kryzys w związku a zmęczenie

401. Data: 2004-06-19 09:04:17

Temat: Re: OT Zasilki
Od: "Jacek" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Grzegorz Janoszka"
<G...@S...pro.onet.pl> napisał w wiadomości
news:slrncd6q1g.7e7.Grzegorz.Janoszka@plus.icsr.agh.
edu.pl...

> Wiesz, jakby te pieniądze idące na kopanie przeznaczyć na pensje
> lekarzy, to...

Wiesz wydaje Ci sie że masz nowoczesny poglądy i faktycznie sa one
diametralnie odmmienne
od tych z lat przed 89. Ale w Twojej głowie pozostał nakozowo rozdzielczy
sposób myślenia,
zabrać przesunąć, dołożyć, wywalić.

Moim zdaniem górnicy wcale nie sa głupi, po prostu nie widzą szans na
cokolwiek innego.
Gdyby ich kolega założył biznes polegający an tym że wytwarza klamki do
dzwiczek, następny produkowałby zszywki tapicerskie.
Wreszczie setki zaczęłoby pracować przy budowie autostrady Katowice Gdańsk,
Wrocław - Poznań.
Ich żony nie żyły by w strachu czy wrócą do domu.
Żaden durny urzędas by ich sie nie czepiał, myślisz że nie woleli by czystej
pracy od tych okrponych kopalnianych dziur.

Co do lekarzy to zaczyna się robic lepiej, mogą sobie pojechac leczyć za
granicę, za chwilę unijne kasy zdrowotne wpadna (podobno już zaczeły to
robic)
na pomysl ze mozna leczec w polsce za 1/10 kosztów co w ich kraju. Zacznie
się ruch w dobrą stronę.
Szkoda że wtedy pieniacze strażnicy polskosci zaczną krzyczeć o
przejomowaniau służby zdrowia przez obcokrajowców.
I wymyślą jakiś durny przepis.

Pozdrawiam

Jacek

402. Data: 2004-06-19 09:14:51

Od: "Cloudic" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Grzegorz Janoszka"
<G...@S...pro.onet.pl> napisał w wiadomości
edu.pl...

> Poza tym nauczyciel po 30 latach pracy nie zarobi tyle, co początkujący
> górnik.

Nikt przecież nikomu nie broni zostać górnikiem !
Skoro to takie intratne zajęcie, to zamiast nauczycielem
może lepiej pomyśleć o pracy pod ziemią ?
Po co tak rozpisywać jak to górnicy mają dobrze - można
się przecież samemu o tym przekonać. W końcu to nie fotel
prezydencki - miejsc do pracy w kopalniach było wiele.

To jeden z najcięższych zawodów z jakimi się spotkałam.
Mój teść był ratownikiem w górnictwie. Nie było tygodnia, by komuś
" na dole" nie obcięło ręki, palców, nogi itd. Nie mówię już o
tragiczniejszych
przypadkach.
To są zwykli ludzie, którzy niekoniecznie muszą znać się na polityce,
układach zbiorowych, związkach zawodowych itd. Nie każdy człowiek
jest przebojowy, otwarty na zmiany, nie bojący się ryzyka.

Większość z tych ludzi chciała po prostu pracować i
dostawać wynagrodzenie za tą pracę by utrzymać rodzinę.
Nic więcej. Tak jest nie tylko z górnikami, ale większością
ludzi pracujących.
I nie tylko im, ale wszystkim pracującym ludziom należy się
chociażby szacunek za swoją pracę.
A Twoje uogólnienia typu: obiboki itd. są według mnie
mocno nie na miejscu.

- cloudic -

403. Data: 2004-06-19 09:20:38

Od: "Jacek" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Cloudic" <g...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> chociażby szacunek za swoją pracę.
> A Twoje uogólnienia typu: obiboki itd. są według mnie

często się z Tobą nie zgadzam ale tym razem potwierdzam w 100% to co jest
napisane.
To naprawde piekielnie ciężka praca.
Myslę że warto pamietać o Wujku i o Jastrzebiu tam też rodziła sie nowa
Polska

Pozdrawiam
Jacek

404. Data: 2004-06-19 09:26:11

Od: "Cloudic" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "aok" <a...@o...pl> napisał w wiadomości

> ja proponuję przeczytać dokładnie i zrozumieć kontekst,

A to dlaczego ? Nie muszę czytać Twoich wypowiedzi na zasadzie:
co poeta miał na myśli. A z kontekstu też mogą wynikać
różne rzeczy (zależnie od tego kto czyta, co myśli, jak się czuje itd. ).
Trzeba mieć świadomość, że pisząc tu możesz być odczytany dosłownie.

> Po drugie czy wydobycie w biedaszybach jest legalne czy jest kradzieżą ?

A nawet jeśli nie jest legalne to co ? Na szubienicę z tymi ludźmi ?

- cloudic -

405. Data: 2004-06-19 09:45:47

Od: "Cloudic" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Grzegorz Janoszka"
<G...@S...pro.onet.pl> napisał w wiadomości
edu.pl...

> Byłem.

Skoro byłeś i być może coś widziałeś to wiesz,
że tutaj już nie ma żadnych kopalń.
Nie wydaje mi się jednak, byś zadał sobie
trud, by zobaczyć pracę ludzi w "biedaszybach".

>...bo gdyby górnicy przejrzeli na oczy i zrezygnowali z
>takich osłon socjalnych, jak nigdzie indziej na świecie nie ma, gdyby
>zgodzili się na restrukturyzację górnictwa itd, to polskie górnictwo
>mogłoby zacząć konkurować i eksportować swój węgiel, przez co byłaby
>może praca dla niektórych zwalnionych wcześniej.

W wielu rejonach kraju ( tak jak u nas ) nie ma mowy o jakiś
osłonach socjalnych, bo po prostu kopalnie nie istnieją.
Byli górnicy nie mają z czego rezygnować i na co się godzić.
Ci, którzy są jeszcze w wieku produkcyjnym oczekują jedynie
pracy, o którą w moim rejonie niezwykle trudno.

- cloudic -

406. Data: 2004-06-19 11:12:28

Od: "=sve@na=" <s...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

"Jacek" <j...@w...pl> skrev i meddelandet
> W Polsce nikt za wywiadówki nie płaci, za przygotowanie do lekcji też nie.
> Ostatni bylismy na długim weekeddzie i spotkalimy tam grupe dzieci
> pewnie nie zdajesz sobie sprawę że nikt tym ludziom nie zapłacił za to ani
> złotego.

No to jest pole do popisu dla zwiazkow zawodowych. Nikt za nauczycieli tego
nie wywalczy. Tylko nie pisz, ze to utopia, bo wszystko jest mozliwe, jesli
istnieje realna sila i wola.

> Faktycznie porzadni nauczyciele pracuję po te 40-50 godzin,
> oczywiście jest spora grupa takich którym się nie chce.

A to juz chyba ich problem - i ich pracodawcow. Na przygotowanie godzinnej
lekcji trzeba przeznaczyc co najmniej tyle czasu, ile trwa ta lekcja.
Inaczej jest to odwalanie roboty i bylejakosc.

> Myślę że zarabiasz jakieś 8-10 razy więcej niż nauczyciel w Polsce
> masz realnie napisany kontrakt i cieszy Cię to że ni musisz łapac fuch na
> boku.

Zgadza sie. Tym bardziej mnie to cieszy, ze pracowalam ponad 9 lat w Polsce,
i za komuny i troche za "nowego", i fuchy na boku byly konieczne do
utrzymania sie na powierzchni. Zatem znam to, co opisujesz, z wlasnego
doswiadczenia.

> A teraz proszę podpowiedz jak taki system wprowadzić w Polsce ?

Nie wiem. Moge tylko napisac, jak to jest robione w kraju z (prawie)
normalna ekonomia. Budzet szkol jest finansowany przez gmine, w ktorej te
szkoly sie znajduja. A pieniazki na to ida z podatkow osob zamieszkalych na
terenie owej gminy. Plus jakies dotacje z budzetu panstwa.
Zadna rewelacja, jednym slowem.

--
Ania Björk
Björn Alexander Vincent (7 grudnia 1997),

407. Data: 2004-06-19 11:18:03

Od: "Cloudic" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "aok" <a...@o...pl> napisał w wiadomości
(........)
>...nie wspólczuję im, tego że mafia nad karkiem
> im wisi w końcu wdepneli w rewiry dla niej zarezerwowane dopuszczając sie
> kradzieży.

Widzę że Pan/Pani z tych, co to zawsze będą zdania, że
kobiety same są winne gwałtu: w końcu po co zakładają mini spódniczki
i odsłaniają dekolt...

A mafia zjawiła się na terenach "biedaszybów" długo, długo
po tym, jak zaczęli tam pracować ludzie.
Uznali to za jeszcze jedną możliwość ściągania haraczu.

A tak na marginesie - jakie to są tereny zarezerwowane dla mafii ?
Masz wybiórcze pojęcie sprawiedliwości jak widzę :
wykop węgla w biedaszybach to kradzież i beee...
no ale że mafia bierze haracz to wszystko ok - w końcu to jej
tereny i to normalne że ludziom pistolety do głowy przykładali...

- cloudic -

408. Data: 2004-06-19 12:18:47

Od: "Jacek" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "=sve@na=" <s...@h...com> napisał w wiadomości
> [...]
tego
> nie wywalczy. Tylko nie pisz, ze to utopia, bo wszystko jest mozliwe,

Naorawdę zadziwia że wykształceni ludzię moga tak trywializowac problem,
gospodarka Polska jest dużo biedniejsza niż Szwedzka chocby z tego powodu
że mamy w najnowszej historii 50 lat złodziejstwa i bzdur socjalizmu

> A to juz chyba ich problem - i ich pracodawcow. Na przygotowanie godzinnej
> lekcji trzeba przeznaczyc co najmniej tyle czasu, ile trwa ta lekcja.
> Inaczej jest to odwalanie roboty i bylejakosc.

Więc pracujesz tyle samo co nauczyciele w Polsce i Twoje oświadcznie że
pracujesz dwa razy dłużej
jest bezpodstawne.

> [...]
> i za komuny i troche za "nowego", i fuchy na boku byly konieczne do
> utrzymania sie na powierzchni. Zatem znam to, co opisujesz, z wlasnego

Przynajmniej należy cenic ludzi ktorzy za te marne grosze chcą walczyć z
trudami nauczania.

> Nie wiem. Moge tylko napisac, jak to jest robione w kraju z (prawie)
> normalna ekonomia. Budzet szkol jest finansowany przez gmine, w ktorej te
> szkoly sie znajduja.

Co do normalności szwedzkiej gospodarki mam odrębne zdanie ale historia
skoryguje i to.

>A pieniazki na to ida z podatkow osob zamieszkalych na
> terenie owej gminy. Plus jakies dotacje z budzetu panstwa.
> Zadna rewelacja, jednym slowem.

Oprócz idiotycznie wysokich podatków.

Pozdrawiam

Jacek

409. Data: 2004-06-19 12:33:01

Od: "=sve@na=" <s...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

> Naorawdę zadziwia że wykształceni ludzię moga tak trywializowac problem,
> gospodarka Polska jest dużo biedniejsza niż Szwedzka chocby z tego powodu
> że mamy w najnowszej historii 50 lat złodziejstwa i bzdur socjalizmu

Ale o co Ci chodzi? O udowodnienie mi, ze powyzsze jest prawda? Przeciez
wiem.
Piszesz, ze trywializuje...... Przeciez od czegos trzeba zaczac, a jak
narazie to tylko narzekacie i jojczycie, a od tego nic sie nie zmieni......
Komuny juz nie ma 15 lat, prawie cale pokolenie, jak dligo jeszcze bedzie
sie zwalalo wszystko na komune?

> Więc pracujesz tyle samo co nauczyciele w Polsce i Twoje oświadcznie że
> pracujesz dwa razy dłużej
> jest bezpodstawne.

Nie bardzo rozumiem to "dwa razy dluzej".

> Przynajmniej należy cenic ludzi ktorzy za te marne grosze chcą walczyć z
> trudami nauczania.

Jacku, gdzie ja napisalam, ze ich nie cenie? Zaczynasz fabulowac jakies
mysli, ktore Ci przychodza do glowy - ok - ale nie wkladaj ich w usta
rozmowcow, dobrze?

> Co do normalności szwedzkiej gospodarki mam odrębne zdanie ale historia
> skoryguje i to.

Napisalam "(prawie)". Zdecyduj sie - albo
"gospodarka Polska jest dużo biedniejsza niż Szwedzka chocby z tego powodu
> że mamy w najnowszej historii 50 lat złodziejstwa i bzdur socjalizmu",
albo ....co? Zaczynasz sam sobie przeczyc, chodzi Ci o klotnie, czy o
rozmowe?

> Oprócz idiotycznie wysokich podatków.

Masz lepszy pomysl - to go forsuj. Napisz o nim do zwiazkow, rozmawiaj z
politykami, rusz tylek, jednym slowem. Nie jestem szczesliwa z wysokich
podatkow. Ale mam wewnetrzny spokoj o dobra szkole dla moich dzieci, oraz o
godziwa pensje dla siebie.

--
Ania Björk

410. Data: 2004-06-20 08:16:05

Od: "Margola Sularczyk" <malgos@spamu_nie_kochamy.panda.bg.univ.gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Piszesz, ze trywializuje...... Przeciez od czegos trzeba zaczac, a jak
> narazie to tylko narzekacie i jojczycie, a od tego nic sie nie

Narzekacie i jojczycie, a my emigracja dawno sobie już poradzilim. co?
My-wy, a do tego jeszcze oni - przygłupie obiboki.
Dokąd sama nic nie zrobisz to siedź sobie w Szwecji i nie zabieraj głosu w
sprawach, które Cię nie dotyczą, bo dobrowolnie z udziału w nich
zrezygnowałaś.

Jeszcze jeden dowód, że Polonia nie powinna mieć prawa głosu w wyborach, bo
nie ma pojęcia o tym, co i jak dzieje się w kraju.

> Nie bardzo rozumiem to "dwa razy dluzej".

To ja Ci wyjaśnię - w pierwszym swoim poście twierdziłaś, że w Polsce
nauczyciele pracują mniej, niż inni. Otóż mylisz się mocno - w Polsce
nauczycielom płaci się za połowę czasu, który poswiecają pracy. Cały zeszły
rok spędziłam w szkołach Małopolski, wśród fantastycznych pasjonatów, którym
nikt nie płaci za to, co robią dla swoich uczniów i za to, jak starają się
przygotować ciekawe zajęcia.

> Masz lepszy pomysl - to go forsuj. Napisz o nim do zwiazkow, rozmawiaj z
> politykami, rusz tylek, jednym slowem.

O to to. Rusz tyłek i działaj, jak działa Ania.

Margola

Mam problem z dzieckiem!Pilne!
pomoc psychologiczna Łódź
RFD pl.rec.ciuchy