Obrzezanie kobiet

1. Data: 2002-05-26 19:07:49

Temat: Obrzezanie kobiet
Od: "Elizabeth" <w...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Na świecie występują trzy typy obrzezania kobiet:
1) częściowe lub całkowite wycięcie łechtaczki,
2) wycięcie łechtaczki oraz (częściowo lub całkowicie) warg sromowych
mniejszych lub większych,
3) infibulacja polegająca na usunięciu łechtaczki, mniejszych warg
sromowych i większości warg większych, rana, która powstaje na skutek tej
operacji zostaje zszyta, pozostawiony zostaje mały otwór, przez który
uchodzi mocz oraz krew podczas miesiączki.
Obrzezaniu towarzyszą bardzo niebezpieczne zarówno fizyczne jak i
psychiczne, konsekwencje. Zabieg wykonywany jest z reguły bez
znieczulenia. Do usuwania genitalii używa się niewysterylizowanych
ostrych narzędzi: noży, żyletek, kawałków szkła, a nawet zębów.
Bezpośrednimi konsekwencjami takiego zabiegu mogą być: zakażenie HIV
lub wirusem zapalenia wątroby typu B, tężec, uszkodzenie cewki moczowej
lub odbytu.
Bezpośrednim skutkiem obrzezania kobiet jest również utrata dużej
ilości krwi, co w efekcie może prowadzić do śmierci. Późniejsze
konsekwencje to: oziębłość seksualna, bóle podczas stosunków płciowych,
zakażenie układu moczowego, torbiele wokół sromu, problemy z oddawaniem
moczu i z miesiączkowaniem. FC-female circumcision. FGM-female genital
mutilation.
Tradycja czy barbarzyństwo?

Elizabeth

1. Data: 2002-05-26 19:19:27

Temat: Re: Obrzezanie kobiet
Od: "linek" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Elizabeth napisał(a) w wiadomości: ...
> [...]
>
>Elizabeth
>

>Tradycyjne barbarzyństwo. Powinno zostać zakazane. A co powiesz o wydawaniu
za mąż dziesięciolatek? I o przetokach?
Alina

1. Data: 2002-05-26 19:24:29

Od: "Saulo" <d...@p...neostrada.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Elizabeth" <w...@p...com> wrote in message
> [...]
> zakażenie układu moczowego, torbiele wokół sromu, problemy z oddawaniem
> moczu i z miesiączkowaniem. FC-female circumcision. FGM-female genital

I tradycja (w danej kulturze), i barbarzyństwo (z punktu widzenia kultury
zachodniej).
Ale być może też konieczność w krajach o gorącym klimacie? (moja koleżanka,
Polka, twierdzi, że w czasie upałów łechtaczka nabrzmiewa, co sprawia, że
kobieta jest zasadniczo stale podniecona seksualnie, a to nie zawsze jest
wygodne).

Czy inne kobiety też tak mają, czy też jest to sprawa zindywidualizowana?

Saulo

1. Data: 2002-05-26 19:43:37

Od: "Viadro" <u...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Do usuwania genitalii używa się niewysterylizowanych
> ostrych narzędzi: noży, żyletek, kawałków szkła, a nawet zębów.

chamstwo!!! ta obrzezanie kobiet to chamstwo, zacofanie, sadyzm, itd...
czemu? a temu ż odbiera sie im przyjemność (wiecie same (:)P), narusza sie
ich prawa, naraża na choroby, i różne powikłania czy jakoś!!!

> Tradycja czy barbarzyństwo?

bbaarrbbaarrzzyyńńssttwwoo!!

1. Data: 2002-05-26 19:56:53

Od: "Elizabeth" <w...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Saulo" <d...@p...neostrada.pl> napisał w wiadomości
> "Elizabeth" <w...@p...com> wrote in message
> Ale być może też konieczność w krajach o gorącym klimacie? (
> Saulo

Moim zdaniem, nic nie usprawiedliwia okaleczania człowieka, jeżeli
przyjąć, że kobieta jest również człowiekiem:)))

Elizabeth

1. Data: 2002-05-26 19:58:32

Od: "Elizabeth" <w...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "linek" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
I o przetokach?
> Alina

Przepraszam, nie wiem o jakich przetokach myślisz?
Elizabeth

1. Data: 2002-05-26 21:14:32

Od: "Ewa" <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> za mąż dziesięciolatek? I o przetokach?

dla mnie wstrzasajace, ale temat wydaje mi sie stosowny na grupe medycyna,
nie tutaj
Ewa

1. Data: 2002-05-26 21:18:44

Od: "linek" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
>Użytkownik "linek" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> I o przetokach?
>
>Przepraszam, nie wiem o jakich przetokach myślisz?

Jednym z równie uroczych obyczajów jest wydawanie dziewczynek za mąż. Tylko,
że do pierwszej miesiączki pochwa nadal się kształtuje. Jeśli do inicjacji
seksualnej dochodzi wcześniej, istnieje duże ryzyko, że dziewczynka będzie
miała problemy do końca życia. Problemy z utrzymywaniem morzu i kału. Jakby
brak przegrody między układem płciowym a układem wydalniczym. Nie znam
szczegółów, nie znam się na medycynie.Przeczytałam o tym ostatnio i aż mną
rzuciło.
Alina

1. Data: 2002-05-26 21:25:27

Od: "linek" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ewa napisał(a) w wiadomości: ...
>wydawaniu
>
>dla mnie wstrzasajace, ale temat wydaje mi sie stosowny na grupe medycyna,
>nie tutaj
>Ewa
>
>Ale jaki to ma wpływ na przyszłe życie tych kobiet? Na to, jaki mają obraz
siebie? Na ich funkcjonowanie w społeczeństwie?
Alina

1. Data: 2002-05-26 21:40:36

Od: "Nigela" <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

z etycznego punktu widzenia moralności człowieka kultury zachodniej tak
barbarzyństwo. Jednak czy mamy prawo oceniać coś czego naprawdę nie znamy. Oburzają
nas zabiegi na kobietach ( sama nią jestem ) jednak równie nie miłe przyjemności
spotykają mężczyzn i tu też należało by się też zastanowić nad kwestią
barbarzyństwa.

Użytkownik Saulo <d...@p...neostrada.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:acrcl2$m15$...@n...tpi.pl...
> [...]
> wygodne).
>
> Czy inne kobiety też tak mają, czy też jest to sprawa zindywidualizowana?

Kłopoty z OE.
witam :))
Świadomość a fizyka czyli tajemnica geniuszu - raz jeszcze
"Zawód szewca" było: Re: List otwarty itd...
Re: nie lubię - forma listu otwartego