Re: Obrzezanie kobiet

From: "Saulo" <d...@p...neostrada.pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Obrzezanie kobiet
Date: Sun, 26 May 2002 21:24:29 +0200

"Elizabeth" <w...@p...com> wrote in message
news:acrbvn$h3l$1@news.tpi.pl...
> Na świecie występują trzy typy obrzezania kobiet:
> 1) częściowe lub całkowite wycięcie łechtaczki,
> 2) wycięcie łechtaczki oraz (częściowo lub całkowicie) warg sromowych
> mniejszych lub większych,
> 3) infibulacja polegająca na usunięciu łechtaczki, mniejszych warg
> sromowych i większości warg większych, rana, która powstaje na skutek tej
> operacji zostaje zszyta, pozostawiony zostaje mały otwór, przez który
> uchodzi mocz oraz krew podczas miesiączki.
> Obrzezaniu towarzyszą bardzo niebezpieczne zarówno fizyczne jak i
> [...]

I tradycja (w danej kulturze), i barbarzyństwo (z punktu widzenia kultury
zachodniej).
Ale być może też konieczność w krajach o gorącym klimacie? (moja koleżanka,
Polka, twierdzi, że w czasie upałów łechtaczka nabrzmiewa, co sprawia, że
kobieta jest zasadniczo stale podniecona seksualnie, a to nie zawsze jest
wygodne).

Czy inne kobiety też tak mają, czy też jest to sprawa zindywidualizowana?

Saulo