Obrzęki u chorego na cukrzycę

1. Data: 2005-11-28 08:24:04

Temat: Obrzęki u chorego na cukrzycę
Od: "marcolphus" <n...@z...mojego.maila> szukaj wiadomości tego autora

Mam taki problem: mój teść od 3 miesięcy leży w szpitalu, 2,5 miesiąca temu
amputowali mu nogę poniżej kolana. Niestety, rana goi się bardzo powoli, co
spowodowane jest kiepską wydalnością serca oraz nie schodzącymi obrzękami
od pasa w dół (a ostatnio nawet trochę wyżej). Obrzęki są spowodowane wodą,
która nie wychodzi z organizmu. Lekarze nie wiedzą jak je usunąć: stosowali
Furosemid, obecnie Spinoral (czy jakoś tak). Wygląda na to, że mu nerki
siadają. Teść ma cukrzycę od 33 lat, 12 lat temu miał zawał, serce ma
słabe...

Czy istnieje jakiś jeszcze sposób na likwidację tych obrzęków?

2. Data: 2005-11-28 10:45:47

Temat: Re: Obrzęki u chorego na cukrzyc
Od: "ekki" <e...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "marcolphus" <n...@z...mojego.maila> napisał w wiadomości
> [...]
> słabe...
>
> Czy istnieje jakiś jeszcze sposób na likwidację tych obrzęków?

Mogę poradzić tylko to co wiem z z własnego doświadczenia. Moja babcia ma
cukrzycę, a korzysta z moich rad. Na usunięcie nadmiaru płynów z organizmu
polecam herbatę pu-erh ( najlepiej granatową z firmy bio-active). Jest to
herbata ogólnie na odchudzanie, ale jej zalety to poprawa przemiany materii,
usuwanie nadmiaru wody i tłuszczu z organizmu, poprawa ogólnego stanu
zdrowia. Dużą zaletą tej herbaty jest to że jest to naturalny środek, nie
powoduje obciążeń tak jak leki.
Sama byłam bardzo zdziwona jak wiele energi we mnie wstąpiło. Moja babcia
również odczuwa poprawę, pomimo kilkunastu lat życia z cukrzycą i po
przejściu zawału w zeszłym roku.
Herbate nalezy pić bez cukru najlepiej po jedzeniu. Myślę, że to nie
zaszkodzi a może pomóc.
życzę dużo zdrowia

3. Data: 2005-11-28 15:18:40

Temat: Re: Obrzęki u chorego na cukrzycę
Od: Josef <j...@x...org> szukaj wiadomości tego autora

marcolphus wrote:

> [...]
> zawał, serce ma słabe...
>
> Czy istnieje jakiś jeszcze sposób na likwidację tych obrzęków?

Czolem!

Trudno sie wypowiadac na grupie nie widzac pacjenta, ale w ogole nalezy
wtedy leczyc serce a nie nerki. Oprocz lekow moczopednych mozna podac leki
zmniejszajace opor obwodowy naczyn - np. Eneapril (szczegolnie wskazany
przy nadcisnieniu, tylko nerki musza byc zdrowe). Z nieco wychodzacych z
mody sposobow to podanie preparatow naparstnicy, np. digitoxyne, dobrze
jest tez podac jakis nitrat o przedluzonym dzialaniu - np. Isoket, tak
przynajmniej 40 mg dziennie. Mozna tez dolozyc drugi lek moczopedny, np.
Aldactone, ktory ma troche inny mechanizm dzialania niz Furosemid i oba sie
uzupelniaja. Jezeli pacjent ma duzo plynu w jamie brzusznej (tzw.
wodobrzusze - mozna stwierdzic np. opukiwaniem lub sonografia) moze to
utrudniac pracenerek -rada- nakluc i upuscic. A nerki rzeczywiscie baywaja
czesto uszkodzone przez dlugotrwala cukrzyce.

Pozdrowienia!

Waldek

4. Data: 2005-11-29 08:03:57

Od: "marcolphus" <n...@z...mojego.maila> szukaj wiadomości tego autora

Josef <j...@x...org> napisał(a):

> [...]
>utrudniac pracenerek -rada- nakluc i upuscic. A nerki rzeczywiscie baywaja
>czesto uszkodzone przez dlugotrwala cukrzyce.

Oczywiście zażywa też leki na serce - w międzyczasie 2 tygodnie leżał na
kardiologii - jakie, nie pamiętam.

Dziwny atak podczas snu :(
toksoplazmoza Lublin
prosba o przetlumaczenie