Oczka wodne ?

11. Data: 2004-06-09 16:33:21

Temat: Re[2]: Oczka wodne ?
Od: Krzysztof Marusiński <k...@m...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witaj Adam!
W Twoim liście przeczytałem:

AH> To w takim razie do czego się ją stosuje? A właściwie STOSOWAŁO.

Nie wiem do czego się stosowało, ale wiem do czego się
stosuje.
Do budowy oczek wodnych z siatkobetonu.
Krzysztof Marusiński

12. Data: 2004-06-09 17:20:26

Temat: Re: Re[2]: Oczka wodne ?
Od: "Adam Horak" <h...@s...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krzysztof Marusiński" <k...@m...prv.pl> napisał w
wiadomości news:ca7e63$28l$1@atlantis.news.tpi.pl...

> Nie wiem do czego się stosowało, ale wiem do czego się
> stosuje.
> Do budowy oczek wodnych z siatkobetonu.

Uwierz mi, że nie było i nie jest to do tej pory celem produkcji tego wyrobu
:-)

Adam

13. Data: 2004-06-09 18:17:48

Temat: Re[4]: Oczka wodne ?
Od: Krzysztof Marusiński <k...@m...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witaj Adam!
W Twoim liście przeczytałem:

AH> Uwierz mi, że nie było i nie jest to do tej pory
AH> celem produkcji tego wyrobu

A skąd Ty nagle zrobiłeś się taki kompetentny? Przed
"chwilą" pytałeś do czego się stosuje, a teraz nagle już
znasz cel produkcji?

Nie uwierzę ci! Nawet gdybyś prosił na kolanach!
Krzysztof Marusiński

14. Data: 2004-06-10 13:22:16

Temat: Re: Oczka wodne ?
Od: "ogrodowy skryba" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Adam Horak" <h...@s...wp.pl> napisał w
wiadomości news:ca76gi$rpd$1@atlantis.news.tpi.pl...

> Wyższa marka cementu = większy skurcz
> Wyższa klasa betonu=większy skurcz
> Potwierdzone powyższe labolatoryjnie.

Istotnie tak jest. Ale dodać należało, że dotyczy to elementów produkowanych
w wytwórniach elementów wielkopłytowych i innych elementów w technologii
parowania betonu i przy braku pielęgnacji betonu w okresie dojrzewania, ale
nie przy zwykłym wylewaniu niecki pod oczko wodne z należytą pielęgnacją
poszczególnych warstw.

> Polecam z dodatkami bo dzięki nim między innymi kurczliwość jest mniejsza.

A ja tylko tak praktycznie zapytam. Po co drożej z ryzykiem spękania skoro
można taniej i z zdecydowanie niższym ryzykiem?

> Dojrzewa=pracuje (dla laików) bo dojrzewanie na pl.rec.ogrody może
oznaczać
> że np jabłka stają się zjadliwe na drzewie :-)

Pokrętne to i nieprawdziwe:(
Odpowiadałeś laikowi?
Beton pracuje jako element ekspolatowany. Przedtem tylko dojrzewa!

> świeżego
> Jeśli chodzi o szkło wodne to zdecydowanie odradzam ponieważ: Wypłukuje
sie
> z czasem (dość szybkim) z betonu i zatruje ryby, rośliny, zniszczy płytki
> jeśli ktoś chciałby takowe gdzieś mieć itp.

Doprawdy nie wiem, czy z niekomplementarnej wiedzy o betonie, czy wyłacznie
na potrzeby polemiki - celowo, calkowicie zmieniłeś fragment mojej
wypowiedzi. Było w oryginale cyt: "W innym razie do masy betonowej na każdą
kolejną warstwę dodawaj szkło wodne w celu dobrego wiązania betonu świeżego
ze starym".
Do masy betonowej! Podkreślam do masy. A co ty zrobiłeś z mej wypowiedzi?
Manipulacja:(
Z betonu chcesz coś wypłukać? Owszem po zmieleniu.

> Do poprawy przyczepności w tego
> typu konstrukcji poleciłbym jedynie uszorstnic powierzchnie.

No to chciałbym widzieć Ciebie przy takim uszorstnianiu w niecce oczka.
Zdajesz sobie sprawę z tego w jaki sposób musiałbyś to wykonywać by nie
zniszczyć warstwy uszorstnianej?:-)))

> Możnaby zastosować specjalistyczne środki szczepne tyle że > to zbyt drogo
wyjdzie a
> aż taka przyczeność w tym wypadku nie jest wymagana.

No i o to właśnie chodzi!:-) Racjonalnie, ekonomicznie i technologicznie z
głową. A trochę wiedzy praktycznej nie zaszkodziłoby:-)

> Pozdrawiam
> Adam

Pozdrawiam konsekwentnie technologicznie
skryba

15. Data: 2004-06-10 17:12:45

Temat: Odp: Oczka wodne ?
Od: "AurorA" <o...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> To w takim razie do czego się ją stosuje? A właściwie STOSOWAŁO.

Siatka podtynkowa wyglada nieco (zupełnie inaczej).
Siatkę Rabitza produkuje się pod
betonowe wylewki. Jest bardzo popularna i często STOSOWANA.

mgr inż. Arkadiusz Prażmowski
http://oczko4you.republika.pl/centrum.html

16. Data: 2004-06-10 23:25:39

Od: "ogrodowy skryba" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "AurorA" <o...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> Siatkę Rabitza produkuje się pod
> betonowe wylewki. Jest bardzo popularna i często STOSOWANA.

Zastosowanie znasz. Rację masz. A jak komuś nie pasuje
niech choćby gumkę z majtek zastosuje. Zamiast zbrojonego betonu,
stunobetonu będzie miał gumkobeton. A niech sobie ekspertymentuje z betonem.
Będzie jak w limeryku od
Grzesia.:-)))

Pozdrawiam
skryba

17. Data: 2004-06-11 05:10:44

Temat: Re: Odp: Oczka wodne ?
Od: Krzysztof Marusiński <k...@m...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witaj AurorA!
W Twoim liście przeczytałem:

A> Siatka podtynkowa wyglada nieco (zupełnie inaczej).

Jest to siatka "ciagniona" i nazywa się chyba
Leduchowskiego?
Krzysztof Marusiński

rabarbar do baru barbary
Badanie wody