Strona główna Grupy pl.soc.dzieci.starsze Obniżanie ocen za rozmowę

Grupy

Szukaj w grupach

 

Obniżanie ocen za rozmowę

Liczba wypowiedzi w tym wątku: 682


« poprzedni wątek następny wątek »

471. Data: 2006-09-29 18:41:46

Temat: Re: Obniżanie ocen za rozmow
Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Szpilka" <s...@S...pl> wrote in message
news:efjoj1$7mj$1@node4.news.atman.pl...

>> ja tez, tyle tylko, ze w granicach rozciagliwosci materii :))
>
> Ale sądzisz że pozwolenie dziecku napsaiać ten sprwdzian spowoduje
> pęknięcie tej materii?


uwazam, ze taki wyjatek mozna zrobic w przypadku jakis wiekszych
sprawdzianow.

iwon(k)a

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


Zobacz także


472. Data: 2006-09-29 18:43:23

Temat: Re: Obniżanie ocen za rozmowę
Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Szpilka" <s...@S...pl> wrote in message
news:efjonv$7o4$1@node4.news.atman.pl...

>>> Ale na początku roku w nowej klalsie nauczyciel nie zna uczniów i nie
>>> wie
>>> kto ile potrafi i jak się przykłada do nauki.
>>
>> ale do konca semetru jest dluga droga.
>
> ale jak na początku roku pani pokaże że nie opłaca się spóźniac na jej
> lekcje to do końca semetru takie sytuacje nie będą się zdarzały.

no wlasnie. o tym pisze.

> Czyli celowe spóźnienia.

dokaldnie. jak nie popusci na poczatku roku, to owoce bedzie zbierac dosc
szybko.


>> nauczyciel zapewne widzi wysilki tego slabszego, i zapewniam ze nie
>> bedzie sie taki spoznial, ktoremu zalezy. a taki leniszek pozniej, bedzie
>> mial nauczke, ze opinia sie kiedy moze skonczyc.
>
> No ale ty byś postawiła tym uczniom 1 za spóźnienie na lekcję gdzie była
> kartkówka czy byś jednak sprawdziła ich wiedzę poprzez napisanie jej
> niezwłocznie?

sprawdzilabym ich wiedze w przyszlosci, ale juz nie powtarzajac klasowki.
sponili sie, przepadlo.


iwon(K)a

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


473. Data: 2006-09-29 18:47:35

Temat: Re: Obniżanie ocen za rozmowę
Od: "Szpilka" <s...@S...pl> szukaj wiadomości tego autora


Użytkownik "Iwon(k)a" <i...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:efjpf3$3b4$1@news.onet.pl...
> "Szpilka" <s...@S...pl> wrote in message
> news:efjonv$7o4$1@node4.news.atman.pl...
>
>>>> Ale na początku roku w nowej klalsie nauczyciel nie zna uczniów i nie
>>>> wie
>>>> kto ile potrafi i jak się przykłada do nauki.
>>>
>>> ale do konca semetru jest dluga droga.
>>
>> ale jak na początku roku pani pokaże że nie opłaca się spóźniac na jej
>> lekcje to do końca semetru takie sytuacje nie będą się zdarzały.
>
> no wlasnie. o tym pisze.

ja też :-) tylko ze ja pisze o tym by napisali ten sprawdzian ale nie
zeby im stawiac 1
a Ty? ;-) (uściślając)



>> Czyli celowe spóźnienia.
>
> dokaldnie. jak nie popusci na poczatku roku, to owoce bedzie zbierac dosc
> szybko.

j.w. na początku roku niech pokaże ze nie opalca sie spoźniac bo wiedza
ich i tak zaraz zostanie sprawdzona. Ale nie zeby stawiac 1.


>>> nauczyciel zapewne widzi wysilki tego slabszego, i zapewniam ze nie
>>> bedzie sie taki spoznial, ktoremu zalezy. a taki leniszek pozniej,
>>> bedzie mial nauczke, ze opinia sie kiedy moze skonczyc.
>>
>> No ale ty byś postawiła tym uczniom 1 za spóźnienie na lekcję gdzie była
>> kartkówka czy byś jednak sprawdziła ich wiedzę poprzez napisanie jej
>> niezwłocznie?
>
> sprawdzilabym ich wiedze w przyszlosci, ale juz nie powtarzajac klasowki.
> sponili sie, przepadlo.

ok rozumiem :-)

Sylwia


› Pokaż wiadomość z nagłówkami


474. Data: 2006-09-29 18:48:45

Temat: Re: Obniżanie ocen za rozmow
Od: "Szpilka" <s...@S...pl> szukaj wiadomości tego autora


Użytkownik "Iwon(k)a" <i...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:efjpc3$332$1@news.onet.pl...
> "Szpilka" <s...@S...pl> wrote in message
> news:efjoj1$7mj$1@node4.news.atman.pl...
>
>>> ja tez, tyle tylko, ze w granicach rozciagliwosci materii :))
>>
>> Ale sądzisz że pozwolenie dziecku napsaiać ten sprwdzian spowoduje
>> pęknięcie tej materii?
>
>
> uwazam, ze taki wyjatek mozna zrobic w przypadku jakis wiekszych
> sprawdzianow.

tzn ze jak bo sie pogubiłam? jak jest wiekszy sprawdzian i sie spóźnią
to im pozwolic go napisac ? od razu?

Sylwia


› Pokaż wiadomość z nagłówkami


475. Data: 2006-09-29 18:50:23

Temat: Re: Obniżanie ocen za rozmow
Od: "Nixe" <n...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości <news:lw906v0a6y1a.aky28n1icuvg$.dlg@40tude.net>
Szerr <s...@g...peel> pisze:

Nixe:
>> Czyżby? Sam napisałeś, że nauczyciel samodzielnie ustala kryteria i
>> system oceniania i nikt nie ma prawa tego weryfikować i wtrącać się
>> w jego decyzje.

> Nie napisałem, że nikt nie ma prawa weryfikować. Podlega to nadzorowi
> i ocenie.

Owszem, ale jedynie jako ocena pracy nauczyciela.
Nie podlega natomiast anulowaniu. Pały pozostaną pałami.

> Nie to miałem na myśli. Pałę postuluję tylko w przypadku, kiedy
> udowodnimy dziecku, że kłamie, bo celowo chciało uniknąć sprawdzianu.

Nadal nie wiem w jaki sposób to sprawdzisz i udowodnisz.

--
Nixe

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


476. Data: 2006-09-29 18:59:11

Temat: Re: Obniżanie ocen za rozmow
Od: "Nixe" <n...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości <news:efj8p7$iis$1@news.onet.pl>
Iwon(k)a <i...@p...onet.pl> pisze:

> nauczycie
> to nie glupia malpa, wie dobrze na cos dziecko stac, i czy spoznienie
> jest efektem kombinatorstwa czy wypadku losowego.

Skąd niby ma to wiedzieć?
I to jeszcze_dobrze_.

>> Można też oduczyć za pomocą złośliwych uwag, znęcania się
>> psychicznego i paru innych chwytów poniżej pasa waląc dwóje za
>> cokolwiek. Można? Można.

> Nixe znow opowiadasz absurdy.

Chcesz powiedzieć, że nie znasz (niekoniecznie z autopsji) przypadków, gdy
nauczyciel wyzłośliwia się bezpodstawnie, znęca psychicznie, wyśmiewa i
znajduje każdy pretekst, by postawić uczniowi pałę?
BTW - dla mnie absurd zaczyna się już od postawienia pały za klasówkę, na
której uczeń był nieobecny, więc akurat większej różnicy między tym, co
napisałam, a tym, co Ty proponujesz jako karę za spóźnienie, nie ma.

>> Teoretycznie wiele można, a w praktyce wychodzi na to, że z taką
>> oceną nikt w szkole nie ma nawet prawa dyskutować.

> i jesli tak jest, dziecko, rodzic zadba zeby na raz nastepny sie nie
> zpoznic. jedna pala z klasowki nie jest tragedia. jesli dziecku,
> rodzicowi zalezy, dopilnuje punktulanosc.

Ale spóźnianie nie wynika tylko i wyłącznie z cwaniactwa. Z kolei
nauczyciel - pomimo tak bezgranicznego zaufania doń z Twojej strony - nie ma
szklanej kuli i nie jest w stanie stwierdzić jednoznacznie, czy trzecie z
rzędu spóźnienie Józia to już kombinatorstwo czy wyjątkowy pech.

--
Nixe

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


477. Data: 2006-09-29 19:25:54

Temat: Re: Obniżanie ocen za rozmow
Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Szpilka" <s...@S...pl> wrote in message
news:efjpr8$7v9$1@node4.news.atman.pl...

>> uwazam, ze taki wyjatek mozna zrobic w przypadku jakis wiekszych
>> sprawdzianow.
>
> tzn ze jak bo sie pogubiłam?

tzn, ze ja odebralam te sprawdziany o ktorych rozmawiamy, jako kartkowki 10
min.

>jak jest wiekszy sprawdzian i sie spóźnią
> to im pozwolic go napisac ? od razu?

moze jakos pozniej, bo np jest to sprawdzian semstralny itp itd/
(odpyta, nie odpyta, zalezy jak oceni ucznia po calym semstrze pracy)


iwon(K)a

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


478. Data: 2006-09-29 19:29:42

Temat: Re: Obniżanie ocen za rozmowę
Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Szpilka" <s...@S...pl> wrote in message
news:efjpp1$7up$1@node4.news.atman.pl...

>>>> ale do konca semetru jest dluga droga.
>>>
>>> ale jak na początku roku pani pokaże że nie opłaca się spóźniac na jej
>>> lekcje to do końca semetru takie sytuacje nie będą się zdarzały.
>>
>> no wlasnie. o tym pisze.
>
> ja też :-) tylko ze ja pisze o tym by napisali ten sprawdzian ale nie
> zeby im stawiac 1
> a Ty? ;-) (uściślając)

a ja zeby zasada pani zostala spelniona (jesli to jedynka, to jedynke dac) a
poprawiac juz w trakcie semestru (do uznania wg pani)

>>> Czyli celowe spóźnienia.
>>
>> dokaldnie. jak nie popusci na poczatku roku, to owoce bedzie zbierac dosc
>> szybko.
>
> j.w. na początku roku niech pokaże ze nie opalca sie spoźniac bo wiedza
> ich i tak zaraz zostanie sprawdzona. Ale nie zeby stawiac 1.

przyjmuje do wiadomosci, ze tak uwasz, ale...powtarzac sie nie bede ;)
jw.

>> sprawdzilabym ich wiedze w przyszlosci, ale juz nie powtarzajac klasowki.
>> sponili sie, przepadlo.
>
> ok rozumiem :-)

czyli co, nagadalysmy sie? ;))

iwon(k)a
>
> Sylwia
>

› Pokaż wiadomość z nagłówkami


479. Data: 2006-09-29 20:12:30

Temat: Re: Obniżanie ocen za rozmow
Od: "Szpilka" <s...@S...pl> szukaj wiadomości tego autora


Użytkownik "Iwon(k)a" <i...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:efjruq$ag8$1@news.onet.pl...
>>> uwazam, ze taki wyjatek mozna zrobic w przypadku jakis wiekszych
>>> sprawdzianow.
>>
>> tzn ze jak bo sie pogubiłam?
>
> tzn, ze ja odebralam te sprawdziany o ktorych rozmawiamy, jako kartkowki
> 10 min.

No ja traktuję te dwie rzeczy zamiennie. Kartkówka = sprawdzian.
A większy sprawdzian już powinien byc zapowiedziany. Kilkuminutowa
kartkówka niekoniecznie


>>jak jest wiekszy sprawdzian i sie spóźnią
>> to im pozwolic go napisac ? od razu?
>
> moze jakos pozniej, bo np jest to sprawdzian semstralny itp itd/
> (odpyta, nie odpyta, zalezy jak oceni ucznia po calym semstrze pracy)

Jesli sprawdzian semestralny to wiadomo ze nie trwa on 10 minut tylko
raczej 1 godzinę lekcyjną (ja pamiętam nawet że z języka polskiego
pisaliśmy sprawdzian semstralny na 2 lekcjach pod rząd)
I jeśli na taki sprawdzian uczeń się spóźni to nie widzę problemu by
dołączył do reszty piszących. Konsekwencją spóźnienia będzie krótszy
czas pisania.

Sylwia


› Pokaż wiadomość z nagłówkami


480. Data: 2006-09-29 20:14:59

Temat: Re: Obniżanie ocen za rozmowę
Od: "Szpilka" <s...@S...pl> szukaj wiadomości tego autora


Użytkownik "Iwon(k)a" <i...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:efjs5v$b86$1@news.onet.pl...

>>>>> ale do konca semetru jest dluga droga.
>>>>
>>>> ale jak na początku roku pani pokaże że nie opłaca się spóźniac na jej
>>>> lekcje to do końca semetru takie sytuacje nie będą się zdarzały.
>>>
>>> no wlasnie. o tym pisze.
>>
>> ja też :-) tylko ze ja pisze o tym by napisali ten sprawdzian ale nie
>> zeby im stawiac 1
>> a Ty? ;-) (uściślając)
>
> a ja zeby zasada pani zostala spelniona (jesli to jedynka, to jedynke dac)
> a poprawiac juz w trakcie semestru (do uznania wg pani)

Wiadomo że jak się apni uprze i będzie stosowała takie zasady to nie ma
przebacz. Ale ja tu tylko o tym że fajnie byłoby aby te zasady byly takie
o jakich piszę. :-)



>>>> Czyli celowe spóźnienia.
>>>
>>> dokaldnie. jak nie popusci na poczatku roku, to owoce bedzie zbierac
>>> dosc szybko.
>>
>> j.w. na początku roku niech pokaże ze nie opalca sie spoźniac bo wiedza
>> ich i tak zaraz zostanie sprawdzona. Ale nie zeby stawiac 1.
>
> przyjmuje do wiadomosci, ze tak uwasz, ale...powtarzac sie nie bede ;)
> jw.

Ok :-)


>>> sprawdzilabym ich wiedze w przyszlosci, ale juz nie powtarzajac
>>> klasowki. sponili sie, przepadlo.
>>
>> ok rozumiem :-)
>
> czyli co, nagadalysmy sie? ;))

Na ten temat chyba już tak. Ale kto wie co nam jutro przyniesie? ;-)

Sylwia (nigdy nienagadana)


› Pokaż wiadomość z nagłówkami


 

strony : 1 ... 40 ... 47 . [ 48 ] . 49 ... 60 ... 69


« poprzedni wątek następny wątek »


Wyszukiwanie zaawansowane »

Starsze wątki

problemy z czytaniem
dwa tygodnie na poprawę
Wszystko jest 'głupie'
[OT & trolling] basen a wielka polityka
Superniania

zobacz wszyskie »

Najnowsze wątki

Statystyki inicjacji seksualnej
Poszukuje tytułu książki
Jak wyobrazacie sobie otwarcie przedszkoli i klas I - III ?
Dobre rady i sprytne sposoby przydatne dla dzieci, młodzieży i dorosłych
Znalazłam kanał na YouTube dla dzieci i nie tylko i poszukuję podobnych

zobacz wszyskie »