ogorki kiszone-maly problem

1. Data: 2002-06-10 10:19:40

Temat: ogorki kiszone-maly problem
Od: "Iza" <c...@o...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Sluchajcie, co robic, zeby ogorki kiszone, a wlasciwie ich zalewa nie
zachodzily plesnia?
Ogorki dokladnie myje, sloik tez, woda jest przegotowana, koper bez
listkow... O co w tym chodzi? Teraz takie malosolne i tak da sie zjesc po
umyciu (smak maja dobry, a nie przechowuje sie dlugo), ale co zrobic z
ogorkami na zime???
Iza

1. Data: 2002-06-10 11:22:25

Temat: Re: ogorki kiszone-maly problem
Od: "Qwax" <...@...q> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
nie
> zachodzily plesnia?
> Ogorki dokladnie myje, sloik tez, woda jest przegotowana, koper bez

Pozostaje kilka możliwości:

1. brak czosnku (lub za mało)
2. za mało soli
3. może jeszcze sposób kiszenia
ja kiszę w sposób następujący: Po napełnieniu i zakręceniu słoika
ustawiam go do dołu nakrętką (w miejscu gdzie jak wycieknie to nie
narozrabia - zawsze wycieka) i czekam aż przestanie zachodzić ostre
kiszenie (ok. 2 tyg.) następnie odwracam słoiki (ew.dokręcam) i
wstawiam na półki.

Pozdrawiam
Qwax

1. Data: 2002-06-10 11:28:47

Od: "Iza" <c...@o...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Qwax" <...@...q> napisał w wiadomości
> nie
>
> Pozostaje kilka możliwości:
>
> 1. brak czosnku (lub za mało)
> 2. za mało soli

Czosnku daje sporo, bo lubie, sol w proporcji 1 lyzka stolowa na 1 litr
wody. Tak zawsze sie robilo w mojej rodzinie i bywa zazwyczaj dobrze, czasem
tylko sie nie udaje (jak mi teraz:(

> 3. może jeszcze sposób kiszenia

Na malosolne (znaczy do bezposredniego spozycia, to chyba nie trzeba
pasteryzowac, ani specjalnie nic robic...Zreszta mi zaszlo nalotem po
czterech dniach.
Iza

1. Data: 2002-06-10 12:19:35

Od: "Adrian" <w...@r...tarnow.pl> szukaj wiadomości tego autora

dodaj do tego listek chrzanu wraz z fragmentem korzenia ( białej części )

1. Data: 2002-06-10 13:45:40

Od: "Mapet\(ka\)" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Pozostaje kilka możliwości:
>
> 1. brak czosnku (lub za mało)
> 2. za mało soli
> 3. może jeszcze sposób kiszenia

Jest jeszcze taka mozliwosc, ze sloik byl zle dokrecony, albo zle dopasowana
nakretka.
Mapet

--
"Primum non stresere..."

1. Data: 2002-06-10 14:10:17

Od: "Iza" <c...@o...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mapet(ka)" <l...@w...pl> napisał w wiadomości

> Jest jeszcze taka mozliwosc, ze sloik byl zle dokrecony, albo zle
dopasowana
> nakretka.

Ja tego sloja w ogole nie zakrecalam, tylko tak przykrylam
przykrywka...moja babcia zawsze tak malosolne robila...A wy zakrecacie
szczelnie ogorki do szybkiego spozycia?
Iza

1. Data: 2002-06-10 14:15:40

Od: "Mapet\(ka\)" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ja tego sloja w ogole nie zakrecalam, tylko tak przykrylam
> przykrywka...moja babcia zawsze tak malosolne robila...A wy zakrecacie
> szczelnie ogorki do szybkiego spozycia?

a kurcze, ni doczytalam, chodzilo o malosolne? Ja myslalam, ze o kiszone.
Malosolne zawsze mi sie pokrywaja korzuszkiem (no, prawie), ale nie widze w
tym nic przeszkadzajacego. Oplukuje ogoraska i wio.
Mapetka

--
"Primum non stresere..."

1. Data: 2002-06-10 14:32:59

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czosnku daje sporo, bo lubie, sol w proporcji 1 lyzka stolowa na 1 litr
> wody. Tak zawsze sie robilo w mojej rodzinie i bywa zazwyczaj dobrze,
> czasem tylko sie nie udaje (jak mi teraz:(

One się udały ale inaczej. Kto robi przetwory w kwadrze uprawy?

> Na malosolne (znaczy do bezposredniego spozycia, to chyba nie trzeba
> pasteryzowac, ani specjalnie nic robic...Zreszta mi zaszlo nalotem po
> czterech dniach.

Na przechowanie najlepiej robić w kwadrze owocu [teraz to 18-24 VI].

1. Data: 2002-06-11 07:13:57

Od: "Iza" <c...@o...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jerzy" <0...@m...pl> napisał w wiadomości

Kto robi przetwory w kwadrze uprawy?

Skad wiedziec, kiedy jest jaka kwadra? Jest gdzies w sieci taki kalendarz?
( Czy to chodzi o kwadry ksiezyca?)

> Na przechowanie najlepiej robić w kwadrze owocu [teraz to 18-24 VI].

BTW, pierwszy raz slysze, ze powinno sie przy robieniu przetworow zwracac
na cos takiego uwage...
Ale wszystko jest mozliwe...
Iza

1. Data: 2002-06-11 08:57:32

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

> Kto robi przetwory w kwadrze uprawy?
>
>Skad wiedziec, kiedy jest jaka kwadra? Jest gdzies w sieci taki kalendarz?
>( Czy to chodzi o kwadry ksiezyca?)

raczej chyba chodzi o to, kiedy rozliny kielkuja, rosna, kwitna i
maja male ;)))
ani internet ani ksiezyc Ci tu raczej chyba niepotrzebne

Krysia

> BTW, pierwszy raz slysze, ze powinno sie przy robieniu przetworow zwracac
>na cos takiego uwage...
>Ale wszystko jest mozliwe...
>Iza

K.T. - starannie opakowana

No to jestem (OT)
Tluszczyk po upieczeniu kurczaka
zamrozic torta?
SALATKA MAPETKI
(P) zaeksperymentowalam niedzielny obiadek (dł)