Odbiór mieszkania od developera - liczniki

1. Data: 2005-09-06 10:15:46

Temat: Odbiór mieszkania od developera - liczniki
Od: "AlterEgo" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Przymierzam się do odbioru mieszkania. Wśród wielu porad, które znalazłam w
sieci nie znalazłam nic na temat liczników CO, wody i energii. Czy powinny
byc zamontowane w momencie odbioru mieszkania tak, aby można było spisać ich
stan? Znajomi mieli z tym problemy - developer nie zamontował liczników, a
oni twierdzili że bez tego nie odbiorą mieszkania. Czy słusznie?
W umowie z developerem mam tylko wzmiankę o tym, że powinnam podpisać umowę
z zakładem energetycznym.
Pozdrawiam,
ae

2. Data: 2005-09-06 13:03:22

Temat: Re: Odbiór mieszkania od developera - liczniki
Od: Daga <z...@N...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

AlterEgo pisze w news:dfjq8r$2pt$1@atlantis.news.tpi.pl

> [...]
> byc zamontowane w momencie odbioru mieszkania tak, aby można było spisać ich

Nie wiem, czy powinny (prawnie), ale bez spisania stanu liczników
nigdy w życiu nie odebrałabym mieszkania... Mój developer też tak
uważał. :)
Umowa z zakładem jak najbardziej, ale tę podpisywałam po odbiorze
mieszkania - bo od momentu odbioru to ja płacę za to, co liczniki
nabiją. :)

--
Pozdrowieństwa,
Daga

3. Data: 2005-09-06 13:09:45

Od: "[edymon]" <m...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2005-09-06 12:15 +0200, Użytkownik AlterEgo napisał :
> [...]
> oni twierdzili że bez tego nie odbiorą mieszkania. Czy słusznie?
> W umowie z developerem mam tylko wzmiankę o tym, że powinnam podpisać umowę

Wiem tylko o licznikach pradu, ale chyba podobnie jest z gazem. Woda to
powinna byc na pewno puszczona przez licznik. Odbierasz bez licznika
pradu,z aktem notarialnym (lub umowa wstepna) idziesz do ZE i
podpisujesz umowe, w ciagu tygodnia instaluja Ci licznik. Koszt jakies
80 zl chyba. do tej pory nie masz pradu, chyba ze Ci jakis sasiad majacy
licznik pozyczy. nie radzie korzystac z pradu wspolnego (gniazka na
klatce), bo Cie sasiedzi zlinczuja (i slusznie).

Edytka [edymon]

"Niektórym ludziom należałoby wytoczyć proces myślenia"

4. Data: 2005-09-06 13:32:21

Od: "deuter" <deuter@USUN_TO.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

[edymon] wrote:
> [...] instaluja Ci licznik. Koszt jakies 80 zl chyba. [...]

Ciekawe. We Wroclawiu sie nic nie placi.

5. Data: 2005-09-06 13:50:02

Od: "[edymon]" <m...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2005-09-06 15:32 +0200, Użytkownik deuter napisał :

> Ciekawe. We Wroclawiu sie nic nie placi.

No to macie fajnie.

6. Data: 2005-09-06 14:32:56

Od: Daga <z...@N...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

deuter pisze w news:dfk5p6$8cg$1@inews.gazeta.pl

> Ciekawe. We Wroclawiu sie nic nie placi.

W Warszawie też nic...

--
Pozdrowieństwa,
Daga

7. Data: 2005-09-06 18:15:34

Od: "the.one" <t...@g...xx> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "AlterEgo" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> oni twierdzili że bez tego nie odbiorą mieszkania. Czy słusznie?
> W umowie z developerem mam tylko wzmiankę o tym, że powinnam podpisać umowę

U nas byly wszystkie liczniki, przy odbiorze ze wszystkich spisano ich stan.
Umowe w ZEWT podpisalem kilka miesiecy przed odbiorem mieszkania. W cenie
mieszkania bylo pierwsze 10kWh pradu... W zasadzie z momencie odbioru mieszkania
powinno nadawac sie do uzytku, a jak uzywac gazu lub pradu jak go nie ma.
Przeciez nawet nie sprawdzisz czy elektryka w mieszkaniu dziala.

the.one

aranżacja kuchni
Plamy ze smaru rowerowego
Jaka Lodówka?