Lodówka - jeden czy dwa agregaty?

11. Data: 2007-06-19 08:34:35

Temat: Re: Lodówka - jeden czy dwa agregaty?
Od: u...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

On 19 Cze, 16:19, " BrunoJ" <b...@g...pl> wrote:
> u...@g...pl napisa (a):

> Cos zamotales, nie chodzi o straty tylko o to ze dwa agregaty sumarycznie beda
> chodzily czesciej niz jeden, wiec zuzyja w dluzszym okresie czasu (rocznie)
> troche wiecej pradu. Czego zreszta producenci nie kryja.

Je eli za o ymy e lodówki s takie same (jedno i dwuagregatowa), to
energia potrzebna na zamro enie/zch odzenie i utrzymanie temperatury
b dzie taka sama. Inne b d tylko straty wynikaj ce ze sprawno ci
agregatu. I w asnie moje pytanie jest o sprawno takiego agregatu.
Tak z ciekawo ci chcia bym si dowiedzie ile to jest, czy jest
rzeczywi cie o co walczy .

BTW. Sam przez 12 lat u ywa em z jednym agregatem i nigdy nie by mi
potrzebny drugi, wi c teraz te kupi em z jednym.

Usjwo.

12. Data: 2007-06-21 11:40:38

Od: " BrunoJ" <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

u...@g...pl napisał(a):

> [...]
> agregatu. I w asnie moje pytanie jest o sprawno takiego agregatu.
> Tak z ciekawo ci chcia bym si dowiedzie ile to jest, czy jest
Obawiam sie ze Twoje zalozenie jest jednak bledne i lodowki te roznia sie
konstrukcyjnie, tak samo to one moga wygladac od przodu, dla end-usera.
Przy dwoch agregatach masz praktycznie niezalezne urzadzenia.
Przy jednym moze sie okazac ze gdy jest wlaczone zamrazanie to schlodzenie
lodowki odbywa sie 'przy okazji'. Troche gdybanie takie, gdy dokladnie nie
wiadomo jak to jest rozwiazane technicznie.

> BTW. Sam przez 12 lat u ywa em z jednym agregatem i nigdy nie by mi
> potrzebny drugi, wi c teraz te kupi em z jednym.
ja mam i mialem 2. Ale tylko dlatego ze wtedy gdy kupowalem to taki duze
nie wystepowaly z jednym agregatem (przynajmniej nie u tego producenta).
Teraz tenze producent ma podobna linie lodowek tylko jednoagregatowych
i nie da sie wziac dwoch.
Co do przydatnosci... lodowka (czesc chlodzaca) skonczyla sie po paru latach
w wyniku rozszczelnienia. Zamrazarka chodzila bez problemow. Agregat od
popsutej czesci byl w pelni sprawny. Jednoagregatowa bylaby martwa w calosci.
Ale to raczej przypadek, wiec trudno to traktowac jako argument...

pozdrawiam
Bruno

PS. Please, zrob cos z kodowaniem...

13. Data: 2007-06-22 14:06:54

Od: u...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

> PS. Please, zrob cos z kodowaniem...

Tak, tylko co, piszę przez google, więc chyba nic się nie da zrobić :
(.

Usjwo.

14. Data: 2007-06-22 15:55:34

Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 22 Jun 2007 07:06:54 -0700, u...@g...pl wklepał(-a):

15. Data: 2007-06-23 02:43:01

Od: u...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

> No właśnie teraz dobrze napisałeś. Nic nie ruszaj. :)

Nic nie ruszam, a raz jest dobrze, a raz źle. Chyba muszę przestać
urzywać polskich literak, ale za to znowu podniesie się burza że na
*.pl tak nie wolno.

Wracając do tematu
Lodówka nie chłodzi się "przy okazji". Ilość energii potrzebna do
schłodzenia tak lodówki jak i zamrażarki jest niezależna od ilości
agregatów. A właśnie te "rozwiązania techniczne" mogą powodować że
straty są mniejsze lub większe. Według mnie te straty i tam są małe w
stosunku do całości zurzycia, a jak lodówka jest już stara to
rzeczywiści może się przydać wyłączenie jedengo agregatu. Jest tu
nawet taki post "jak zacisnąć jakąś rurkę" żeby odłączyć
zamrażarkę ;). Więc w zaszadzie jeżeli po okresie normalnego urzywania
zamierza się wyrzucić lodówkę na złom to jeden agregat, a jeżeli potem
ma służyć w garażu jako chłodziarka do piwa to zdecydowanie dwa
agregaty ;).

Usjwo

16. Data: 2007-06-25 16:33:52

Od: " BrunoJ" <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

u...@g...pl napisał(a):

> [...]
wlasnie widac :>>>

> Nic nie ruszam, a raz jest dobrze, a raz =BCle. Chyba musz=EA przesta=E6
> urzywa=E6 polskich literak, ale za to znowu podniesie si=EA burza =BFe na
> *=2Epl tak nie wolno.
wolno, szczegolnie jesli PLiterki sie nie udaja.

> zamra=BFark=EA ;). Wi=EAc w zaszadzie je=BFeli po okresie normalnego
> urzywania
~~~~~~~~~~~~
uZywania
nie zebym sie czepial, ale w pare razy Ci sie napisalo.

> zamierza si=EA wyrzuci=E6 lod=F3wk=EA na z=B3om to jeden agregat, a je=BFel=
> i potem ma s=B3u=BFy=E6 w gara=BFu jako ch=B3odziarka do piwa to
> zdecydowanie dwa agregaty ;).
dla mnie normalne uzywanie lodowki jest tak dlugo jak lodowka dziala.
Jak sie zepsuje to w przypadku 1 agregatu na zlom, a w przypadku 2 do piwnicy.
Ale czy na piwo to juz roznie moze byc, z tego co slyszalem to jakos zlosliwie
zawsze psuje sie chlodziarka i zostaje zamrazarka + szafka na sloiki.
Moja poprzednia rowniez tak sie zepsula. Szczesliwie miala 7 lat gwarancji
na agregat i szczelnosc ukladu. Szczelnosc sie zepsula i okazala
nienaprawialna. Lodowka zostala wymieniona na nowa 3 miesiace przed koncem
gwarancji :))) Piwo trzymam w piwnicy bez lodowki, i tak jest sporo chlodniej.
Do lodowki glownej (chlodziarki) trafia bezposrednio przed spozyciem, ale
jak jest naprawde goraca to to z piwnicy sie rowniez nadaje :)

pozdrawiam
Bruno

17. Data: 2007-06-26 06:37:08

Temat: [OT - ogonki] Re: Lodówka - jeden czy dwa agregaty?
Od: Michał Sobkowski <m...@f...adres.invalid> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 6/25/2007 6:33 PM, BrunoJ napisał(a):

> wlasnie widac :>>>

W kwestii formalnej: ogonki ujswo są poprawne i zgodne ze standardami.
To serwis Gazety jest niedopracowany i nie potrafi ich poprawnie
rozkodować.

Michał
--
Michał Sobkowski, IChB PAN, Poznań
http://www.man.poznan.pl/~msob/

18. Data: 2007-06-26 16:24:41

Temat: Re: [OT - ogonki] Re: Lodówka - jeden czy dwa agregaty?
Od: " BrunoJ" <b...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Michał Sobkowski <m...@f...adres.invalid> napisał(a):

> W kwestii formalnej: ogonki ujswo są poprawne i zgodne ze standardami.
> To serwis Gazety jest niedopracowany i nie potrafi ich poprawnie
> rozkodować.
oops ;-)
nie mniej zazwyczaj potrafi i psuje tylko pojedynczych userow. Wiec widzialbym
jednak cos u tych userow rowniez.
Serwis gazety jako jedyny daje sensowne watkowanie i jako jedyny przechodzi
przez FW ;-) Reszta wad przestaje miec znaczenie ;-)

pozdrawiam
Bruno

19. Data: 2007-06-26 19:52:14

Od: Michal Sobkowski <m...@f...adres.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On 6/26/2007 6:24 PM, BrunoJ wrote:

> oops ;-)
> nie mniej zazwyczaj potrafi i psuje tylko pojedynczych userow. Wiec widzialbym
> jednak cos u tych userow rowniez.
Google Groups (a tego użył ujswo) ma chyba domyślne kodowanie
Quoted-Printable (zamiast niekodowanego 8bit). Możliwe, że QP włącza się
też czasem losowo, z tym serwisem potrafią się dziać dziwne rzeczy. Tym
niemniej QP jest poprawne. Choć niezalecane ze względu na nieśmiertelne
problemy, jakie ma z nim Outlook Express (a serwis news Gazety poszedł
jeszcze dalej w tym kierunku ;-> )

FUT:pl.comp.ogonki

Michał

--
Michał Sobkowski, Poznań
http://www.man.poznan.pl/~msob/

20. Data: 2007-07-01 10:31:45

Od: "Marcopolo" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

BrunoJ <b...@g...pl> napisał(a):

> [...]
> Do lodowki glownej (chlodziarki) trafia bezposrednio przed spozyciem, ale
> jak jest naprawde goraca to to z piwnicy sie rowniez nadaje :)

-- A co na to Ustawa-" o Wychowaniu w trzezwości i przeciwdziałaniu Chłodze
nia Alkoholu...? Marcopolo

Meble do kuchni
szukam ekipy do wykończenia mieszkania (Wawa)
alarm i duży pies
Deski do łazienki
Nowy darmowy serwis ogloszeniowy zaprasza www * abcbiznes * pl