OT. beczki dla trunkowych ogrodnikow

11. Data: 2003-10-22 20:19:09

Temat: Re: OT. beczki dla trunkowych ogrodnikow
Od: "Art(Gruby)" <j...@p...net> szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 22 Oct 2003 11:32:57 +0200, "Irek Zablocki"
<i...@w...de> wrote:

>A gdzie dostaniesz stare?

cut

>Irek

http://winebusiness.com/UsedBarrels/UsedBarrelBoard.
cfm?order=Oak

Art(Gruby).

Abyssus abyssum invocat.

12. Data: 2003-10-23 05:15:19

Od: "1stgreen" <1...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jak kto ma podobne pasje to
> slucham.

Mam takie adresy:
www.beczki.pl
http://republika.pl/zsbieniek/index.html lub
http://bieniek.net.pl.test.strefa.pl/
www.fructopol.com.pl/kraj.htm

Pozdrawiam
PP.

13. Data: 2003-10-23 06:43:57

Od: "Jerzy Nowak" <w...@g...WYTNIJ.pl> szukaj wiadomości tego autora

Irek Zablocki <i...@w...de> napisał(a):
[...]
> A jeszcze powazniej, to ja Cie poprosze o przepis jak najdawniejszy, zeby
> pasty do butow nie bylo. Jak dotad trafialem tylko na wiory, herbate czy
> lupiny orzecha. Bede wdzieczny, bo koledze corka sie urodzila. Mam juz ponad
> 10 litrow zytniowki kolo 70% i ciagle szukam.

Najstarszy powiadasz? To brak przepisu.
Istotny jest czas a beczka dębowa zrobi swoje.
:-)
Bierzesz dębową beczkę, nalewasz surówki żytniej po brzegi, wbijasz szpunt,
kopiesz dół (min.warstwa 1 m nad beczką) w ogrodzie a w nim zakopujesz beczkę
i zapominasz o niej na jakieś 15-25 lat.
:-)

Działanie przyspieszające;
Wariant I.
Kupujesz beczkę najlepiej po winie typu madera [reszta jw.] i zapominasz na 5-10 lat
lub trzymasz w piwnicy w stałej temp. 12*C.

Wariant II.
Beczka nowa, surówka żytnia (3 części) rozcieńczona (1część) winem madera i całość
poddana maderyzacji tj. przechowaniu w temp. 35-40*C przez min. 2-3 miesiace.
A potem to już od ciebie zależy jak długo wytrzymasz.

pozdr. Jerzy

14. Data: 2003-10-23 19:46:28

Od: "Szymon K." <s...@g...WYTNIJ.pl> szukaj wiadomości tego autora

A ja sobie przypominam, ze ktorego razu moj profesor zajmujacy sie
technologia fermentacji, opowiadal o sposobie "starzenia" beczki.
Polegalo to na wypalaniu wnetrza beczki sloma.

Pooodobna mialo to nobilitowac pozniejsza zawartosc ;-)))

Prawda to?

15. Data: 2003-10-24 05:01:52

Od: "Irek Zablocki" <i...@w...de> szukaj wiadomości tego autora

"Jerzy Nowak" <w...@g...WYTNIJ.pl> schrieb im Newsbeitrag >
> Święto prawdo, najprowdziwszo prawdo i tysz prawdo.
> I to do uzyskania wegla drzewnego a nie osmolenia.
> Zgadnij dlaczego.
> Irek wie.

Pewnie, ze wie. Przy Tobie, to taki madry sie zrobil, ze Polonia z calego
swiata po rade przychodzi.

> Starka. To nie tylko starzenie ale i oczyszczanie z fuzli itd.
> Kiedyś alkohole nie były tak dobrej jakości jak obecnie.
> Teraz można dorzucić garść węgla drzewnego tylko po co?
> No chyba, że ma sie własny bimber.

Ale sa milosnicy takiego lekkiego fuzlowatego posmaku. Inka byla
rozczarowana ale my z Grzesiem tego malinowego sznapsa rozprowadzili. Kiedys
czestowano mnie sznapsem z dzikich czeresni za 20 Euro O.7 l. No bimber!
Dobry bimber. Ale bimber. A gospodarz lubi i zamawia gdzies w Hesji czy
Szwabii.
Mozna tez oczyscic nadmanganianem potasu. Ale wiele razy spotkalem sie z
opinia, zeby takim surowym bimbrem zalewac owoce lub go starzec, bo tylko
wtedy otrzyma sie ten szczegolny smak.

> pozdr. Jerzy

Irek

16. Data: 2003-10-24 05:09:26

Od: "Irek Zablocki" <i...@w...de> szukaj wiadomości tego autora

"1stgreen" <1...@w...pl> schrieb im Newsbeitrag

> Mam takie adresy:
> [...]
A masz jakies doswiadczenie z zamawianiem podobnego? Ja mam np. producenta w
Niemczech z kontaktami na calym swiecie, ktory jest w stanie zalatwic nawet
uzywane beczki. A porownujac ceny np. 10 l beczek wychodzi na to samo.
Takiej Unii to ja nie chce! Ja chce taniej!

Irek

17. Data: 2003-10-24 05:10:54

Od: "Irek Zablocki" <i...@w...de> szukaj wiadomości tego autora

"Art(Gruby)" <j...@p...net> schrieb im Newsbeitrag

> http://winebusiness.com/UsedBarrels/UsedBarrelBoard.
cfm?order=Oak

> Art(Gruby).
>
> Abyssus abyssum invocat.
Ale pewnie stare 200 l a my szaraki i hreczkosieje chcemy 10 l. My nie
karmazyny i ksiazeta kresowe.

Irek

18. Data: 2003-10-24 05:21:33

Od: "Irek Zablocki" <i...@w...de> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
beczkę
> i zapominasz o niej na jakieś 15-25 lat.

Dzieki. Zawsze zastanawialem sie, jak to jest z takimi beczkami. Metr pod
ziemia. A robaki, deszcze? Czy takie beczki wytrzymuja, czy to nie ma wplywu
na smak. Jak dzis np. robia Starke? Tez zakopuja? Czy trzeba koniecznie
zakopywac? Czy mozna zalana beczke przechowywac w piwnicy? I tylko dolewac
ubytki spirytusu? A co z nalewami na owoce, bo i o tym slyszalem? Czy
Starka, to tylko starzona zytniowka czy tez rodzaj nalewki na owocach?

> [...]
na 5-10 lat
> lub trzymasz w piwnicy w stałej temp. 12*C.

Mam taka piwnice ale beczka bedzie miala 200 min 100 l. To nie na moje
mozliwosci. Czasu mam duzo. mam jeszcze moje nalewki z lat 80-tych.
> [...]
miesiace.
> A potem to już od ciebie zależy jak długo wytrzymasz.

I to jest to! Panie Jerzy, zyj sto lat ale w zdrowiu i zeby mogl, na
cokolwiek ochota najdzie. A czy ten proces mozna bez tej maderyzacji? Np.
rozcienczyc madra i czekac az panna za maz wyjdzie? To wazne Jerzy, bo my
juz tatem panny umyslili rody nasze polaczyc. Nawet wiem z ktorym synem
moim. Starszym, bo troche czortem podszyty a taki moze miec klopoty z
ozenkeim.

> pozdr. Jerzy

pozostaje dluznikiem dozgonnym,

Irek

19. Data: 2003-10-24 06:37:14

Od: "Jerzy Nowak" <w...@g...WYTNIJ.pl> szukaj wiadomości tego autora

Szymon K. <s...@g...WYTNIJ.pl> napisał(a):
> [...]

Kiedyś alkohole nie były tak dobrej jakości jak obecnie.
Teraz można dorzucić garść węgla drzewnego tylko po co?

PS
Beczki do kiszenia kapusty czy grzybów (solenia) również się czyści,
należy je wyparzyć wrzucając na dno rozgrzany kamień, zalać wodą
i przykryć w miarę szczelnie.

20. Data: 2003-10-24 07:55:36

Od: "Szymon K." <s...@g...WYTNIJ.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Święto prawdo, najprowdziwszo prawdo i tysz prawdo

A mowia ze teraz to juz niczego nie ucza ;-)))

> I to do uzyskania wegla drzewnego a nie osmolenia.

Tak, wlasnie tak!

Deren kontra forsycja
drewno ogrodowe , gdzie Warszawa i okolice
iglaki
Uważam, że...
Lilium candidum