akumulator w domu?

1. Data: 2005-09-26 21:38:21

Temat: akumulator w domu?
Od: "sarra" <b...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
Mam założony licznik dwutaryfowy. Ma ktoś jakiś pomysł jak zmagazynować prąd
w nocy aby korzystać z tańszego także w ciagu dnia? Przede wszystkim chodzi
mi o lodówkę i komputer, bo pozstałe urządzenia mają programatory (pralka,
zmywarka, etc). UPS nie rozwiązuje sprawy bo wytrzymuje najwyżej 0,5 godziny
:(

2. Data: 2005-09-27 05:00:54

Temat: Re: akumulator w domu?
Od: Robert <r...@p...onet.pl_NOT_FOR_SPAM_> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 26 Sep 2005 23:38:21 +0200, sarra <b...@s...pl> wrote:
> [...]
> zmywarka, etc). UPS nie rozwiązuje sprawy bo wytrzymuje najwyżej 0,5 godziny

Zapomnij - niepamiętam jaką spawność magazynowania energii ma
akumulator, ale jego koszt + falowniki, trafa itd pozbawia tą inwestycje
ekonomicznego sensu :(

Pozdr.

R.

3. Data: 2005-09-27 06:56:29

Od: Sierp <s...@s...NO.net> szukaj wiadomości tego autora

"sarra" <b...@s...pl> wrote:

> [...]
> urządzenia mają programatory (pralka, zmywarka, etc). UPS nie
> rozwiązuje sprawy bo wytrzymuje najwyżej 0,5 godziny :(

przeciez lodowka czy komputer zzeraja minimalne ilosci pradu
juz pewnie duzo wiecej telewizor czy inne sprzety

raczej nie sadze aby to sie Tobie oplacilo

Sierp

4. Data: 2005-09-27 07:43:28

Od: "musta" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Witam!
> Mam założony licznik dwutaryfowy. Ma kto? jaki? pomysł jak zmagazynować
> pr?d
> w nocy aby korzystać z tańszego także w ciagu dnia? Przede wszystkim
> chodzi
> mi o lodówkę i komputer, bo pozstałe urz?dzenia maj? programatory (pralka,
> zmywarka, etc). UPS nie rozwi?zuje sprawy bo wytrzymuje najwyżej 0,5
> godziny

Z tego co pamietam to problem ekonomicznego magazynowania energi jest ciągle
nierozwiazany.

Np elektrownie wodne, ktore produkuja stala ilosc produ na godzine, chetnie
by go magzynowaly w nocy kiedy pobor jest zdecydowanie mniejszy. Obecnie
robia to poprez zasilanie energia turbiny pompy, ktora wpompowywuje wode
spowrotem z za zapory na gore do zbiornika. W ten sposob podwyzszaac jej
energie potencjalna.

musta

5. Data: 2005-09-27 07:46:02

Od: Adam Głaszcz <a...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "musta" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> Obecnie robia to poprez zasilanie energia turbiny pompy, ktora
> wpompowywuje wode spowrotem z za zapory na gore do zbiornika. W ten sposob

Troche trzeba zawezic te elektrownie - to dotyczy tylko elektrowni szczytowo
pompowych. W zwyklych zbudowanych na wszelkiego typu ciekach nie ma to sensu
bo przed elektrownia wody ciagle przybywa.

Adam

6. Data: 2005-09-27 08:00:58

Od: "musta" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Troche trzeba zawezic te elektrownie - to dotyczy tylko elektrowni
> szczytowo pompowych. W zwyklych zbudowanych na wszelkiego typu ciekach nie
> ma to sensu bo przed elektrownia wody ciagle przybywa.

To prawda. Z tym ze przed szczytowo pompowa tez przybywa bo inaczej by
spuscila ten zbiornik i tyle.

Bardzo to ulatwi sprawe naszej skąpej pytajacej ;-)

musta

7. Data: 2005-09-27 08:17:49

Temat: Re: OT akumulator w domu?
Od: Adam Głaszcz <a...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> To prawda. Z tym ze przed szczytowo pompowa tez przybywa bo inaczej by
> spuscila ten zbiornik i tyle.

Przybywa własnie w nocy kiedy wodę która w ciągu dnia napędzała turbinę
przepompowuje do górnego zbiornika.

> Bardzo to ulatwi sprawe naszej skąpej pytajacej ;-)

Czemu nie: Na dachu buduje zbiornikm wody na X m3 drugi - oczko ma koło
domu. W taniej taryfie pomką pompuje wode do gornego zbiornika, a w drogiej
woda splywajaca wytwarza prad. ;-)

Adam

8. Data: 2005-09-27 08:38:02

Od: "musta" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Przybywa własnie w nocy kiedy wodę która w ciągu dnia napędzała turbinę
> przepompowuje do górnego zbiornika.

tak to by bylo perpetum mobile :-) musi byc jakies dodatkowe zrodlo energi

W polsce przykladem elektrowni szczytowo pompowej jest Solina a zbiornik
wodny zsilany jest rzeka.

> Czemu nie: Na dachu buduje zbiornikm wody na X m3 drugi - oczko ma koło
> domu. W taniej taryfie pomką pompuje wode do gornego zbiornika, a w
> drogiej woda splywajaca wytwarza prad. ;-)

Ja proponuje rownierz w dzien nosic wode wiadrami - w ten sopsob wykorzysta
enrgie odnawialna zawarta w pozywieniu ;-)

9. Data: 2005-09-27 08:53:48

Od: Habeck Colibretto <h...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 26.09.2005, o godzinie 23.38.21, na pl.rec.dom, sarra napisał(a):

> [...]
> zmywarka, etc). UPS nie rozwiązuje sprawy bo wytrzymuje najwyżej 0,5 godziny

Mogę z ciekawości spytać jaka jest różnica pomiędzy tymi taryfami?

*Habeck*
- Schutzbach

10. Data: 2005-09-27 08:59:27

Od: Adam Głaszcz <a...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> tak to by bylo perpetum mobile :-) musi byc jakies dodatkowe zrodlo energi

Tak dobrze nie jest. Ilość energi wyprodukowanej jest mniejsza od tej jaka
jest potrzebna do przetransportowania wody z powrotem do górnego zbiornika.
A że w nocy tej energi jest nadmiar wiec nie ma problemu.

> W polsce przykladem elektrowni szczytowo pompowej jest Solina a zbiornik
> wodny zsilany jest rzeka.

i jeszcze pare innych:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Elektrownia_szczytowo-p
ompowa

np. Żarnowiec gdzie górny zbiornik jest "zasilany" tylko przez elektrownie -
jest powyżej poziomu otaczajacego go terenu.
A tutaj jest opis np cykluu pracy:
http://ewz.home.pl/ewz/ewz.html

Adam

Lampa do pokoju [Wroclaw]