Stek

41. Data: 2006-03-11 15:10:48

Temat: Re: Stek [OT]
Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <2480431033$20060311134946@ewcia.kloups>,
"Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> wrote:

> Le samedi 11 mars 2006 ŕ 09:14:01, dans <duu0qv$12c$1@atlantis.news.tpi.pl>
> vous écriviez :

> Ja nie wiem czy to nie jest jakis neologizm, albo kalka z
> francuskiego. Spotkalam sie z tym slowem wlasnie na tej grupie...

Jest to kalka z francuskiego, ale z dawna zadomowiona.

Władysław

42. Data: 2006-03-11 15:24:26

Temat: Re: [OT] Re: Stek
Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

richo nazca napisał(a):
[...]
> Nie żartowałem z Ciebie tylko _do_ Ciebie. A już na pewno nie używałem
> inwektyw.
>
> Powiedz lepiej, co tam dziś pichcisz albo podpowiedz co zrobić z wołowej
> polędwicy. Steków mam na razie dość ;-)

§ 29.
ROZMOWA.
Rozmowa wymaga nie tyle dowcipu, ile taktu i zdrowego rozsądku.
Zapewne nie wszyscy zechcą się na to zgodzić, lecz nie same dowcipy
tylko i zręczne odpowiedzi stanowią czar rozmowy i czynią ją interesującą.
[...]
Kodeks światowy czyli Znajomość życia we wszelkich stosunkach z ludźmi
Alquié Rieupeyroux Louise

--
pozdr. Jerzy

43. Data: 2006-03-11 16:31:54

Temat: Re: Stek
Od: richo nazca <n...@n...nospam.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wladyslaw Los napisał(a):

> Może to było żartobliwe, (?!) ale z jakiego błędu?

richo:
- Stek i kotlet to forma raczej niż treść.
Ewa:
- Nie do końca... Bo kotlet to co innego niż eskalopki.

;-)

--
richo

44. Data: 2006-03-11 16:39:45

Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Le samedi 11 mars 2006 ŕ 14:42:05, dans <duuk6d$ol5$1@nemesis.news.tpi.pl> vous
écriviez :

> Ależ litrówki nie mają nic wspólnego z polskimi znakami. I nie zarzucam
> Ci tego, że niekorzystasz z polskich znaków.

> A tego nie rozumiem.

Zrob taki experyment : wlacz sobie korektor angielskiego, i napisz
tekst po polsku bez polskich czcionek. Wszystko bedziesz mial
oczywiscie podkreslone na czerwono, i bedziesz zdezorientowany brakiem
ogonkow. Zapisz tekst, wylacz korektor i sprawdz ile zrobiles literowek...

> Nie żartowałem z Ciebie tylko _do_ Ciebie. A już na pewno nie używałem
> inwektyw.

Oki, wiec proponuje po prostu EOT na ten temat

> Powiedz lepiej, co tam dziś pichcisz albo podpowiedz co zrobić z wołowej
> polędwicy. Steków mam na razie dość ;-)

Albo carpaccio (ale troche szkoda, bo carpaccio wychodzi tez z mniej
szlachetnych kawalkow wolowiny), albo fondue. Oba uwielbiam :)

Ewcia

--
Niesz

45. Data: 2006-03-11 16:41:45

Od: "eM eL" <badbatz99@CUT_THIS_OUThotmail.com> szukaj wiadomości tego autora

"Skrapi" <m...@-...pl> wrote in message news:duq8ua$qhr$2@news.mm.pl

> Jesli ktos ma chwilke to bardzo prosze o podeslanie jakiegos ciekawego
> przepisu na stek.
> Jesli mozna to przepis jak dla calkowitego laika (czyli mnie).

Wziac gruby kawalek wolowej poledwicy bez kosci - to co sie nazywa po
angielsku "boneless rib eye steak" a chyba "antrykot" po PL. Umyc,
wysuszyc i pozostawic w temperaturze pokojowej na ok 30 minut.
Rozgrzac piekarnik do ok 260-270C (goracy) i wlozyc don duza zeliwna
patelnie, tak 25-30 cm srednicy na jakies 10-15 minut - musi sie dobrze
rozgrzac.
Stek posmarowac olejem (nie oliwa z oliwek) nieco po obu stronach i posypac
sola oraz swiezo zmielonym czarnym pieprzem. Wyjac patelnie z piecyka -
piecyka nie wylaczac (uwazac - patelnia jest bardzo goraca ), postawic na
duzym plomieniu gazu i natychmiast wrzucic stek. NIE RUSZAC GO PRZEZ 30-40
sekund. Po czym odwrocic jednym ruchem (za pomoca szczypiec) i ponownie NIE
RUSZAC PRZEZ 30-40 sekund po czym patelnie ze stekiem wlozyc do piecyka i
podpiec przez 2 minuty (3 minuty jak ktos lubi mniej krwisty) i przewrocic
stek na drug strone i powtorzyc pieczenie przez 2 lub 3 minuty. Patelnie ze
stekiem wyjac, przelozyc stek na polmisek, luzno przykryc folia aluminiowa i
dac postac przez 2-3 minuty (WAZNE ABY POSTAL...) Najlepiej podawac
pokrojony w ukosne (pod katem) plastry w poprzek wlokien.

To jest przepis "telewizyjny" (Good Eats w hamerykanskiej TV) ale znakomity
IMO. Czym lepszy antrykot tym lepszy wynik :-)))

46. Data: 2006-03-11 16:43:01

Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Le samedi 11 mars 2006 ŕ 17:31:54, dans <duuu2e$epi$1@atlantis.news.tpi.pl> vous
écriviez :

> richo:
> - Stek i kotlet to forma raczej niż treść.
> Ewa:
> - Nie do końca... Bo kotlet to co innego niż eskalopki.

> ;-)

Alez ja wlasnie o tym pisalam...

Ewcia

--
Niesz

47. Data: 2006-03-11 16:49:03

Od: richo nazca <n...@n...nospam.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jerzy Nowak napisał(a):

> [...]
> Zapewne nie wszyscy zechcą się na to zgodzić, lecz nie same dowcipy
> tylko i zręczne odpowiedzi stanowią czar rozmowy i czynią ją interesującą.

Nadzwyczajną jest niegrzecznością przerywać mówiącemu, potrzeba czekać
aż skończy, ażeby z kolei zabrać głos; jeżeli się jednak jest uniesionym
przedmiotem, to przynajmniej trzeba przerywając przeprosić.

--
richo

48. Data: 2006-03-11 17:02:30

Od: richo nazca <n...@n...nospam.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ewa (siostra Ani) N. napisał(a):

> Albo carpaccio (ale troche szkoda, bo carpaccio wychodzi tez z mniej
> szlachetnych kawalkow wolowiny), albo fondue. Oba uwielbiam :)

Jest już po, skończyło się Stroganowem. Możesz rozwinąć to fondue, bo
carpaccio to chyba na przystawkę?

--
richo

49. Data: 2006-03-11 17:42:33

Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Le samedi 11 mars 2006 ŕ 18:02:30, dans <duuvu8$rdq$1@nemesis.news.tpi.pl> vous
écriviez :

> Jest już po, skończyło się Stroganowem. Możesz rozwinąć to fondue, bo
> carpaccio to chyba na przystawkę?

Na polskim necie fondue burgundzkie jest robione z przerazliwie
marynowanej wolowiny :-(

Tniesz poledwice w kostke dwucentymetrowa, i na szpikulcach
(widelcach) zanurzasz w kociolku wrzacej oliwy, kociolek na stole,
podrzewany np. paliwem turystycznym, dookola sosy (im wiecej tym
lepiej : musztardy, béarnaise, odmiany majonezu...). Kazdy sobie smazy
kawalki miesa do krwistosci jaka lubi i macza w wybranym sosie.

Bardzo prosta rzecz, tylko trzeba miec ten kociolek...

Ewcia

--
Niesz

50. Data: 2006-03-11 18:14:05

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <duuu2e$epi$1@atlantis.news.tpi.pl>,
richo nazca <n...@n...nospam.com.pl> wrote:

> richo:
> - Stek i kotlet to forma raczej niż treść.
> Ewa:
> - Nie do końca... Bo kotlet to co innego niż eskalopki.

A według Ciebie to to samo?

Władysław

moja nowa wizja kuchenna - lekkostrawnie
co z soji?
Krem do tortu
Dobry schabowy z kapustą
Jabłecznik , szarlotka