyznam, że po ostatnich wypadkach ugryzień i nawet śmierci uczulonych
wolałbym dmuchac na zimne.

Dziurka ma ok. 2-3 cm średnicy, w ziemi mają gniazdo.
Moge każdą jedną po wylocie tłuc, ale długo mi to zejsć może, to raz, a po
drugie, może one jakos sie tam komunikują i wylecą konajacym na pomoc.
Może wodą zalać?
Może ogniem.
Zatkanie ziemią otworu chyab nic nie da...

Proszę o poradę.
kin

2. Data: 2006-08-21 12:39:52

Temat: Re: OSY - jak je wytępić?
Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Kin" <k...@v...pl> wrote in message news:ecc9bd$6f5$1@nemesis.news.tpi.pl...
> [...]
> Może wodą zalać?
> Może ogniem.
> Zatkanie ziemią otworu chyab nic nie da...

W nocy zagipsować - wygryzą - powtórzyć...

3. Data: 2006-08-21 13:03:36

Temat: Re:
Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

Kin wrote:

> [...]
> co robić?
>
> Przyznam, że po ostatnich wypadkach ugryzień i nawet śmierci uczulonych

Po pierwsze - nie panikuj. Czy ktoś w rodzinie jest uczulony? Jeśli nie,
to nic się nie stanie.

U mnie pod deskami podestu gnieżdżą się od lat osy i nic mikomu złego
nie robią. Zajmują się swoimi osimi sprawami, a przy okazji zapylają
kwiaty.

Oczywiście jeśli ktoś siądzie (lub stanie gołą stopą) na rzeczoną
dziurkę, osy mogą się zdenerwować, więc warto to miejsce jakoś oznaczyć.

Pozdrowienia,
Michał

--
Michał Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

4. Data: 2006-08-21 14:26:22

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kin" <k...@v...pl> napisał w wiadomości

> [...]
przekonać
> werbalnie, aby opuściły mój gościnny ogród i poleciały w siną dal zapytuję

Przykryj miejsce koszykiem drucianym, żeby ktoś przypadkiem nie stąpnął. One
są "jednoroczne", po zimie już tam gniazda nie będzie. Od wielu lat mam masy
os w ogrodzie, również parę razy były gniazda ziemne (floksy szydlaste i
armeria), regularnie zakładają gniazda z tej swojej masy w szopie ogrodowej
i nigdy nic się nie stało.

Pozdrawiam, Basia.

--
http://tabaza.sapijaszko.net/

5. Data: 2006-08-21 15:50:31

Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> os w ogrodzie, również parę razy były gniazda ziemne (floksy szydlaste i
> armeria), regularnie zakładają gniazda z tej swojej masy w szopie

U mnie też zawsze gdzieś mają i nigdy nic się nie stało. Jakaś zbiorowa
histeria zapanowała w Polsce,

Pozdrawiam
Kaśka

--
http://kasia1433.googlepages.com/home

6. Data: 2006-08-21 16:47:50

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "Basia Kulesz" <b...@i...pl> napisał w wiadomości

> U mnie też zawsze gdzieś mają i nigdy nic się nie stało. Jakaś zbiorowa
> histeria zapanowała w Polsce,

To raczej taka moda na dezynfekcję wszystkiego wokół siebie. Żadnych
bakterii, grzybów, robactwa. Tylko my i alergie:(

Pozdrawiam, Basia.

--
http://tabaza.sapijaszko.net/

7. Data: 2006-08-21 17:24:36

Od: Marta Góra <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 21 Aug 2006 18:47:50 +0200, Basia Kulesz napisał(a):

> To raczej taka moda na dezynfekcję wszystkiego wokół siebie. Żadnych
> bakterii, grzybów, robactwa. Tylko my i alergie:(

I dziennikarze, którzy muszą o czymś pisać.

Pozdrawiam,
Marta

--
http://tabaza.sapijaszko.net/

8. Data: 2006-08-21 18:01:25

Od: "MM" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Lepiej poprosić strażaków. Nawet gdyby Pan tam rozpalił ognisko, istnieje
obawa, że rtzucą się na Pana i domowników tam obecnych...

Marek

9. Data: 2006-08-21 18:15:02

Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "MM" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
> Lepiej poprosić strażaków. Nawet gdyby Pan tam rozpalił ognisko, istnieje
> obawa, że rtzucą się na Pana i domowników tam obecnych...
>
> Marek

No i rzucą się tylko w przypadku nieudolnej próby bezsensownej eliminacji.
Mam nadzieję, że strażacy wyśmieją zgłoszenie.

Pozdrawiam
Kaśka

--
http://kasia1433.googlepages.com/home

10. Data: 2006-08-21 18:32:33

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> No i rzucą się tylko w przypadku nieudolnej próby bezsensownej eliminacji.
> Mam nadzieję, że strażacy wyśmieją zgłoszenie.

Powinni przyjechać, osy zlikwidować i wystawić porządny rachunek
za akcję.
Mam w ogrodzie osojada.Wgrzebuje się w gniazda os w ziemi.Robi dziury
o średnicy ok. 15 cm.Na brzegu nory zostają ślady pazurów i martwe osy.
Wywala wiadro ziemi i tratuje wszystko wokół.Działa nocą.
Kto to może być?
Pozdrawiam.Mirzan

to coś znaczy?
kret po raz kolejny...