(OT) a propos maili

1. Data: 2003-03-14 13:58:17

Temat: (OT) a propos maili
Od: Julka <y...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Mam kilka przemyśleń a propos tego, co ostatnio dociera do mojej
skrzynki. Mam nadzieję, że się nie obrazicie.
Z góry zaznaczam, że zdaję sobie sprawę z tego, że udzielając się na
grupie jestem skazana na rozmaity spam itp. ujawniając swój prawdziwy
adres maila. Mimo wszystko zdecydowałam się to zrobić, żeby nie
utrudniać życia osobom, które przesyłają mi różne cudne wzory :) .

A teraz do rzeczy:
Dostałam właśnie od osoby, która bywa na grupie ( dość rzadko zresztą)
maila typu łańcuszek. Niewątpliwie miała dobre intencje, ale po
pierwsze: niechże ta osoba się dowie, że oprócz funkcji "to" w wysyłaczu
poczty istnieje funkcja "bcc", dzięki której odbiorca nie jest
uszczęśliwany adresami wszystkich innych ludzi, do których ten mail
poszedł, zwłaszcza że te osoby mogą nie być tym zachwycone.
Po drugie: nawet jeśli jest to forward, można edytować wiadomość i
wycinać 20 niepotrzebnych nagłówków, które się do niej po drodze
przyczepiły (nie mówiąc o całym mnóstwie cudzych adresów).
Po trzecie przyjrzałam się owym adresom i odniosłam wrażenie, że owa
osoba wybrała je po prostu losowo, nie zadając sobie nawet trudu
wycięcia NOSPAM, jednym słowem zadziałała jak robot do wysyłania spamu.
Zdecydowanie odradzam takie praktyki. Można za nie trafić do abusa, a
przy okazji ktoś może wykorzystać te adresy w celach nie tak czystych,
jak ten mail. Chyba nie o to chodzi.
To by była jedna sprawa.

Druga rzecz jest taka, że czasem dostaję maile od osób, które czytają
grupę, ale się na niej nie udzielają. Uważam, że jeśli pisze się do
osoby, która nie zna autora maila, wypada się przedstawić(oczywiście
niekoniecznie z nazwiska itd, raczej na zasadzie "cześć jestem Olka"), a
w każdym razie napisać, że jest się czytelnikiem pl.rec.robotki-reczne.
Kiedy kogoś poznajecie w realu, przedstawiacie się. Nie widzę powodu,
dla którego w sieci miałoby być inaczej. Ot, dobre wychowanie...

Pozdrawiam
Julita w nastroju grypowym

1. Data: 2003-03-14 14:22:29

Temat: Re: (OT) a propos maili
Od: "yenulka" <a...@d...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam i popieram, bo takie emaile potrafia utrudnic zycie - ja dodatkowo
ostatnimi czasy otrzymuje min. dwa razy dziennie anglojezyczne emaile jak to
moge w latwy i przyjemny sposob zarobic mnostwo pieniedzy. Adresu
emailowego, ktory zreszta jest platny i zabezpieczony przed spamami,
strzeglam do tej pory bardzo rygorystycznie, dopiero na tej grupie go
ujawnilam, zeby moc swobodnie z wami korespondowac i wymieniac wzory. No i
widocznie takie musza byc tego konsekwencje:) chociaz nie podoba mi sie to
wcale a wcale.
A co do wysylania emaili na priva, to przegladajac archiwum grupy natknelam
sie na kilka rzeczy, o ktorych mowilyscie, a ktorych zapragnelam bardzo.
Napisalam do paru z was, przedstawilam sie i tak dalej, niektore mi odpisaly
niektore nie, ale mam nadzieje ze te drugie sie nie obrazily:)
pozdrawiam i zagrypionej Julicie duzo zdrowia zycze:)
yenn

1. Data: 2003-03-14 15:12:07

Od: "Iwetka" <i...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ciachu

> Kiedy kogoś poznajecie w realu, przedstawiacie się. Nie widzę powodu,
> dla którego w sieci miałoby być inaczej. Ot, dobre wychowanie...
>
> Pozdrawiam
> Julita w nastroju grypowym

I znów:
święte słowa pani Gieniu:)))

Iweczka

1. Data: 2003-03-14 15:59:36

Od: Julka <y...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

yenulka wrote:

> pozdrawiam i zagrypionej Julicie duzo zdrowia zycze:)

Dzięki, dzięki, przyda się bardzo :))

Pozdrawiam
Julita

1. Data: 2003-03-14 16:37:32

Od: "ela0626" <e...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A teraz do rzeczy:
> Dostałam właśnie od osoby, która bywa na grupie ( dość rzadko zresztą)
> maila typu łańcuszek.
Takie łańcuszki chyba każda z nas otrzymuje. Myślę że osoba wysyłająca chce
dać do zrozumienia że nas lubi. Też nie przepadam za takimi dowodami
sympatii zwłaszcza jak wiadomość zawiera dodatkowo jakieś obrazki lub
zdjęcia dość dużej pojemności(modem !!!!!) ale cóż, to konsekwencje
korzystania z internetu. Przez grzecznośc zwykle tego nie rozsyłam, chyba że
wyjątkowo mnie rozbawi taka nowinka.
Dlatego popieram Cię w całości.

> [...]
> Kiedy kogoś poznajecie w realu, przedstawiacie się. Nie widzę powodu,
> dla którego w sieci miałoby być inaczej. Ot, dobre wychowanie...

Miałaś chyba wyjątkowego pecha bo mnie takie niespodzianki nie spotykają.
Wszystkie osoby które do mnie piszą przedstawiają się, zwykle tak jak na
grupie więc mogę je zidentyfikować.
W Twoim przypadku jest to uboczny skutek popularności jaką tutaj się
cieszysz :))))
Twoje zaangażowanie w sprawy grupy i poruszaną tematykę jest tak duże że
masz całe grono wielbicielek. Jak jest problem to wiadomo że Julka zawsze
znajdzie odpowiedź. Ja nie kadzę, to szczera prawda.

Trzymaj tak dalej. No i szybko wyzdrowiej bo mam ochotę na jakieś spotkanko.

Pozdrawiam i życzę zdrówka

Ela

1. Data: 2003-03-14 18:40:09

Od: J...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

Masz dużo racji, ale myślę, że wiele z nas dopiero się uczy korespondowania
z całą grupą osób i nie zawsze pamięta o wszystkich zasadach. Dobrze, że
przypomniałaś nam o funkcji bcc, dziękuję.
Jeśli chodzi o przeróżne liścidła, to ja dostaję ich falę po każdym
wieczorze buszowania po Sieci. Zawsze coś się przylepi i chociaż potem
wytnę to Ad-awarem, już złapie adres.Nie zauważyłam, żeby liczba tych
liścideł wzrosła w związku z korespondencją na grupie.
Pozdrawiam i życzę zdrowia, bo grypa faktycznie tego roku paskudna.
Jandulka

1. Data: 2003-03-14 18:48:01

Od: "Wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "yenulka" <a...@d...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> widocznie takie musza byc tego konsekwencje:) chociaz nie podoba mi sie to

mam to samo :( nie cierpie spamow, nie podaje na zadnych dziwnych stronach
internetowych swojego adresu, ale spamy i tak dostaje :( Widocznie mozna
zaczerpnac adresy z list dyskusyjnych. Co za zycie, wrrrrrrrrrrrrrrrr

wkn zrezygnowana

1. Data: 2003-03-15 11:19:47

Od: Julka <y...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wkn wrote:

> mam to samo :( nie cierpie spamow, nie podaje na zadnych dziwnych stronach
> internetowych swojego adresu, ale spamy i tak dostaje :( Widocznie mozna
> zaczerpnac adresy z list dyskusyjnych. Co za zycie, wrrrrrrrrrrrrrrrr

Można, niestety. Ale o ile wszelki spam koreański itp. jest nie do
uniknięcia, gdy udzielasz się w sieci (po prostu specjalne maszynki
zbierają adresy z sieci, albo losowo je generują), o tyle wykorzystanie
adresów z grupy przez jedną z grupowiczek w celu wysyłania spamu (a
łańcuszek to też spam) uważam za chwyt poniżej pasa, tym bardziej że na
spam koreańsko-wietnamsko-afrykański mogę założyć filtr, ale przecież
nie mogę wyciąć adresów dziewczyn z grupy.
Pozdrawiam
Julita

:)))
programik
i jeszcze jedna nowa
szukam smoki
jak serwetka staje się rekodziełem artystycznym?