Obrzek Quinckiego?

1. Data: 2000-04-08 05:21:11

Temat: Obrzek Quinckiego?
Od: "Robert Kosno" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc.
Wie moze ktos co to jest ,,obrzek Quinckiego"?
Dziekuje i pozdrawiam.
Robek.

2. Data: 2000-04-08 10:55:28

Temat: Re: Obrzek Quinckiego?
Od: "Wojtek" <d...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

> Wie moze ktos co to jest ,,obrzek Quinckiego"?

Zespół chorobowy polegający na napadowym występowaniu ograniczonego
obrzęku skóry i tkanki podskórnej lub/i błon śluzowych (najczęściej
grzbiet rąk i stóp, powieki, wargi, błony śluzowe j. ustnej i gardła
co może być niebezpieczne z powodu utrudnienia oddychania) występujący
pod wpływem kontaktu z alergenem (substancje chemiczne, także leki;
ukąszenia owadów; uczulenia na spożywane pokarmy itp.), pod wpływem
bodźców emocjonalnych lub na skutek wrodzonego niedoboru w surowicy
inhibitora aktywującego pierwszą składową dopełniacza.
--

Wojciech Gocek MD
n...@o...lublin.pl

3. Data: 2000-04-08 11:14:15

Temat: Re: Obrzek Quinckego?
Od: "Wojciech Gocek" <n...@o...lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Poprawka, nie zwróciłem uwagi na błąd w temacie i zapytaniu.
Oczywiście chodzi o obrzęk (zespół)Quinckego, zwany dawniej chorobą Bannistera
lub ch. Miltona.

Pozdrawiam
Wojciech Gocek
n...@o...lublin.pl
d...@p...com

--
List wyslano przez bramkę www<>news http://www.newsgate.pl/wwwnews.shtml

4. Data: 2000-04-09 19:37:14

Od: "JDA" <j...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Robert Kosno <k...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:blzH4.47623$a...@n...tpnet.pl...
> Czesc.
> Wie moze ktos co to jest ,,obrzek Quinckiego"?
Jest to obrzek naczyniowo- miesniowy, polega na napadowym wystepowaniu
obrzeku skory i/lub blon sluzowych na wskutek bodzcow emocjonalnych.Moze tu
tez wystapic swiad i/lub pieczenie. Leczy sie to przezde wszystkim srodkami
przeciwhistaminowymi.
Asia
Dziekuje i pozdrawiam.

5. Data: 2000-04-10 08:14:06

[...]