Stek

31. Data: 2006-03-11 09:58:40

Temat: Re: [OT] Re: Stek
Od: Michał Komorowski <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ewa (siostra Ani) N. napisał(a):

> Coz, osoba piszaca juz nic nie ma do powiedzenia /ad rem/ wiec sie nie
> czepia "ortografii" oraz trzcionek.

O Boże...

Michał K.

32. Data: 2006-03-11 10:01:05

Temat: Re: Stek
Od: Michał Komorowski <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ewa (siostra Ani) N. napisał(a):

> Wlac plyn (niewielka ilosc) na rozgrzana patelnie, po wyjeciu miesa, i
> tuz po zgaszeniu gazu drapiac jednoczesnie drewniana lyzka dno. Chodzi
> o "odzyskanie" przypalonych czastek miesa i innych substancji
> aromatycznych w celu uzyskania natychmiastowego sosu.
>
> Hopujac ze helpnelam...

Że zacytuję...
"A jestesmy, jakos pewnie przypadkowo, na grupie polskojezycznej..."

Pozdr,

Michał K.

33. Data: 2006-03-11 10:29:23

Od: "bazyli4" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Michał Komorowski" <k...@w...pl> napisał w wiadomości

> O Boże...

Mujborze, 'trzcionka' to jest całkiem fajny wyraz... uśmiałem się do łez
:o)
Swoją droga ciekawe, czy dam radę wykonać z trzciny...

Pzdr
Paweł

34. Data: 2006-03-11 11:36:57

Od: richo nazca <n...@n...nospam.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ewa (siostra Ani) N. napisał(a):
> Le samedi 11 mars 2006 ŕ 00:19:13, dans <dut1i6$8uf$1@atlantis.news.tpi.pl> vous
écriviez :

> Nie wydawales mi sie idiota. Ale zmienilam zdanie. Tysz mozna.

Hola, hola! Pomyliłaś się - OK. Każdemu się zdarza. Wyprowadziłem Cię z
błędu w żartobliwym - IMO - tonie , a Ty zamiast podziękować i pójść
sobie rzucasz wyzwiskami. Pohamuj się trochę.

--
richo

35. Data: 2006-03-11 12:17:04

Od: richo nazca <n...@n...nospam.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ewa (siostra Ani) N. napisał(a):

> No to jeszcze raz odpisze na ten post, zwazywszy ze jest rozkosznym
> przykladem olewania netetykiety...

Netykiety jeśli już. (Pardon! :-))

> 1. A propos czepiania sie pseudonimow : "richo nazca" jest co najmniej
> rownie debilne jak "siostra Ani". No coz, akurat moj pseudonim jest po
> polsku... A jestesmy, jakos pewnie przypadkowo, na grupie
> polskojezycznej...

I zdajesz się o tym zapominać.

> 2. Uwaga typu : "Nie 'tysz' a 'też', tak jak nie 'zmazenia' lecz
> smażenia. Czemu nie?"
>
> Coz, osoba piszaca juz nic nie ma do powiedzenia /ad rem/ wiec sie nie
> czepia "ortografii" oraz trzcionek. W interpretacji ktora mi sie z
> lektury owego postu wysuwa wynika ze osoby nie uzywajace polskich
> trzcionek najwyrazniej nie powinny pisac na polskojezycznych grupach
> dyskusyjnych ?

Przecież tłumaczyłem Ci co rozumiem poprzez formę, a co przez treść w
odniesieniu do... kuchni. Jeśli zaś chodzi o "trzcionki" (miałaś zapewne
na myśli czcionki) to jest to właściwie kawał ołowiu. Ale rozumiem, że
pisałaś o polskich znakach. Otóż nie czepiam się, że ich nie używasz
tylko tego, że w jednym poscie piszesz raz "zmazeniu", a drugi raz
"smazeniu". Niekonsekwencja to jeden z najcięższych grzechów ;-)

Twoja interpretacja jest całkowicie błędna. Oczywiście, że można pisać
bez polskich znaków na grupach polskojęzycznych, ale tak, żeby być
zrozumianym. Ja jednak będę ich uważał za leniuchów ;-)
I oczywiście nie ma w tym nic złego.

> Z gory dziekujac za wyczerpujace wyjasnienie tych (zupelnie
> niekuchennych) zagadnien.

Dokładność i dbałość o czystość (również językową) jest bardzo kuchennym
zagadnieniem, choćby przy podawaniu receptur i przepisów ;-)

--
Pozdrawiam pogodnie,
richo

36. Data: 2006-03-11 12:47:00

Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Le samedi 11 mars 2006 ŕ 13:17:04, dans <duuf71$d8p$1@nemesis.news.tpi.pl> vous
écriviez :

> [...]

> bez polskich znaków na grupach polskojęzycznych, ale tak, żeby być
> zrozumianym. Ja jednak będę ich uważał za leniuchów ;-)

Doskonale. Problem polega na tym, ze bardzo latwo jest wyrzucac
literowki osobom takim jak ja, ktore nie moga uzywac polskich czcionek
(dziekuje innym za zwrocenie uwagi) bez np. przesiadniecia sie na
Linuxa, ktore teksty polskie pisza, np. jak ja, w systemie uzywajacym
akurat innego systemu ogonkow, i gdzie absolutnie wszystkie polskie
slowa sa podkreslane na czerwono przez korekor ortografii (wiem wiem,
ze korektor mozna zmienic, tylko wtedy wszytkie teksty i innych
jezykach beda podkreslane na czerwono...)

Byc moze uwazasz takie osoby za "leniuchow", najwyrazniej masz duze
doswiadczenie w pisywaniu na grupy dyskusyjne w kilku jezykach...
Bardzo wiec chetnie dowiem sie jakie rozwiazanie mi zaproponujesz,
ktore pozwolilo by mi pisac poprawnie z francuskimi ogonkam na
francuskie grupy a z polskimi na polskie. Zgaduje ze wiesz oczywiscie
ze Windows francuski ma inny uklad klawiatury niz polski, i ze
instalacja polskich czcionek przerzuca automatycznie Windows z systemu
"azerty" na system "querty", ktory na mojej klawiaturze nie istnieje.
Ty nie jestes "leniuchem", na pewno wiec na pewno bedziesz wiedzial
jak sobie z takim drobnym problemem dac rade ;)

ps. co do rzeszty, OK. Przeczytalam jeszcze raz cala wymiane,
zartowanie w jednym i tym samym poscie nt. pseudonimu i pisowni nie
jest moze najlepsza metoda na otrzymanie uprzejmej odpowiedzi, no ale
powiedzmy ze to juz taki folklor usenetu, ot co :)

Ewcia

--
Niesz

37. Data: 2006-03-11 12:48:14

Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Le samedi 11 mars 2006 ŕ 11:29:23, dans <duu8pr$3p4$1@news.onet.pl> vous écriviez :

> Mujborze, 'trzcionka' to jest całkiem fajny wyraz... uśmiałem się do łez
> :o)

Jakby nie bylo, 400 trafien w Googlu. Przynajmniej nie czuje sie sama
:D

Ewcia

--
Niesz

38. Data: 2006-03-11 12:49:45

Temat: Re: Stek [OT]
Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Le samedi 11 mars 2006 ŕ 09:14:01, dans <duu0qv$12c$1@atlantis.news.tpi.pl> vous
écriviez :

> A taką czynność widywałem w wykonaniu mojej Mamy. Ciekawe czy ona wie, że
> deglasuje ;) Muszę spytać.

Ja nie wiem czy to nie jest jakis neologizm, albo kalka z
francuskiego. Spotkalam sie z tym slowem wlasnie na tej grupie...

Ewcia

--
Niesz

39. Data: 2006-03-11 13:42:05

Od: richo nazca <n...@n...nospam.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ewa (siostra Ani) N. napisał(a):

> Doskonale. Problem polega na tym, ze bardzo latwo jest wyrzucac
> literowki osobom takim jak ja, ktore nie moga uzywac polskich czcionek

Ależ litrówki nie mają nic wspólnego z polskimi znakami. I nie zarzucam
Ci tego, że niekorzystasz z polskich znaków.

> [...]
> ze korektor mozna zmienic, tylko wtedy wszytkie teksty i innych
> jezykach beda podkreslane na czerwono...)

A tego nie rozumiem.

> [...]
> Ty nie jestes "leniuchem", na pewno wiec na pewno bedziesz wiedzial
> jak sobie z takim drobnym problemem dac rade ;)

Wybacz proszę, ale od dawna nie używam Windows, a Linuksa wcale. Czasem
mam doczynienia z tekstami w różnych językach i często wtedy muszę
wstawiać naprawdę egzotyczne znaki, których nie ma na klawiaturze ;-)

Sądzę, że jeśli tylko przestaniesz myśleć, iż na francuskiej klawiaturze
nie da się pisać po polsku, czy nawet rosyjsku wszystko stanie się
prostsze. To, jaki znak pojawi się na ekranie nie zależy od tego, co
jest nadrukowane na klawiszu. Owszem, wymaga to pewnego wysiłku i nie
każdemu się chce - nie potępiam tego :-P

> [...]
> jest moze najlepsza metoda na otrzymanie uprzejmej odpowiedzi, no ale
> powiedzmy ze to juz taki folklor usenetu, ot co :)

Nie żartowałem z Ciebie tylko _do_ Ciebie. A już na pewno nie używałem
inwektyw.

Powiedz lepiej, co tam dziś pichcisz albo podpowiedz co zrobić z wołowej
polędwicy. Steków mam na razie dość ;-)

--
richo

40. Data: 2006-03-11 15:05:12

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <duucrs$81k$1@nemesis.news.tpi.pl>,
richo nazca <n...@n...nospam.com.pl> wrote:

> Hola, hola! Pomyliłaś się - OK. Każdemu się zdarza. Wyprowadziłem Cię z
> błędu w żartobliwym - IMO - tonie , a Ty zamiast podziękować i pójść
> sobie rzucasz wyzwiskami. Pohamuj się trochę.

Może to było żartobliwe, (?!) ale z jakiego błędu?

Władysław

moja nowa wizja kuchenna - lekkostrawnie
co z soji?
Krem do tortu
Dobry schabowy z kapustą
Jabłecznik , szarlotka