Obiad na obce forum (propozycja)

1. Data: 2001-05-08 14:40:48

Temat: Obiad na obce forum (propozycja)
Od: "Paul" <p...@p...ch> szukaj wiadomości tego autora

Dzien dobry wszystkim co jesc lubia!
Nie dawno zauwazylem ze coraz wiecej propozycji dan z innych krajow przewija
sie po francuskim forum dla zarlokow. Postanowilem wiec zaproponowac i
polskie menu. Zamiast sterylnej dyskusji na temat czy taka czy inna potrawa
jest : polska, ruska, ukrainska czy austryjacka (itd)
pomyslalem o daniach ktore, dla mnie oczywiscie, wiaza sie natychmiast z
polskim jedzeniem : kapusniak i schabowy z kiszonym ogorkiem.
Na deser oczywiscie sernik albo jeszcze lepiej : makowiec!
Co o tym myslicie?

--
Amicalement
Paul Urstein

1. Data: 2001-05-08 14:47:40

Temat: Re: Obiad na obce forum (propozycja)
Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

na pewno makowiec, sernik jest wszedzie- wszedzie, a makowiec
tylko gdzieniegdzie...
Pierogi z kapusta i grzybami ALBO - kontrastowo - z jagodami
(wszystko zalezy od sezonu albo sklepow)
kapusniak (moze typu parzybroda???) i ze skwarkami!
Mizeria.

Niekoniecznie wszystko razem/naraz, ale...

Krysia, dalej marzaca o kaszance....

K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2001-05-08 15:05:56

Od: "Paul" <p...@p...ch> szukaj wiadomości tego autora

> na pewno makowiec, sernik jest wszedzie- wszedzie, a makowiec
> tylko gdzieniegdzie...
Racja, tylko gdzie Oni go beda mogli nabyc???

> Pierogi z kapusta i grzybami ALBO - kontrastowo - z jagodami
> (wszystko zalezy od sezonu albo sklepow)
Swietny pomysl, ale potwornie pracochlonny, dlatego pomyslalem o schabowym
ktory robi sie w 10 minut. No tak, oczywiscie, te pierogi, cholera....

> kapusniak (moze typu parzybroda???) i ze skwarkami!
CO TO JEST ta parzybroda???

--
Amicalement
Paul Urstein

1. Data: 2001-05-08 15:13:51

Od: "ssiegmund" <s...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

Ja mysle, ze jesli chodzi o zupe to zur taki na zakwasie z zytniej maki i z
wkladka z kielbasy wedzonej, dosc skompikowane ale dosc poskie.
Drugie danie chyba jakies pierogi ale do pochodzenia ich Ukraincy uzrupuja
sobie prawa, moze zrazy zawijane z kasza gryczana.
Deser: makowiec brzmi dobrze, ale bardziej polski bylby kompot np. z
rabarbaru

pozdrawiam,

Slav

1. Data: 2001-05-08 15:48:46

Od: "Malgosia Sularczyk" <m...@p...bg.univ.gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

aha, pierogi ruskie tez sa pracochlonne. W wersji dla leniwych przyjmuja
postac "nalesnikow po litewsku", czyli do "ruskiego" nadzienia wgniatam
sporo czosnku, zawijam to w nalesniki, zapiekam w piekarniku, polewam sosem
smietanowym i posypuje kilkoma wiorkami cienko startego sera. Jeszcze nikt
sie nie oparl! (przepis wlasny, wiec nie wiem, czy sie nada)

POzdrawiam

Margolla

1. Data: 2001-05-08 15:48:51

Od: "Paul" <p...@p...ch> szukaj wiadomości tego autora

> Ja mysle, ze jesli chodzi o zupe to zur taki na zakwasie z zytniej maki i
> wkladka z kielbasy wedzonej, dosc skompikowane ale dosc poskie.
Trudno bedzie sprawdzic co im z tego wyjdzie, bo i sam zakwas do zurka
trzeba bedzie samemu zrobic.

> Drugie danie chyba jakies pierogi ale do pochodzenia ich Ukraincy uzrupuja
> sobie prawa,
>moze zrazy zawijane z kasza gryczana.
Dlaczego nie? U mnie (CH) kasze gryczana mozna dostac, wiec i we Francji byc
moze tez.

> Deser: kompot np. z rabarbaru
To jest to, kompot z rabarbaru!
I dostac go wszedzie mozna, i smak ciekawy!

Mnie ten kompot przypomina natychmiast stolowka z podstawowki na Miodowej.
(lata 50/60)
Istnialy tam dwa "standarty" : wlasnie deser z wody na wodzie inaczej zwany
kompotem z rabarbaru, i (jeszcze pamietam ten nieosiagalny w normalnych
warunkach zapach) golabki czyli zlepiona substancja owinieta w lisc z
kapusty plywajaca w bladym sosie o smaku kredy.

--
Amicalement
Paul Urstein

1. Data: 2001-05-08 16:11:36

Od: <n...@m...ch> szukaj wiadomości tego autora

> Ja bym proponowala prazuche, czyli ugotowane ziemniaki zagniecione z maka, na
to skwarki. I jeszcze groch z kapusta.

Kalina

1. Data: 2001-05-08 17:40:36

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

>CO TO JEST ta parzybroda???

to zdaje sie taka forma kapusniaka ( kartoflanego? Czy mi sie
tylko wydaje i miesza z jakas zalewajka czy czyms takim...),
gdzie kapusta jest w formie dlugich fredzli (a nie posiekanych
fredzli) i jak sie je, to te gorace dlugie fredzle wala czlowieka
po brodzie, parzac.... taka sobie ludowa zabawa ;))

Krysia
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2001-05-08 17:43:29

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

>Dlaczego nie? U mnie (CH) kasze gryczana mozna dostac, wiec i we Francji byc
>moze tez.

zrazy zawijane sa i tu, jako... beef olives, choc wypadly jakby z
mody. Sa ogromne!!

> [...]
>warunkach zapach) golabki czyli zlepiona substancja owinieta w lisc z
>kapusty plywajaca w bladym sosie o smaku kredy.

To moze zaproponuj takie tradycyjne dania, nigdy nie wiadomo co
tym cudzoziemcom zasmakuje!! hehehe
Nieco powaniej - golabki to moze to - elementy do dostania, etc
etc

Krysia
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2001-05-08 17:58:16

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Paul <p...@p...ch> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:9d94ln$90p$...@p...apk.net...
[...]
> Mnie ten kompot przypomina natychmiast stolowka z podstawowki na
Miodowej.
> (lata 50/60)
Paul a gdzie była ta podstawówka? Bo za cholerę nie mogę skojarzyć. Czy
nie pomyliłeś sobie przypadkiem z ul. Długą?
pozdr. Jerzy

co z krewetek?
MIRADOR
Termomix