Obrzezywanie mężczyzn w USA

21. Data: 2002-04-01 15:30:45

Temat: Re: Obrzezywanie mężczyzn w USA
Od: "Jolanta Pers" <j...@u...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

wodniq napisał(a) w wiadomości: ...
>> Pozbawiajac ich łechtaczki.
>
>serio czy sciema

Niestety, serio. Robi się to w niektórych państwach afrykańskich. Przeważnie
brudną żyletką. Na żywca. Opisała to w książce "Kwiat pustyni" znana
modelka, Waris Dirie.

JoP

--
j...@m...pl j...@u...com.pl
http://www.sf.magazyn.pl

22. Data: 2002-04-01 17:26:34

Od: "Masoneczka" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "wodniq"

> serio czy sciema

W krajach cywilizowanych taki proceder jest zakazany :| Serio!!!, ale Ty
jako męski przedstawiciel nie musisz obawiać się o obrzezanie kobiety ;)
które jest zupełnie bezcelowe nawet okaleczające :( może tylko jakieś
plemienno-animistyczne wizje ludów to nakazują!

Masoneczka vel Ania

23. Data: 2002-04-01 17:38:47

Od: "Krzysztof" <k...@w...spam.de> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "wodniq" <w...@i...pl> napisał w wiadomości

> serio czy sciema

serio. istnieje wiele kampanii miedzynarodowych majacych na celu m.in.
ukrocenie tej tradycji.

Pozdrawiam,
Krzysztof

24. Data: 2002-04-01 20:49:49

Od: "wodniq" <w...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

takie obrzezanie dziewczyne to jest okropne
nie rozuemiem w jakim celu sie to robi. Ech.

wodniq

25. Data: 2002-04-01 21:15:22

Od: "Badurski" <a...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ivan" <_...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> Pozbawiajac ich łechtaczki.

No to w takim razie nazwa "obrzezanie" na ten zabieg jest tu zupełnie nie na
miejscu. Obrzezaniem można by nazwać jedynie odcięcie "napletka"=skórki(?)
osłaniającej łechtaczkę. Tak samo jak odcięcie żołądzia trudno byłoby nazwać
obrzezaniem.

26. Data: 2002-04-02 03:12:53

Od: a...@n...net (Marcin Debowski) szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sun, 31 Mar 2002 23:30:02 +0200 w artykule <3ca7805f$1@news.home.net.pl>
Wojciech Szybowski <w...@l...pl> napisano co następuje:
> [...]
>mydla.
>2. Bycie obrzezanym utrudnia zakazenie HPV (human papilloma virus). Ktory u
>kobiet wielokrotnie zwieksza ryzyko zapadniecia na raka szyjki macicy.
>3. Nie jestem zwolennikiem powszechnego obrzezania ze wzgledow
>"zdrowotnych" w krajach rozwinietych i uwazam ze to absurd, no a jesli ktos
>nie dba o siebie to juz jego problem.
>4. Trudno zbadac "wplyw higieny" sensu stricte. Decyduja o nim wlasnie takie
>badania jak to o ktorym mowilem. M. in. rowniez to ze ryzyko wystapienia
>raka szyjki macicy jest pochodna ilosci partnerow.

Chyba się nie rozumiemy. Ja nie twierdzę, że obrzezanie i higiena nie mają
wpływu, a dieta ma. Ja tylko usiłuję powiedzieć, że dla tak specyficznej
pod względem zachowań dietetycznych grupy osób jaką są Żydzi, nie
podawanie korelacji z innymi potencjalnymi czynnikami etiologicznymi,
czyni daną informację wątpliwej jakości. No chyba, że zakładasz, że dieta
nie ma żadnego wpływu.

--
Marcin

27. Data: 2002-04-02 07:35:42

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 31 Mar 2002, Ania-FF wrote:

> Pisałeś o Kanadzie czyli o kraju z lepiej zorganizowaną służbą zdrowia :) i
> z czystszym środowiskiem naturalnym :) Ba w naszym kraju dużo kobiet umiera

ja pisalem, w zadnym dostepnym mi zrodle kanadyjskim dotyczacym
"preventive medicine" nie ma informacji na temat zalecania obrzezania
jako zabiegu zdrowotnego - sprawe oczywiscie najlepiej jak wyjasni
osoba z Kanady

P.
----
Piotr Kasztelowicz <P...@a...torun.pl>
[http://www.am.torun.pl/~pekasz]

28. Data: 2002-04-02 07:37:50

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 1 Apr 2002, Badurski wrote:

> [...]
> osłaniającej łechtaczkę. Tak samo jak odcięcie żołądzia trudno byłoby nazwać

w nomenklaturze uzywa sie tego samego okreslenia czyli (female)
cicumcision - stad tak samo ten termi tlumaczy sie na polski
(tak przypuszczam)

O.
----

29. Data: 2002-04-02 07:49:55

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 1 Apr 2002, Jolanta Pers wrote:

> Niestety, serio. Robi się to w niektórych państwach afrykańskich. Przeważnie
> brudną żyletką. Na żywca. Opisała to w książce "Kwiat pustyni" znana
> modelka, Waris Dirie.

wystarczy wpisac w Google "female circumcision" i bedzie widac
ile tego bedzie ...

P.
----

30. Data: 2002-04-02 09:09:19

Od: "Wojciech Szybowski" <w...@l...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marcin Debowski" napisał w wiadomości

> [...]
> podawanie korelacji z innymi potencjalnymi czynnikami etiologicznymi,
> czyni daną informację wątpliwej jakości. No chyba, że zakładasz, że dieta

Nie zakladam ze dieta nie ma wplywu. Ale na pierwszym miejscu wsrod
czynnikow ryzyka podaje sie zakazenie HPV i HSV-2, ktorych obecnosc jest
konsekwencja braku higieny i ktore duzo rzadziej wystepuja u mezczyzn
obrzezanych. Poza tym wczesnie rozpoczete, intensywne wspolzycie, wielu
partnerow i niska higiena osobista (rowniez mozna dostrzec zwiazek z
czynnikiem infekcyjnym). Duzo wieksze ryzyko zapadniecia na raka szyjki
macicy ponosi kobieta wspolzyjaca tylko z jednym partnerem ktory jednak
wczesniej utrzymywal kontakty z kobieta chora na raka szyjki. Badania
prowadzono rowniez na muzulmankach i zydowkach majacych kontkat (uwaga!!!)
TYLKO z obrzezanymi partnerami.
Nie sadze zeby inne obyczaje zywieniowe w przypadku zydow mialy PRZEWAZAJACE
znaczenie jezeli dobitnie stwierdzono ze zakazenie wirusami jest tak wielkim
czynnikiem ryzyka.
I jak, przekonalem cie troche? ;-)

--
Pozdrawiam!
ciechu

Do ginekologów-polożnikó w
czemu boli brzuch
dziwna reakcja na światło(troche długie)
zespol suchego oka
pekajaca ckora