Odczulanie - pylki traw i zboz - co robic?

1. Data: 2010-12-13 21:29:08

Temat: Odczulanie - pylki traw i zboz - co robic?
Od: "Raf" <m...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Krótki opis mojej historii:
Mam 26 lat.
Od kilku lat, w okresie maj-lipiec odczuwałem dyskomfort typu katar.
W tym roku, objawy były szczególnie silne, do kataru doszło jeszcze zapalenie
spojówek.
Udałem się po raz pierwszy do alergologa i tak:
Test skórny - pozytywny na trawy, zboża i bylice
Test prowokacyjny (krople do nosa) - o dziwo pozytywny tylko na leszczynę (na
trawy i zboża nie zareagowałem).

Z tego względu, że okres moich problemów pokrywa się z pyleniem traw zrobiono
mi również badania krwi na pyłki traw wczesno- i późno pylących - badanie
miało wynik pozytywny.

Alergolog zalecił mi odczulanie w formie zastrzyków. Czyli zastrzyki co 2
tygodnie przez ok 6 miesięcy, później dawki 1-miesięczne i tak przez ok 3-5 lat.

Co o tym myślicie? Przepisany preparat to Allergovit.

Zależy mi głównie o skutkach ubocznych takich terapii. Krótko i długoterminowych.

Pozdrawiam
Rafal

2. Data: 2010-12-13 21:51:09

Temat: Re: Odczulanie - pylki traw i zboz - co robic?
Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-12-13 22:29, Raf pisze:
> [...]
>

> Co o tym myślicie? Przepisany preparat to Allergovit.
>
> Zależy mi głównie o skutkach ubocznych takich terapii. Krótko i długoterminowych.

Ja mam uczulenie na pyłki traw i zbóż. Objawy odczuwałam podobnie jak Ty
- w okresie maj-lipiec, potem ustawały, czyli mam uczulenie na wczesne
trawy i zboża. To też potwierdziły testy skórne i testy z krwi (te
ostatnie są najbardziej wiarygodne). Od trzech lat odczulam się
preparatem Purethal, po roku już odczułam znaczącą poprawę, tzn. objawy
w szczytowym okresie prawie w ogóle nie występowały. W tym roku, czyli
po ponad dwóch latach odczulania, w sezonie trochę objawów miałam, ale o
wiele mniej niż przed odczulaniem.
Odczulanie polega na regularnym przyjmowaniu zastrzyku - najpierw co
tydzień, potem co 2 tygodnie, w końcu jak się dojdzie do dawki 0,5, to
zastrzyki są co miesiąc. I tak przez przynajmniej 3 lata. Skutków
ubocznych właściwie nie ma żadnych, poza lekką sennością w dniu
przyjęcia zastrzyku (nie na każdego tak musi działać) i swędzeniem w
miejscu ukłucia. W dniu zastrzyku nie można wykonywać żadnych
obciążających fizycznie czynności (np. dźwigania ciężarów, uprawiania
sportu, seksu ;) itd). No i po przyjęciu zastrzyku jest zagrożenie
wstrząsem anafilaktycznym, dlatego trzeba zawsze pół godziny po
odsiedzieć u lekarza w poczekalni. Mnie się nic takiego strasznego nigdy
nie wydarzyło. Generalnie zachęcam, duża ulga, ale niestety trzeba też
dużo samodyscypliny, żeby to przyniosło pożądany efekt.

Ewa

3. Data: 2010-12-13 22:39:30

Od: "raBar-bar" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Raf" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
>

> Co o tym myślicie? Przepisany preparat to Allergovit.
>
> Zależy mi głównie o skutkach ubocznych takich terapii. Krótko i

Allergovit od dwóch lat - skład taki jak u Ciebie: trawy, zborza, bylica.
Zaczynałam zimą. Już w pierwszym sezonie rezultat dla mnie fantastyczny -
nareszcie katar nie utrudniał mi normalnej egzystencji.
Tak jak napisała medea - odczulanie jest upierdliwe organizacyjnie, w pewnym
stopniu wymaga podporządkowania wszystkiego regularnym wizytom u alergologa,
tym bardziej, że na sezon pylenia są zmniejszane dawki - jesienią wraca się
do maksymalnej, czyli częstsze wizyty.
No i kasa. Szczepionki tanie nie są, a jak jeszcze zdecydujesz się na
odczulanie prywatnie...
Ale jak dla mnie i tak warto. Skutków ubocznych nie zaobserwowałam - ani
senności, o której pisze medea, ani swędzenia w miejscu zastrzyku - prędzej
boli ręka, ale to raczej kwestia umiejętnego wykonania wkłucia i
wstrzykiwanej dawki :)
Też jestem na TAK. Osobiście żałuję, że tak późno trafiłam do alergologa i
zaczęłam odczulanie.
Oczywiście moja opinia nie jest opinią fachowca :) Pytałeś lekarza? Nie
rozwiał Twoich wątpliwości?

pozdrawiam
raB

4. Data: 2010-12-14 08:16:26

Od: "qwerty" <q...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Raf" napisał w wiadomości grup
Zależy mi głównie o skutkach ubocznych takich terapii. Krótko i
długoterminowych.

Odczulałem się alegrovit przez 5 lat (w tym roku skończyłem odczulanie) na zboża
i trawy. Objawy:
- katar
- łzawienie
- przez objawy chęć wyjechania do innego państwa

Na początku zastrzyki co tydzień, ale po zwiększeniu dawek do 2 tygodni. Parę
minut po zastrzyku czułem się jak pijany - ciężko było mi myśleć oraz mówić w
swoim tempie i senność (w ciągu godziny ustępowało). Pierwsze spotkania przez
godzinę będzie trzeba siedzieć u lekarza, ale potem skróci do pół godziny
(czasami znikałem po ok 20 minutach). Na opakowaniu jest napisane, aby nie mieć
wysiłku fizycznego i umysłowego. Czasami miałem nadmiar adrenaliny i musiałem
się "wyładować". Po pewnym czasie (po 3 roku odczulania) zauważyłem, że w nocy
zawsze drętwieje małego palca. Niestety nie tylko ja miałem takie objawy
(niestety google nie może znaleźć forum). Dodatkowo taka rada - szczepionka musi
być ciepła przy podaniu. Inaczej po paru godzinach będzie boleć ramię.
Pielęgniarki mogą gadać, ale chyba lepiej podać ciepłą (nie gorącą), niż potem
całą noc się męczyć z bólem. Przed odczulaniem miałem taki katar, że nie mogłem
normalnie pracować. Mogłem normalnie oddychać po 10 w nocy. Teraz wystarczy, że
wezmę lek na alergie raz na 3 dni w okresie pylenia. Jak Ciebie stać to polecam.
Poprawa u mnie była dopiero po 2 roku odczulania.

5. Data: 2010-12-15 19:22:36

Temat: Nigdy
Od: "Jacek Buda" <s...@W...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Raf <m...@g...pl> napisał(a):

> [...]
>

> Co o tym myślicie? Przepisany preparat to Allergovit.
>
> Zależy mi głównie o skutkach ubocznych takich terapii. Krótko i długoterminowyc

Jest bardzo niebezpieczne dla zdrowia

Mam alergie nos ,gardło ,zatoki
lecenie
Cet alergin , sudafet buderchin ,wapno
nigdy bym się nie odczulał

6. Data: 2010-12-15 19:41:44

Temat: Re: Nigdy
Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-12-15 20:22, Jacek Buda pisze:

> Jest bardzo niebezpieczne dla zdrowia
>
> Mam alergie nos ,gardło ,zatoki
> lecenie
> Cet alergin , sudafet buderchin ,wapno
> nigdy bym się nie odczulał

Boś przeczulony. ;)

Ewa

7. Data: 2010-12-18 21:56:45

Od: "Stokrotka" <o...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jak poczytałam sobie jak to wygląda:
to mi by się zwyczajnie nie hciało.

8. Data: 2010-12-18 21:59:33

Od: medea <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2010-12-18 22:56, Stokrotka pisze:
> Jak poczyta?am sobie jak to wygl?da:
> to mi by si? zwyczajnie nie hcia?o.

Wieżę ci.

Ewa