[OT] Bywają tu Farmaceuci rozrabiający spirytus?

1. Data: 2010-07-24 14:13:13

Temat: [OT] Bywają tu Farmaceuci rozrabiający spirytus?
Od: "Feromon" <f...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Poszukuję odpowiedzi na pytanie co otrzymam
po zmieszaniu 1litra spirytusu 95% z 1,5 litra 0% (he he he) wody?
Bo niektórzy radzą 1,25 l wody, a mnie się nie chce odlewać ;)))

Znaczy ile procentowy (według napisów na wódce, znaczy 40% lub 45% itp)
i o ile mniej roztworu (interakcja - czy to jest pomijalne).

Jakoś nie mogę od wczoraj recepty wyguglać, a pora mieszania coraz bliżej...

Będę wdzięczny za info
Pozdrawiam

Feromon

2. Data: 2010-07-24 14:27:32

Od: "Plumke" <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Poszukuję odpowiedzi na pytanie co otrzymam
> po zmieszaniu 1litra spirytusu 95% z 1,5 litra 0% (he he he) wody?
> Bo niektórzy radzą 1,25 l wody, a mnie się nie chce odlewać ;)))

...to bedzie jakis badziew a'la niemieckie wodki czy nalewki (chyba ze
rozcienczasz sokiem np: wisniowym to jeszcze cos by z tego bylo)
:D
plumke

3. Data: 2010-07-24 14:35:15

Od: "Feromon" <f...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Plumke" <s...@s...pl> napisał w wiadomości

> ...to bedzie jakis badziew a'la niemieckie wodki czy nalewki (chyba ze
> rozcienczasz sokiem np: wisniowym to jeszcze cos by z tego bylo)
> :D

No... nie chodziło mi o walory smakowe, tylko parametrzy chemiczne:
objętość i procentowość.

Smak jest i tak niebo lepszy niż borygo i denaturat ;)))

Feromon

4. Data: 2010-07-24 23:09:18

Od: Macko <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Feromon wrote:

> [...]
> objętość i procentowość.
>
> Smak jest i tak niebo lepszy niż borygo i denaturat ;)))

Ale sie nie umywa do smaku lizolu a denaturacik przefiltrowany przez
skorke od chleba tez jest niczego sobie.

5. Data: 2010-07-25 06:04:37

Od: "Jacek" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Po pierwsze to spal świadectwo z podstawówki i wszystkie następne (o ile
zdobyłeś jakimś cudem) także.
No chyba, że chcesz zaliczać się do "humanistów" tego gatunku, co to mieli
pałę z matmy i fizyki.
Po drugie, to z rozcieńczenia 1 l spirytusu 1,5 l wody uzyskasz roztwór
38%, a używając 1,25 l wody - 42%. Kontrakcję objętości pomijam, a stężenia
są objętościowo (nie wagowo).
Jacek
PS
doprawdy nie wiem, po co do tego farmaceuta
i nie zapomnij o świadectwach!

6. Data: 2010-07-25 13:08:58

Od: J.F. <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 25 Jul 2010 08:04:37 +0200, Jacek wrote:
> [...]
>są objętościowo (nie wagowo).
>doprawdy nie wiem, po co do tego farmaceuta

Ja tam proponuje trzy wersje [bo jeszcze na 40% vol] i z polowa sie
pospieszyc, a z polowa poczekac.
Po czym przeprowadzic komisyjna degustacje
http://wyborcza.pl/1,75476,8012350,Czy_wodka_ma_smak
_.html

Obawiam sie tylko ze do rzetelnej degustacji nie bedzie warunkow :-)

Hm, moze by jakis grant w temacie ?

J.

7. Data: 2010-07-25 15:06:14

Od: "Feromon" <f...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jacek" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Jacek
> PS
> doprawdy nie wiem, po co do tego farmaceuta

he he, świadectwa tu na nic się nie przydają, kiedy znajduję taki oto
przepis:

"ROZCIEŃCZANIE SPIRYTUSU
Aby otrzymać alkohol o pożądanym stężeniu należy wziąć: 1 litr spirytusu i:
390 ml wody -70%
500 ml wody -65%
630 ml wody -60%
780 ml wody -55%
960 ml wody -50%
1,44 litra wody -45%
1,79 litra wody -35%
2,44 litra wody -30% ".

Przecież nie mam menzurki, żeby odmierzyć 1,44 l wody.
Zastosowałem zatem proporcje 2:3 i to jest dla mnie do przyjęcia, jako łatwe
do odmierzenia.
Zakupiony dzisiaj alkoholomierz pokazuje 40% jak w pysk.

A interakcji nie można pomijać, bo ze zmieszania litra wody z litrem
spirytusu
otrzymamy 1,7-1,8 litra "napoju", więc błąd jest kilkuprocentowy.
Pomiędzy 40 a 45 będzie to może nie tak zauważalne jak pomiedzy 38 a 43%,
prawda?

Ale w smaku coś bym udoskonalił. Może się jeszcze przegryzie?

A czemu farmaceuci? Zawsze słynęli z robienia nalewek z "zaoszczędzonego"
spirytusu...

Zatem świadectwa do niszczarki i szukam "udoskonalaczy" wódeczki.
Gdzieś mignęło mi dodawanie małej ilości glukozy...

Pozdrawiam
Feromon

8. Data: 2010-07-25 15:50:28

Od: "Jacek" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jako bonus masz tu przepis na "udoskonalacz" czyli, jak zrobić przepalankę
(przepis na 1,2 litra).
Na dnie garnka karmelizujesz ok 2 łyżeczki cukru, tzn. ogrzewasz, aż się
stopi i zbrązowieje. Tutaj możesz sobie poregulować: jak wolisz bardziej
wytrawne smaki, to karmelizujesz na ciemno, a jak słodsze, to na jasno. W
międzyczasie gotujesz odmierzoną ilość wody 0,7 litra. Jak masz niesmaczną
kranówkę, to może być mineralna.
Jak karmel ma dosyć, to zalewasz go szybko wcześniej przegotowaną gorącą
wodą (uwaga, pryska).
Jak trochę przestygnie wlewasz 1/2 l spirytusu i gotowe. Musi się co
najmniej dzień "przegryźć".
Są też odmiany przepalanki - możesz dodać łyżkę lub dwie miodu, albo kilka
ziarenek czarnego pieprzu (pieprz dajesz, jak jest jeszcze dobrze gorąca),
albo miód i pieprz. Po - zależnie od gustu kilku do kilkunastu godzinach
pieprz wywalasz.
Wszystko ma wszakże jedną wadę - trzeba poczekać minimum do jutra z
degustacją, ale warto.
Jacek

9. Data: 2010-07-25 17:33:21

Od: "Plumke" <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jacek" <m...@g...pl> napisał w wiadomości grup
> [...]
> zdobyłeś jakimś cudem) także.
> No chyba, że chcesz zaliczać się do "humanistów" tego gatunku, co to mieli

...o chemii nie wspominajac
:D

plumke

Dziwne uczucie w przełyku podczas przełykania pokarmów
coś a la lizol poszukuję
Duch Mengele.
zbyt wolny puls
badania krwi