Obniżanie ocen za rozmowę

391. Data: 2006-09-28 20:47:56

Temat: Re: Obniżanie ocen za rozmowę
Od: Szerr <s...@g...peel> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 28 Sep 2006 09:57:46 +0200, Szpilka w wiadomości
<news:effva9$drn$1@node4.news.atman.pl> napisał(a):

> Adaś wchodzi na matematykę 10 minut spóźniony.
> Pani pyta - czemu się spóźniłeś?
> Adaś - bo budzik nie zadzwonił/zatrzasnąłem się w toalecie/autobus
> się spóźnił/whatever

Ja pisałem o celowym spóźnieniu w celu uniknięcia klasówki, Ty - o
przypadkach losowych.

--
Sz.

392. Data: 2006-09-28 20:54:50

Temat: Re: Obniżanie ocen za rozmow
Od: Elżbieta <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 28 Sep 2006 22:14:22 +0200, Radek napisał(a):

> Czyli wyjęcie z nich kolejnych 10 na "obsługę"
> śpiocha _może_ jej trochę to komplikować, prawda?

Kazać usiąść i napisać zajmie 10 minut?
--
Elżbieta

393. Data: 2006-09-28 21:01:26

Od: Szerr <s...@g...peel> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 28 Sep 2006 11:36:30 +0200, Nixe w wiadomości
<news:efg53s$kmo$1@news.onet.pl> napisał(a):

> sama nie potrafi tak zorganizować lekcji, by wykluczyć powyższe sytuacji.
> A naprawdę wystarczyłoby zrobić klasówkę nie zaraz po dzwonku, ale później,
> a najlepiej 15 minut przed końcem lekcji.

Nixe, zgodnie z prawem lekcję prowadzi nauczyciel i to on ma głos
decydujący, co i w jakiej kolejności się będzie na zajęciach działo. Jego
odpowiedzialność - jego uprawnienia. W tych swoich decyzjach nauczyciel
jest merytorycznie niezawisły.

A każdy uczeń ma się OBOWIĄZEK dostosować. Nie potrafi, ponosi tego
konsekwencje.

Jest taki francuski film dokumentalny "Być i mieć" ("Gutek-Film"),
ukazujący rok z życia pewnej prowincjonalnej szkoły podstawowej.

Jedna scena jest taka, że nauczyciel na początku lekcji szykuje jakieś
wycinanki. Dziecko półgłosem do kolegi:
- Nauczyciel nam je da, a my przykleimy.
- Tak, bo to on tu rządzi.
- Właśnie, a jak my dorośniemy, to będziemy rządzić własnymi dziećmi.

I może tego odwiecznego porządku się, Nixe, w domach i szkołach trzymajmy,
hm?

--
Sz.

394. Data: 2006-09-28 21:07:12

Od: Szerr <s...@g...peel> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 28 Sep 2006 21:33:08 +0200, Nixe w wiadomości
<news:efh81l$2bt1$1@news.mm.pl> napisał(a):

> Ale oceny z przedmiotu za nieodpowiedni strój nie anuluje, bo nie ma takiej
> mocy, prawda?

Prawda.

--
Sz.

395. Data: 2006-09-28 21:11:14

Od: "Szpilka" <s...@S...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Szerr" <s...@g...peel> napisał w wiadomości

> Ja pisałem o celowym spóźnieniu w celu uniknięcia klasówki, Ty - o
> przypadkach losowych.

Ale nauczyciel nie jest w stanie zweryfikowac tego czy to spóźnienie
było celowe czy losowe. No bo jak? Zapyta się Adasia a Adaś powie:
tak proszę pani spóźniłem się bo się nie nauczyłem i miałem nadzieję
że mi się ta kartkówka upiecze.
Zawsze uczeń powie jakąś przyczynę. I właśnie napisanie tej kartkówki
pokaże czy uczeń umiał czy nie. Nic w przyrodzie nie ginie :-)

Sylwia

396. Data: 2006-09-28 21:14:19

Od: Szerr <s...@g...peel> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 28 Sep 2006 08:28:25 +0200, Elżbieta w wiadomości
<news:11ztal876e85i.1xhkckrewv96d.dlg@40tude.net> napisał(a):

> No normalnie paranoja. Dobrze, uczpiłeś się, że rozporządzenie mówi _tylko_
> o klasyfikacji semestralnej.

I _wyłącznie_ tego dotyczy przepis, nie nadinterpretuj go.

> _Dla mnie_ logicznym jest, że raczej nikt nie skonstruowałby zapisu typu na semestr
> nie może mieć w pływu, ale w ciągu roku jak najbardziej.

Rozporządzenie w ogóle nie wnika w kwestie oceniania bieżącego, bo
pozostawia to zgodnie z ustawą autonomicznej ocenie nauczyciela.

> No i po co WSO, nad którym w końcu dany nauczyciel też pracował, skoro
> potem i tak robi się według własnego widzimisię.

A czemu sądzisz, że WSO w ogóle ma prawo narzucać nauczycielowi konkretne
rozwiązania metodyczne, w tym te dotyczące oceniania?

Po drugie nie "według widzimisię", tylko "według swojej najlepszej wiedzy
fachowej i doświadczenia pedagogicznego".

--
Sz.

397. Data: 2006-09-28 21:31:46

Od: Szerr <s...@g...peel> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 28 Sep 2006 23:11:14 +0200, Szpilka w wiadomości
<news:efhdq8$nr1$1@node4.news.atman.pl> napisał(a):

> Ale nauczyciel nie jest w stanie zweryfikowac tego czy to spóźnienie
> było celowe czy losowe.

Bywa, że jest w stanie.

--
Sz.

398. Data: 2006-09-28 21:35:36

Od: "Szpilka" <s...@S...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Bywa, że jest w stanie.

W jaki sposób?
np to że się autobus spóźnił 5 minut a potem dłużej stał w korku?
albo że uczniowi rzeczywiście budzik nie zadzwonił i obudził się
40 minut później i leciał do szkoły bez śniadania byle się nie spóźnić
no ale niestety jednak się spóźnił
albo że rano musiał dłużej w ubikacji posiedzieć bo dzień wcześniej
objadł się śliwek i popił kefirem.
i jeszcze wiele innych sytuacji.
W jaki sposób nauczyciel jest w stanie to sprawdzić?

Sylwia

399. Data: 2006-09-29 00:26:16

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Elżbieta" <w...@p...onet.pl> wrote in message
> Ale jakie to ma znaczenie, czy to podstawówk czy matura i tu i tu byli
> tacy, którzy udawali, że nie widzą i tacy, co nie odpuścili.

smutne to ale jak widac prawdziwe,

iwon(k)a

400. Data: 2006-09-29 00:32:27

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Nixe" <n...@f...peel> wrote in message news:efgkcb$ecs$1@news.onet.pl...

> W jakiej? Takiej, gdzie kartkówki pisuje się pod koniec lekcji?
> Nie bardzo rozumiem, co w tym jest takiego dziwnego?

w ktorej nauczyciel ma dostosowywac sie np do spoznialskich.

> Wybacz, ale pierwszy raz słyszę o takim zarządzeniu.
> A tym bardziej o czekaniu rodzica (???) z dzieckiem na następną lekcję.

wiem. specyficzna to sprawa, bo szkola polska wynajmuje tu lokal na sobote
wiec jakby to nie jest jej. dlatego dzieci same nie moga byc w szkole. ale
nie o to mi chodzilo, chodzilo mi raczej o to zarzadzenie o niewpuszczaniu
ucznia na lekcje kiedy sie spoznia.

> przeszkadza, bo
> nauczyciel
>
> Dlatego właśnie piszę - gdyby kartkówka była pod koniec lekcji i w dodatku
> niezapowiedziana, to procent osób celowo spóźniających się spadłby
> drastycznie. Nie wiem, jak Ci to lepiej wytłumaczyć, żebyś załapała.

zalap wreszcie to, ze pani sobie moze wymyslic klasowke na pocztaku lekcji,
spoznialscy beda mieli pecha. a nie zeby pani zmienila zasade dla
spoznialskich. a swoje juz zupelnie droga klasowka moze byc kiedy pani znow
chce. ja dyskutuje z Toba o tej na pocztaku, dyskwalifikujaca spoznialskich.
zalap to wreszcie.

> dużo mniejszy.

> nie
>
> To to "niech" - powiedz im to.

to im mowi, karzac odpowiednio za takie spoznienia.

> Ja wolałabym załatwić to sposobem i podstępem.

czyli ustapic spoznialskim.

> Właśnie poprzez zmianę zasad, o której piszę.

ale nauczyciel z roznych wzgledow woli ta akurat zasade.

> Nie ułatwiałabym kombinowania właśnie dzięki temu, że klasówki robiłabym
> pod
> koniec lekcji.

mozna tez oduczyc takiego lenia pala w dzienniku. spozniac sie przestanie na
pewno.

> Tym samym dzieciakom nie chciałoby się po prostu spóźniać, bo po co?

ten sam cel mozna osiagnac tez o czym pisze Szpilka, Radek.

> pierwszych

> A jaka to różnica? Zasada pozostaje ta sama.

no nie wlasnie.

iwon(k)a

problemy z czytaniem
dwa tygodnie na poprawę