[OT] c.d. moderacji

21. Data: 2007-03-12 18:51:56

Temat: Re: [OT] c.d. moderacji
Od: "siliana" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik " Nixe" <n...@f...pl> napisał w wiadomości
news:et203v$1120$1@news.mm.pl...

> Stworzyłam coś na kształt RFD,

jestem za moderowaniem!

22. Data: 2007-03-12 19:22:21

Od: " Nixe" <n...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

X-No-Archive:yes
W wiadomości <news:slrnevatbl.ldp.jak_jakas@chce-to.znajdzie>
panta_rei <j...@c...znajdzie> pisze:

> Chciałbym nieśmiało zauważyć, że RTF i CVF dotyczą zakładania
> *nowych* grup ;) a nie poprawiania statusu już istniejących.

Opierając się na tym, w jaki sposób modyfikowano pl.sci.matematyka na grupę
moderowaną obawiam się, że nie masz racji.
Ale jeśli uważasz inaczej, to napisz, w jaki sposób wg Ciebie zmienia się
status istniejących grup.

--
Nixe

23. Data: 2007-03-12 19:25:58

Temat: Re: [OT]
Od: " Nixe" <n...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

X-No-Archive:yes
W wiadomości <news:et418v$q3j$1@inews.gazeta.pl>
czeremcha <c...@g...pl> pisze:

> Jak to w życiu bywa - baby drą się, że aż pierze leci

Kto się niby drze?
Z przyczyn oczywistych padła propozycja moderacji tej grupy.
Osoby zainteresowane podejmą temat, a nie zainteresowane nie muszą tego
robić.
RFD tak czy siak zostanie wysłane, a co z tego wyniknie - czas pokaże.
Nie zamierzam niczego robić na siłę, bo nie o to chodzi.

--
Nixe

24. Data: 2007-03-12 19:27:39

Od: " Nixe" <n...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

X-No-Archive:yes
W wiadomości <news:et409r$jck$3@inews.gazeta.pl>
Marsjasz <m...@g...pl> pisze:

> to grupa o tematyce kuchennej a nie moderacjnej...

Dlaczego nie powiesz tego grupowym śmieciarzom?
Przejrzyj sobie poza tym archiwum newsów i zapoznaj się z istotą pisania
RFD.

> poza wszystkim serdecznie sie ciesze ze nic z tego nie wyjdzie...

Dysponujesz szklaną kulą?

--
Nixe

25. Data: 2007-03-12 19:31:53

Od: " Nixe" <n...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

X-No-Archive:yes
W wiadomosci <news:12vb2b69t6amq70@corp.supernews.com>
Magdalena Bassett <i...@b...com> pisze:

> A dlaczego sadzisz, ze nic z tego nie wyjdzie? 2 tygodnie temu byla
> dyskusja na ten temat i wiele osob zglosilo ochote na moderowana
> grupe. Nie tobie o tym decydowac, a gronu. Gdy bedzie glosowanie,
> napewno bedziesz mogl za siebie decydowac.

Dokladnie o to chodzi.

Mam prosbe - jesli kogos nie interesuje moderacja, to niech po prostu nie
zabiera [teraz] glosu w wiadomym watku (a tym bardziej niech nie generuje
kolejnych). Po co? Za malo tu jeszcze smieciowych dyskusji?
Bedzie mial na 100% okazje zaglosowac PRZECIW gdy przyjdzie na to czas.

Natomiast do osób zainteresowanych kwestia moderacji mam prosbe, by pomogli
mi uksztaltowac RFD tak, by mialo rece i nogi.
Nie chcialabym wysylac go w formie nie zaakceptowanej przez wiekszosc
zainteresowanych, by potem nie bylo pretensji, ze wymyslilam cos, co nie
podoba sie komus.

--
Nixe

26. Data: 2007-03-12 19:40:54

Od: Paulinka <paulinka503@precz_ze_spamem.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Nixe napisał(a):
> Stworzyłam coś na kształt RFD, ale zanim to pójdzie na pnng, musi się
> przede
> wszystkim znaleźć choć jeszcze jeden chętny na moderatora/rkę i musimy to
> wszyscy ładnie i elegancko wykończyć :)

Tutaj chyba pojawi się największy problem niestety.

> Odrzucony może być także list, który porusza temat omówiony
> już w FAQ - w takim wypadku moderator ma obowiązek
> poinformować autora postu o istnieniu FAQ. Zapobiegnie to
> zaśmiecaniu grupy postami, które wprawdzie są merytorycznie
> poprawne, ale odgrzewają po raz setny ten sam temat.
>
> ----> zostawiamy coś takiego czy wyrzucamy?

Ja bym wyrzuciła, bo na kuchni odgrzewało się tematy i odgrzewać, jak
sądzę nadal będzie.

> Niezależnie od powyższych zasad prosimy pamiętać, aby pisząc
> list dbać o jego formę - dotyczy to zwłaszcza interpunkcji i
> ortografii - i o kulturę wypowiedzi, a zwłaszcza o to by
> unikać sformułowań obelżywych, obrażających i poniżających
> dyskutantów.

> ----> zostawiamy coś takiego czy wyrzucamy?

Przy obecnym szambie, ja bym zostawiła.

> [...]
> wynurzenia, paranoiczne wywody, rasistowskie i narodowościowe hasła i inne
> tego typu posty zupełnie niepowiązane z tematyką grupy, a jedynie coraz
> bardziej prowadzące grupę do jej upadku. W wyniku działania tych osób grupa
> zupełnie straciła swój dawny klimat, zniechęca starych grupowiczów do
> dyskusji i rozmów tematycznych, a nowych odstrasza swoim coraz gorszym
> wizerunkiem.

> W efekcie takiego stanu rzeczy zrodził się pomysł na moderowania grupy
> właśnie po to, by przywrócić jej dawną rolę.

Dobre, krótko i na temat. Stylistycznie trochę mnie razi nadużywanie
słów grupa, grupowicze, ale chyba w tym wypadku o synonimy raczej trudno.

> Poniższa statystyka (za ostatnie dwa miesiące) ilustruje
> zasadność podjętych kroków (podano liczby wątków):
>
> Tematy/posty związane z kuchnią: [...]
> Tematy/posty niezwiązane z kuchnią: [...]
>
> ----> zamieszczamy coś takiego? jeśli tak, to czy znajdzie się chętny na
> przeliczenie?

To może być dyskusyjna sprawa, oponenci zapewne będą podważać takie
statystyki, sugerując stronniczość etc.

> ----> czy jeszcze gdzieś oprócz tej grupy będziemy to wysyłać?

Może na p.s.d. wrzucić, bo z tego co widzę, udziela się tutaj trochę osób.

--

Paulinka

27. Data: 2007-03-12 19:49:49

Od: Paulinka <paulinka503@precz_ze_spamem.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Paulinka napisał(a):

> Dobre, krótko i na temat. Stylistycznie trochę mnie razi nadużywanie
> słów grupa, grupowicze, ale chyba w tym wypadku o synonimy raczej trudno.

Tak mi jeszcze przyszło do głowy, że może nie warto się skupiać na tym
klimacie grupy z początków jej powstania itd., bo tak naprawdę istotą
problemu jest to, że p.r.k. jest wysypiskiem śmieci i oazą trolli.

--

Paulinka

28. Data: 2007-03-12 20:11:02

Od: Konrad Kosmowski <k...@k...net> szukaj wiadomości tego autora

** Nixe wrote:

> -----------------RFD--(Request-for-Discussion)------
------------

(...)

> Opis:

> Rozmowy o tym w jaki sposób mozna przygotować cos smacznego,
> ciekawego i niebanalnego do jedzenia i picia. Co jest godne
> polecenia, a co nie. Gdzie mozna zjesc dobrze (restauracje, bary,
> fast foody, itp.), a gdzie lepiej nie wchodzic, zeby nie skonczyc na
> toksykologii. Wymiana przepisów i dyskusje na ich temat. Dzielenie
> się doświadczeniami z zakresu technik i sztuczek kulinarnych.

Dzielenie się doświadczeniami z zakresu sztuki kulinarnej. :)

> Dopuszczalna jest wymiana poglądów na tematy sprzętu AGD ściśle
> związanymi z kuchnią.

Ostatnie zdanie o AGD bym wywalił zbyt mało ogólne (albo za bardzo
szczegółowe) jest jak na opis. Oczywistym jest, że pytanie o mikser czy
rozwiązanie czegoś w kuchni wiąże się z kuchnią jako taką.

(...)

> W grupie całkowicie zabronione są:

> - spam i jakiekolwiek ogloszenia nie zwiazanych scisle z tematyka
> grupy

- oferty reklamowe, binaria, ogłoszenia nie związane z tematyką grupy

[spam jest pojęciem niekonkretnym]

> - wulgaryzmy, wyzwiska, pomówienia itp.

- teksty ogólnie uważane za obraźliwe i nie na miejscu, w szczególności
wulgaryzmy, wyzwiska, pomówienia

> - rozpoczynanie wątków na tematy zupełnie nie związane z tematyką
> kuchenną

[wywalić - powtarza pierwszy punkt]

> - prywatne, tasiemcowe pogawędki i osobiste przepychanki - zwłaszcza,
> gdy tematyka w ogóle nie zahacza o kuchnię

[wywalić - powtarza pierwszy punkt, prywatna pogawędka nie ma związku z
tematyką grupy]

> - osobiste wynurzenia, filozoficzne dywagacje - zwłaszcza, gdy
> tematyka w ogóle nie zahacza o kuchnię

[j.w.]

> [...]
> musimy_ściśle_określić kryteria, jakimi potem będą kierować się
> moderatorzy]

> Temat ('Subject') listu powinien nieść krótką i zwięzłą
> informację o jego tematyce. Moderator może odrzucić posting,
> którego temat nie spełnia tego wymogu.

> Odrzucony może być także list, który porusza temat omówiony
> już w FAQ - w takim wypadku moderator ma obowiązek
> poinformować autora postu o istnieniu FAQ. Zapobiegnie to
> zaśmiecaniu grupy postami, które wprawdzie są merytorycznie
> poprawne, ale odgrzewają po raz setny ten sam temat.

No tak. Tylko gdzie jest FAQ? I kto go będzie utrzymywał? Łatwo
powiedzieć, trudniej zrobić. Jeżeli znajdą się osoby chętne i hosting
to mogę pomóc w postawieniu np. wiki (doskonale nadaje się na FAQ), ale
nie obiecuję się tym zajmować ani utrzymywać.

> [...]

> ortografii - i o kulturę wypowiedzi, a zwłaszcza o to by
> unikać sformułowań obelżywych, obrażających i poniżających

Nie wrzucamy bo to duplikowanie tego co jest wyżej. Wulgaryzmy i
obelżywe są zakazane i tyle. Jak się komuś nie podoba to trudno.

> ----> zostawiamy coś takiego czy wyrzucamy?

> W przypadku, gdy posting nie zostanie dopuszczony na grupę,
> autor otrzyma od moderatora zwięzłą informację o odrzuceniu
> i jego powodach (oczywiście pod warunkiem podania
> działającego adresu zwrotnego).

Nie lepiej aby moderator przepuścił taką wiadomość ale opatrzył jej
temat z góry znanym wszystkim ciągiem znaków np. ***MOD***
oraz podał przyczyny (np. dopisując je u góry wiadomości)? Wtedy
wystarczy włączyć filtr na temat wiadomości i działa. Nie wiem na ile
taka praktyka ma miejsce szerzej, ale przy takim podejściu nikt nie
będzie miał prawa twierdzić (chyba, że będzie to miało podstawy), że coś
się dzieje niejawnie bo wszystko jednak będzie widać.

(...)

> -----------------KONIEC------------------

> Czekam zatem na dyskusję :)

Najbardziej mnie tylko ciekawi komu będzie się chciało moderować, bo mi
na pewno nie. :)

--
+ ' .-. .
, * ) )

29. Data: 2007-03-12 20:30:03

Temat: Re: c.d. moderacji
Od: m...@y...com szukaj wiadomości tego autora

On Mar 12, 8:49 pm, Paulinka <paulinka503@precz_ze_spamem.wp.pl>
wrote:
> Paulinka napisał(a):
> bo tak naprawdę istotą
> problemu jest to, że p.r.k. jest (...) oazą trolli.

Bo to nie jest Wasza grupa - sama stwierdziłaś :-)
To jest grupa trolli! Tylko Trolle dobrze gotują, bo mają power.
Nigdy niczego (w kuchni też...) nie robię bez powera - trzeba mieć
"to coś"...
A czy Ty wiesz, JAKIE rzeczy można wyrabiać w kuchni? Nie tylko
pomidorowa...

30. Data: 2007-03-12 20:35:57

Od: Paulinka <paulinka503@precz_ze_spamem.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

m...@y...com napisał(a):

> Bo to nie jest Wasza grupa - sama stwierdziłaś :-)

To jest była i jak mniemam będzie grupa dla wszystkich ludzi, którzy
mają dostęp do Internetu.

> To jest grupa trolli! Tylko Trolle dobrze gotują, bo mają power.
> Nigdy niczego (w kuchni też...) nie robię bez powera - trzeba mieć
> "to coś"...

Trolle to osobniki zazwyczaj ciężko pokrzywdzone przez los, normalni
ludzie, zachowują się *normalnie*

> A czy Ty wiesz, JAKIE rzeczy można wyrabiać w kuchni? Nie tylko
> pomidorowa...

XL ja w kuchni tylko gotuję, a co Ty robisz, nie śmiem wnikać.

--

Paulinka

Jaka... kawa?
noże kuchenne