Re: [OT?] niechciany mieszkaniec

Newsgroups: pl.rec.uroda
Date: Mon, 14 Jun 2004 10:20:23 +0200
Sender: news user <n...@j...net>
From: Karolina Matuszewska <g...@s...am.lublin.pl>
Subject: Re: [OT?] niechciany mieszkaniec

Logan wrote:

> Ale do rzeczy: obudziłem się dziś rano z dziwnym pieczeniem między nogami.
> Okazało się, że na udzie, zaraz pod kroczem przyssało się do mnie zupełnie
> inne stworzenie, niż to, które ma to w zwyczaju, kleszcz.
> Proszę o szybką odpowiedź: wyciskać, wykręcać, przypalać, smarować
> masłem...? Która z tych wszystkich ciocinych złotych myśli jest
> najsłuszniejszym pomysłem?

Ciocine zostaw. Przytaszczyłam sobie wielką knigę mojego TŻ z czasów
studenckich, a w niej sposób na kleszcza jest taki:

Kleszcze trzeba jak najszybciej usuwać, aby zmniejszyć nasilenie skórnej
reakcji immunologicxej oraz prawdopodobieństwo przeniesienia jakiejś
choroby przez zakażonego kleszcza. Nie należy stosować wazeliny ani
środków drażniących. Najskuteczniejszą metodą usunięcia kleszcza wraz z
całym jego narządem czepnym jest użycie zakrzywionych kleszczyków.
Należy je umieścić równolegle do skóry, aby pewnie uchwycić kleszcza tak
blisko skóry, jak to tylko możliwe. Trzeba uważać, żeby nie uszkodzić
skóry pacjenta i ciała kleszcza. Kleszczyki ciągnie się powoli i
jednostajnie w kierunku na zewnątrz, bez wykręcania. (... -- tutaj
następuje opis zalet zakrzywionych kleszczyków). Po usunięciu kleszcza
należy zastosować środek antyseptyczny. Stopień powiększenia się
kleszcza wskazuje, jak długo był on przyczepiony do skóry. Jeżeli
występuje miejscowy obrzęk i przebarwienie, to należy zastosować środek
przeciwhistaminowy. [1]

[1] Może być np. Alertec, Zyrtec albo inne przeciwalergiczne OTC, ale
bez konsultacji z lekarzem lepiej nic w siebie nie pchać.

> I jeszcze jedno: pewna moja znajoma (pozdrawiam:P) jakiś czas temu ukręciła
> swojego kleszcza. Teraz to miejsce swędzi ją i popiekuje, możecie polecić
> jej jakąś maść, krem, czy cokolwiek innego. Szukałem w archiwum grupy, ale
> niestety nic nie znalazłem.

Jakiś czas temu i nie znikło? To lepiej niech idzie do lekarza, być może
trzeba jej będzie podać kortykosteroidy, skoro zmiany skórne nie
ustępują. Jak nie będzie chciała iść, to przekaż jej ode mnie, że
ukąszenie kleszcza może się zakończyć nawet owrzodzeniem. Mniam. :>

Aha, to nie OT, tylko NTG, pl.sci.medycyna

Pozdrawiam,
Karola