Obluzowany zawias drzwi od piwnicy

1. Data: 2010-12-14 23:18:02

Temat: Obluzowany zawias drzwi od piwnicy
Od: banzi <b...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Otóż w mojej piwnicy (wieżowiec z lat 80-tych) obluzował się zawias od
drzwi. W sumie ten zawias to jest kawał sztaby wmurowany pomiędzy
cegły. Na tym wszystkim wiszą drewniane drzwi. Problem jest z zawiasem
górnym, który praktycznie cały wylazł z pomiędzy cegieł a na dodatek
same cegły też się obluzowały. Jakiś czas temu machnąłem to wszystko
zaprawą murarską. Zaprawa wyschła, mur wygląda nieźle jednak zawias
(sztaba) nadal wychodzi. Jak sobie z czymś takim poradzić?

Z góry dziękuje za pomoc.

Pozdrawiam
banzi

2. Data: 2010-12-15 14:08:29

Temat: Re: Obluzowany zawias drzwi od piwnicy
Od: Przesmiewca <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

banzi <b...@g...com> napisał(a):

> [...]
>zaprawą murarską. Zaprawa wyschła, mur wygląda nieźle jednak zawias
>(sztaba) nadal wychodzi. Jak sobie z czymś takim poradzić?

tez mam ten problem. Zamurowanie zawiasu nie pomoze raczej na dlugo.
Myslalem, zeby dospawac prostopadly bolec do sztaby, zeby nie wylazila
z cegiel (albo przewiercic i wkrecic srube) , ale nadal bedzie sie ruszac.
Rozwiazaniem moze tez byc wyjecie paru cegiel i porzadne ponowne zamurowanie,
ale jakos mam opory przed rozbieraniem sciany.

3. Data: 2010-12-15 16:13:28

Od: sendilkelm <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-12-15 00:18, banzi pisze:

> zaprawą murarską. Zaprawa wyschła, mur wygląda nieźle jednak zawias
> (sztaba) nadal wychodzi. Jak sobie z czymś takim poradzić?
W mojej piwnicy zrobiłem tak: dałem dospawać do sztaby kołnierz z przodu
i gwint z drugiego końca + duuuża podkładka i nakrętka. Skręcone
"obejmuje" ścianę piwnicy. Trzęsienie ziemi tego nie ruszy...

--
sendilkelm

4. Data: 2010-12-15 17:31:50

Od: banzi <b...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 15 Gru, 17:13, sendilkelm <s...@o...pl> wrote:

> [...]
> i gwint z drugiego końca + duuuża podkładka i nakrętka. Skręcone
> "obejmuje" ścianę piwnicy. Trzęsienie ziemi tego nie ruszy...

Dziekuje za te posty. Jakos tak od razu razniej jak sie człowiek
dowie, ze nie tylko on ma takie problemy :)
Bede musial zawolac jakiegos fachowca, zeby rzucil na to okiem ;)

banzi

5. Data: 2010-12-16 18:37:36

Od: "Druid29" <d...@t...wytnij.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "banzi" <b...@g...com> napisał w wiadomości
i.googlegroups.com...
> [...]
>zaprawą murarską. Zaprawa wyschła, mur wygląda nieźle jednak zawias
>(sztaba) nadal wychodzi. Jak sobie z czymś takim poradzić?

Jeśli cegły dobrze trzymają to bym spróbował klejem montażowym.

Pozdrawiam,
Druid29

6. Data: 2010-12-18 10:23:15

Od: Jakub Tarczewski <a...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

> Jeśli cegły dobrze trzymają to bym spróbował klejem montażowym.

eee... za słaby. W podobnej sytuacji wiele lat temu (włamanie do piwnicy
rodziców w bloku poprzez wyjęcie zawiasów z ceglanej ściany)
prowizorycznie naprawiłem zawiasy przez osadzenie ich w 'betonie' z
epidianu wymieszanego z piaskiem i drobnym żwirkiem. Miałem to później
zrobić porządnie (wykucie dziury, mocna zaprawa etc.), ale po tygodniu
próba wyjęcia zawiasów (łomem, żabką i wszystkim co pod ręką) okazała
się niemożliwa. No i tak zostało do dzisiaj. Klej montażowy nie ma
wystarczającej siły przylegania do stali, żeby otrzymać choćby zbliżoną
wytrzymałość.

7. Data: 2010-12-18 19:06:41

Od: Przesmiewca <p...@v...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jakub Tarczewski <a...@o...eu> napisał(a):

> [...]
>prowizorycznie naprawiłem zawiasy przez osadzenie ich w 'betonie' z
>epidianu wymieszanego z piaskiem i drobnym żwirkiem.

Nic wiecej do utwardzenia nie dodawales?

8. Data: 2010-12-18 20:28:07

Od: Jakub Tarczewski <a...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

> Nic wiecej do utwardzenia nie dodawales?

poza utwardzaczem do żywicy ;-) nie.
Teraz bym dodał trochę aerosilu albo pyłu kwarcowego, ale i bez tego
masa piaskowo-epoksydowa ma imponującą twardość i wytrzymałość, nawet
bez wygrzewania.

9. Data: 2010-12-20 08:04:19

Od: "Jackare" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

[...]

Są specjalne cementy montażowe do wiązania elementów stalowych z murem
(kotwy, pręty, sztaby itp), np atlas "monter" Cement wiąże w około 10-15
minut i jest git. Do kupienia w opakowaniach 5 kg
--
Jackare

10. Data: 2010-12-21 23:16:19

Od: "Druid29" <d...@t...wytnij.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jakub Tarczewski" <a...@o...eu> napisał w wiadomości

> eee... za słaby.

Eee... przesadzasz :) Na kleju montażowym (rozpuszczalnikowym) mam osadzone
zawiasy furtki w murowanym ogrodzeniu.

Pozdrawiam,
Druid29

Jaki filtr nakranowy? Aquaphor, Aquafilter? Czy filtr dzbankowy?
Wykończenie ściany cegłą
Wentylator w chlodziarce
Ekspres cisnieniowy na kapsulki - ktore rozwiazanie wybrac?
Bas mi se neda