Obniżanie ocen za rozmowę

171. Data: 2006-09-27 19:35:16

Temat: Re: Obniżanie ocen za rozmowę
Od: Szerr <s...@g...peel> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 27 Sep 2006 20:03:27 +0200, Nixe w wiadomości
<news:efeedg$klb$1@news.mm.pl> napisał(a):

> I dlatego za wiedzę i umiejętności stawia się oceny z wiedzy, a za pozostałe
> elementy (forma, zasady) oceny z zachowania.

Nieprawda. Wszystkie te elementy można oceniać w ramach oceniania
przedmiotowego.

> Jak wyżej - po to różnicuje się oceny z wiedzy i zachowania, by nie było
> dwój z historii za spóźnienie i obniżonego zachowania za brak znajomości
> tabliczki mnożenia.

Nie dyskutujemy o rzeczach nieprzystawalnych. Piszemy o zakłóceniu istoty
procesu pomiaru wiedzy. W takim przypadku na każdym egzaminie uznaje się,
że zdający tej wiedzy nie posiada lub posiada ją w niewystarczającym
zakresie. A to ocenia się stopniem.

--
Sz.

172. Data: 2006-09-27 19:38:01

Od: Szerr <s...@g...peel> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 27 Sep 2006 20:11:27 +0200, Nixe w wiadomości
<news:efeesf$1116$1@news.mm.pl> napisał(a):

> Byłam przekonana, że czasy, gdy "uwalało" się uczniów za pierdoły, dawno minęły.

Ściąganie nie jest pierdołą. Jest to nasza plaga narodowa, z którą trzeba
walczyć wszelkimi sposobami. Zły nawyk ściągania i powszechnej tego
akceptacji trzeba wykorzeniać w uczniach od samego początku.

--
Sz.

173. Data: 2006-09-27 19:38:16

Od: "Harun al Rashid" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "koliko"
> wreszcie dojść, co i gdzie ma zrobić. Ot, czwartoklasiści we wrześniu.
> Normalne :)

Jeśli normalne to tym bardziej ta obniżona ocena powinna być przy
drugiej uwadze, a nie od razu przy pierwszym zwróceniu uwagi. Ale to
twierdzę ja na podstawie tego co powiedział mi Tomek.
W przyszłym tygodniu dowiem sie jak to było z drugiej strony.
________
Dowiedz się. Dodam tylko, że wrzesień, traktowany jak miesiąc miodowy,
właśnie się kończy. To obniżenie oceny MOGŁO być takim właśnie zwróceniem
uwagi. Wcale popularne jest rozwiązanie w postaci jedynki za gadanie na
kartkówce.

--
EwaSzy
Shhhh, to jest usenet, tu się kopie po dupach, a nie humor poprawia.

174. Data: 2006-09-27 19:38:36

Od: krys <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Elżbieta napisał(a):

> Ostatnio??
> Ja we wczesnych latach siedemdziesiątych miałam jedną panią od
> wszystkiego przez trzy lata (najukochańszą na świecie, która jest dla
> mnie niedościgłym wzorem do dziś)

Ale zasady odpowiadania, oceny itd od pierwszej klasy były takie same. A
dziś od czwartej jest inny świat.
( moja pani też była najlepsza:-))
Justyna
GG 6756000

175. Data: 2006-09-27 19:39:17

Od: "Harun al Rashid" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Elżbieta" ...

> Ale zachowanie ucznia nie może mieć wpływu na ocenę, do tego jest ocena z
> zachowania.

Wcześniej Ci machnęłam przykład, odsyłam tamże.

176. Data: 2006-09-27 19:39:58

Od: koliko <j...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Szerr napisał(a):

> Nie jest ta "ambicja" czasem zbytnio wybujała? Czwórka zamiast piątki? -
> znam większe tragedie w życiu dziecka.

Tu nie chodzi o ocenę, a o potraktowanie. Nie jest to ambicja skierowana
w stronę stopni (na tych mu nie zależy), ale w stronę sprawiedliwego
traktowania. Może źle dobrałam słowo, może to nie jest ambicja tylko co?
Tomek wszelkie objawy niesprawiedliwości bardzo przeżywa. A ta sytuacja
według niego jest właśnie taką niesprawiedliwością.
Wiem zaraz się odezwiesz, że to moja wina, że rozpościeram nad nim
parasol ochronny.

Ela, Tomek-10 Kasia-4

177. Data: 2006-09-27 19:41:45

Od: Szerr <s...@g...peel> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 27 Sep 2006 20:20:14 +0200, Nixe w wiadomości
<news:efefcu$1csk$1@news.mm.pl> napisał(a):

> Dyskutujemy o osobie, która złamała jakieś reguły i zasady (prawo też
> stanowi spis reguł i zasad)
> Tu - nie wiedząc nawet, że je łamie, bo nikt jej o tym nie poinformował.

Nieznajomość prawa nie zwalnia od odpowiedzialności - w przypadku spraw
oczywistych ta zasada obowiązuje także w wychowaniu.

> Prawem logiki?
> Ale może faktycznie za wiele wymagam :-/

Nie bądź złośliwa. Byle prawnik Ci powie, że tak robić nie wolno; to
poważny błąd merytoryczny.

--
Sz.

178. Data: 2006-09-27 19:41:52

Od: "Harun al Rashid" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Elżbieta" ...

> U nas jest to szczegółowo rozpisane. W nauczaniu łącznie z tym
> nieprzygotowaniem, w straszych klasach musiałabym dokładnie sprawdzić, ale
> widziałam rok temu polonistki siedzące nad dokładną listą np. ocen z
> czytania typu 5 dostaje gdy i tu....... itd.

One pewnie PSO robiły, wcale nie musiały. W starszych klasach siłą rzeczy
WSO jest dość ogólne, u nas minimalna liczba ocen, zasady poprawiania, ilość
nieprzygotowań, dopuszczalna tygodniowa liczba testów itp..

179. Data: 2006-09-27 19:43:43

Od: Elżbieta <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 27 Sep 2006 21:19:46 +0200, krys napisał(a):

> Taaa, widziałam w czerwcu na własne oczy. Tylko świadectwo. No, może ci
> zagrożeni byli informowani - tak nie było nic, zadnego zebrania,
> karteczki, jakby dzieciak sam nie wygadał, to cisza. Na szczęście mam
> już ten etap za sobą ( i na nieszczęście przed sobą).

Ale odwoływać się nie szłaś??
U nas obowiązkowo w określonym czasie przed konferencją klasyfikacyjną jest
zebranie i przewidywane informacje o ocenie. Dla wszystkich nie tylko
zagrożonych.
--
Elżbieta

180. Data: 2006-09-27 19:45:34

Od: "zona alberta" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

"koliko" <j...@a...pl> wrote in message

> Zasady powinna była wyjaśnić na początku (choć chyba oczywistym jest
> dla 10 latka, że w trakcie klasówki się nie rozmawia).

W trakcie owszem Tomek wie, że się nie rozmawia, ale oni tę kartkówkę
skończyli wcześniej (obydwaj zdolne bestie :-) i nie wiedzieli co z sobą
zrobić. A pani nie pozwala oddać kartki wcześniej, żeby np. móc
poczytać, a nie się nudzić.

Gratuluję syna, a wracając do tematu - skoro tak, powinni jednak
wytrzymać do końca. Może podnieść rękę i spytać czy mogą sobie poczytać,
porysować itd.

> Jeśli tak się stało,
> uważam, że postąpiła dobrze.

Już na pierwszej kartkówce w 4 klasie gdy są zupełnie nowe zasady, nowi
nauczyciele?

Zasady z pewnością były omawiane we wrześniu, co zapewne zostało
odnotowane zostało w dzienniku. Sprawdzić :)

> Ja za wszelakie próby kontaktu obniżałam
> ocenę o pół stopnia.

Oni im obniżyła o jeden stopień - z piątek na czwórki.

Jeden punkt zaważył o takim spadku oceny?

Ela, Tomek-l.10 Kasia-l.4

problemy z czytaniem
dwa tygodnie na poprawę
Wszystko jest 'głupie'