Od kogo z tej grupy jesteś mądrzejszy...

1. Data: 2005-12-01 13:47:12

Temat: Od kogo z tej grupy jesteś mądrzejszy...
Od: "bim_bom" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

..., a od kogo głupszy?

2. Data: 2005-12-03 19:59:26

Temat: Re: Od kogo z tej grupy jesteś mądrzejszy...
Od: Marek Krużel <e...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Thu, 01 Dec 2005 14:47:12 +0100 "bim_bom" <j...@g...pl> wyśle
<dmmuoh$6ip$1@news.onet.pl> zawierający:

> ..., a od kogo głupszy?

większy sens ma wartościowanie zjawisk

--
Schody skrzypiały. To przechodziło ludzkie pojęcie. /anonim/

3. Data: 2005-12-03 20:43:52

Od: "bim_bom" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marek Krużel" <e...@g...pl> napisał w wiadomości
> Thu, 01 Dec 2005 14:47:12 +0100 "bim_bom" <j...@g...pl> wyśle
> <dmmuoh$6ip$1@news.onet.pl> zawierający:

> większy sens ma wartościowanie zjawisk

Wiem wiem, ale chodziło mi o to, że pewnie ponad 90% ludzi uważa się za
mądrzejszą część społeczeństwa (bo prawie wszystko potwierdza to, że "oni
wiedzą lepiej") :). To dlatego, że to jest wygodne, powiększa poczucie
własnej wartości, czy przez brak empatii?..

4. Data: 2005-12-03 21:17:12

Od: Marek Krużel <e...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Sat, 03 Dec 2005 21:43:52 +0100 "bim_bom" <j...@g...pl> wyśle
<dmsvtm$9c0$1@news.onet.pl> zawierający:

> Wiem wiem, ale chodziło mi o to, że pewnie ponad 90% ludzi uważa się
> za mądrzejszą część społeczeństwa (bo prawie wszystko potwierdza
> to, że "oni wiedzą lepiej") :).

przecież większość ma zawsze rację :) tej liczby nie jesteś pewien

> To dlatego, że to jest wygodne,

oczywiście

> powiększa poczucie własnej wartości,

ano, obiektywnie i tak się nie da ocenić, najpierw wypadałoby
zdefiniować tę mądrość :)

> czy przez brak empatii?..

niepodatność na manipulację? póki fakty są sprzeczne z interesem,
liczenie na uczciwość jest albo naiwnością, albo wyrachowaniem

Info dla niewybiórczych i dla potomnych
Czy czas na dziecko?
komentarz do <1><2><3><4><5><6><7><8>
Podstępność <7>