[OT soc] Prawo a transfuzja

1. Data: 2003-01-26 17:22:13

Temat: [OT soc] Prawo a transfuzja
Od: Tinue <t...@w...tlen.pl> szukaj wiadomości tego autora

Świadkowie Jehowy nie zgadzają się w żądnym wypadku na transfuzje krwi.
Wypisują to na oświadczeniach -- własnoręczny podpis + podpisy świadków --
które noszą przy sobie. Hipotetyczna sytuacja: człowiek nieprzytomny,
stracił dużo krwi. W dokumentach ma podpisane i poświadczone podpisami
świadków oświadczenie, że nie wyraża zgody na transfuzje. Obok przytomna
żona niewymagająca pomocy lekarskiej. Żona zaświadcza prawdziwość
oświadczenia i nie zgadza się na transfuzję.

Pytanie: Czy w takim wypadku lekarz ma zignorować oświadczenie, czy słuchać
żony jako uwiarygadniającego świadka?

--
Uważam za rzecz wskazaną, by zrozumieć innego | TiNUE cyberHYENA
człowieka jako zwierzę, zanim gotów jestem | ~crocuta crocuta~

2. Data: 2003-01-26 22:16:56

Temat: Re: [OT soc] Prawo a transfuzja
Od: "Goha" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> oświadczenia i nie zgadza się na transfuzję.
>
> Pytanie: Czy w takim wypadku lekarz ma zignorować oświadczenie, czy

Lekarz, pomimo jego oporow i przekonan, powinien uszanowac wole pacjenta -
jesli jest on pelnoletni. Wiem, ze jesli sprawa dotyczy dzieci Swiadkow
Jehowy, to trzeba wystapic o zgode sadu na przetoczenie (zwykle najpierw sie
przetacza, a potem wystepuje, choc slyszalam, ze zdarzaja sie sytuacje, ze
Swiadkowie nie chca potem odbierac dzieci ze szpitala bo sa "skazone").
Notabene bylam w wakacje swiadkiem dokladnie takiej sytuacji, jaka
opisujesz - krwi nie przetoczono.
Pozdrawiam
Goha

3. Data: 2003-01-27 13:52:34

Od: "Pata" <v...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kto Ci takich bzdur nagadał że Świadkowie Jehowy nie odbierają dzieci ze
szpitala bo są skażone? ! Żyjemy w XXI w a nie w średniowieczu. Tak swoją
drogą - ŚJ nie jestem a krwi nie dałabym sobie przetoczyć. Jest wiele
środków krwiozastępczych i masz pewność że się niczym nie zarazisz.Poza tym
krew przetacza się bo niby ma transportować tlen - prawda jest jednak taka
ze krew "z worka" dopiero po 24 h ma te zdolność. Zatem głównym powodem
transfuzji jest zwiększenie objętości "płynu" w żyłach a to środki
krwiozastępcze świetnie robią. Zresztą sam prof. Religa operuje bez krwi
wiec o czym tu gadać.
Pata

4. Data: 2003-01-27 17:58:11

Od: "MarkBarnes" <m...@p...onet.pl_nospam> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Pata" <v...@w...pl> napisał w wiadomości
************chlap........................***********
***********
Takich bzdur i to zlepionych razem dawno juz nie czytalem,
mb

5. Data: 2003-01-27 18:41:18

Od: "Goha" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Pata" <v...@w...pl> napisał w wiadomości

> Kto Ci takich bzdur nagadał że Świadkowie Jehowy nie odbierają dzieci ze
> szpitala bo są skażone? ! Żyjemy w XXI w a nie w średniowieczu.

"Nagadal" mi anestezjolog, ale nie wygladal na takiego wiekowego zeby mial
czasy średniowiecza pamietac.
Poza tym, gdybys przeczytal uwazniej mojego posta, zauwazylbys, ze napisalam
"zdarzaja sie takie sytuacje", a nie "nie odbieraja" - a to roznica wg mnie.
A jesli chcesz sie dowiedziec jakie rzeczy dzieja sie w XXI wieku to zacznij
ogladac wiadomosci, albo porozmawiaj z lekarzem rodzinnym z jakiejs
mniejszej (a czasem i z wiekszej) miejscowosci

Poza tym
> krew przetacza się bo niby ma transportować tlen Zatem głównym powodem
> transfuzji jest zwiększenie objętości "płynu" w żyłach a to środki
> krwiozastępcze świetnie robią
Krew i srodki krwiopochodne (np. osocze) przetacza sie z wielu roznych
powodow, chocby przy znacznym niedoborze albumin, wiec nie masz racji.

?

> Pozdrawiam
> Pata
Rowniez pozdrawiam