Odbojniki do drzwi a panele

1. Data: 2006-07-30 17:49:34

Temat: Odbojniki do drzwi a panele
Od: Miroo <m...@C...LETTERSpl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Jak montujecie odbojniki do drzwi przy standardowych
panelach niedrewnianych? Oglądałem jednego takiego,
całkiem ładny, z grubym wkrętem i kołkiem fi10.
problem jest taki, że że po uwzględnieniu grubości
panela i podkładu taki wkręt wchodzi w podłogę
max na 2cm, co jest trochę za płytkie przy tej
grubości wkręta. Zwłaszcza że wylewka w tym miejscu
jest gruba i dość miękka i jest zagrożenie że będzie
się kruszyć.
Oczywiście wokół śruby byłaby większa dziura w panelu
(dylatacja).
A może lepiej byłoby montować odbojnik do panela?
Tylko czy odbijanie drzwi nie spowoduje wtedy powstawania
szczelin? (panele typu click)

Pozdrawiam
Miroo

2. Data: 2006-07-30 18:30:44

Temat: Re: Odbojniki do drzwi a panele
Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Miroo wrote:
> Witam
> Jak montujecie odbojniki do drzwi przy standardowych
> panelach niedrewnianych?

Kupujemy (np. w Castoramie) takie fajne gumowe wysepki z
samoprzylepnym podkładem, które się po prostu do panela
przykleja. Nie ma problemu z dylatacjami, wierceniem, śrubami
itp., a klej trzyma jak szatan, jest nie do ruszenia. Są dwie
wielkości i kilka różnych kolorów, wysepki te są o tyle lepsze od
typowego odboju, że przy dobrym dobraniu wielkości, drzwi są nie
tylko odbijane, ale w razie potrzeby można je też na tym odboju
"zakleszczyć", stabilizując tym samym pozycję otwartą. Jedyna
wada tych wysepek - nie nadają sie do drzwi przyciętych "na
krótko", z dużym prześwitem pod nimi.

> [...]
> grubości wkręta. Zwłaszcza że wylewka w tym miejscu
> jest gruba i dość miękka i jest zagrożenie że będzie

Jesli musisz mieć taki prawdziwy odbój, to ciężka sprawa, tej
śruby raczej nie wymienisz na dłuższą, myślę, że trzebaby
kombinować z solidniejszą dziurą w wylewce i wstawieniem w nią
jakiegoś pośredniego elementu (np. porządnego, dość szerokiego
kołka drewnianego wbitego 'na wcisk', w który potem tą śrubę
wkręcisz samą)

> A może lepiej byłoby montować odbojnik do panela?
> Tylko czy odbijanie drzwi nie spowoduje wtedy powstawania
> szczelin? (panele typu click)

U tesciowej współpracuje z clickami wspomniana wyżej wysepka, co
więcej całość jest tak ustawiona, że drzwi 'wybijają' łączenie
ostatniego panela podłogi i nic złego się tam nie dzieje. Tyle,
że ta wysepka hamuje drzwi dość łagodnie, ona ich nie odbija tak
po prostu, tylko raczej się pod nimi klinuje, więc wektor siły w
znacznej mierze w dół idzie :-)

J.

3. Data: 2006-07-30 18:59:47

Od: Krzychu <"s_krzychu[m"@upiszon]poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jarek P. napisał(a):

> [...]
> odboju "zakleszczyć", stabilizując tym samym pozycję otwartą. Jedyna
> wada tych wysepek - nie nadają sie do drzwi przyciętych "na krótko", z

Jeśli masz na myśli takie okrągłe plastikowe "cosie" to ja ja np.
przykleiłem na ścianę, gdzie uderza klamka :D Bardzo ładnie rozpraszają
siłę uderzenia. Nie ma też problemu z wyrywaniem podłogi.

Krzysztof Smyk .::s_krzychu[maupa]poczta[kropka]onet[kropka]pl::.

4. Data: 2006-07-30 20:19:56

Od: Miroo <m...@C...LETTERSpl> szukaj wiadomości tego autora

Date: Sun, 30 Jul 2006 20:30:44 +0200, name: Jarek P.:

> [...]
> "zakleszczyć", stabilizując tym samym pozycję otwartą. Jedyna
> wada tych wysepek - nie nadają sie do drzwi przyciętych "na

O... Widocznie przegapiłem te "wysepki".
Po prostu za dużo różnistych odbojników tam
(w Castoramie) mają :)
Dzięki, poszukam "wysepek" :)

Pozdrawiam
Miroo ( http://miroo.ovh.org )

5. Data: 2006-08-03 19:19:58

Od: Miroo <m...@C...LETTERSpl> szukaj wiadomości tego autora

Date: Sun, 30 Jul 2006 20:30:44 +0200, name: Jarek P.:

> Kupujemy (np. w Castoramie) takie fajne gumowe wysepki z
> samoprzylepnym podkładem, które się po prostu do panela
> przykleja. Nie ma problemu z dylatacjami, wierceniem, śrubami
[...]

Dzięki za radę. "Wysepka" sprawuje się bardzo dobrze.
No i jest wielokrotnie tańsza niż inne odbojniki (<3zł)

Pozdrawiam
Miroo (http://miroo.ovh.org)

cementowa podłoga z kamieniem - problemy
Pytanie o AGD
meble kuchenne - fronty - mdf- wysoki połysk
prześcieradła bawełniane z gumką
Tania kabina z hydromasażem