Odczyn coombsa

1. Data: 2006-04-12 07:58:09

Temat: Odczyn coombsa
Od: "Ania" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Co się dzieje z ciążą , jakie jest zagrożenie jeśli odczyn coombsa wychodzi
dodatni ??

2. Data: 2006-04-12 09:31:45

Temat: Re: Odczyn coombsa
Od: "Javko" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ania" napisał w wiadomości
> Co się dzieje z ciążą , jakie jest zagrożenie jeśli odczyn coombsa
wychodzi
> dodatni ??

W 36 tygodniu drugiej ciąży wykryto u mnie przeciwciała (miano
p.ciał D 16). Lekarze jednak uspokajali mnie że to malutko i nic dziecku nie
grozi. Urodziłam w 37 tygodniu zdrowe dziecko z grupą krwi
Rh+. Po porodzie upomniałam sie o immunoglobulinę, ale lekarze na to, że to
nie ma
sensu w moim wypadku, bo "konflikt się zrealizował". Jest to dla mnie trochę
niejasna sprawa, dlaczego się tak stało mimo że po pierwszej ciąży miałam
podaną immunoglobulinę. Lekarze wzruszali ramionami.
Pozdrawiam Aga

3. Data: 2006-04-12 12:58:25

Od: wirgo <k...@s...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ania napisał(a):
> Co się dzieje z ciążą , jakie jest zagrożenie jeśli odczyn coombsa wychodzi
> dodatni ??
> pozdrawiam

W przypadku, gdy matka ma grupe krwi Rh ujemna i obecne przeciwciala anty-D,
bo te z reguly sie wykrywa w Coombsie, znaczy to ze moze dojsc do konfliktu
serologicznego matka-plod. Najgorszy scenariusz to smierc plodu, ciezkie
uszkodzenie plodu. Zazwyczaj przeciwcial nie wykrywa sie przed pierwsza
ciaza, chyba ze matka miala wczesniej kontakt np z krwia Rh dodatnia.
Konflikt rowniez nie zachodzi wowczas gdy dziecko jest tak jak matka Rh ujemne.
Zagrozenie zwiazane z konfliktem serologicznym mozna w bardzo znacznym
stopniu ograniczyć podając immunoglobuline anty-D. Immunoglobulina
zastosowana w okresie mozliwego przecieku plodowo-matczynego wiaze sie z
antygenem D (Rh) krwinek plodu, eliminuje je z krazenia matki i uniemozliwia
wytworzenie pamieci immunologicznej.

Wirgo
(Mam gugla i nie zawaham się go użyć.)

4. Data: 2006-04-12 13:03:57

Od: wirgo <k...@s...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Javko napisał(a):
> [...]
> niejasna sprawa, dlaczego się tak stało mimo że po pierwszej ciąży miałam
> podaną immunoglobulinę. Lekarze wzruszali ramionami.

W pierwszej ciazy praktycznie nie spotykamy sie z choroba hemolityczna, gdyz
pierwotna odpowiedz immunologiczna prowadzi do wytworzenia przeciwcial klasy
IgM, ktore nie przechodza przez lozysko. Dopiero 1,5 do 6 miesiecy pozniej
produkowane sa przeciwciala klasy IgG niekompletne, ktore moga przechodzic,
przez bariere lozyskowa. W wyniku wytworzenia pamieci immunologicznej w
nastepnej ciazy od poczatku wytwarzane sa przeciwciala klasy IgG pod wplywem
nawet malych przeciekow plodowo-matczynych.
Dlatego tez po drugim porodzie nie dostalas immunoglobuliny.

5. Data: 2006-04-12 15:52:50

Od: "Javko" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "wirgo"napisał:
> [...]
wplywem
> nawet malych przeciekow plodowo-matczynych.
> Dlatego tez po drugim porodzie nie dostalas immunoglobuliny.

Bardzo dziękuję za odpowiedź. Ale właściwie co by było w takim wypadku z
następną ciążą (czysto teoretycznie bo nie planuję trzeciego dziecka).
Przyjmując że ojciec dalej ten sam z Rh+ i dziecko dziedziczy k

6. Data: 2006-04-12 15:59:30

Od: "Javko" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "wirgo"napisał:
> [...]

Bardzo dziękuję za odpowiedź. Ale właściwie co by było w takim wypadku z
następną ciążą (czysto teoretycznie bo nie planuję trzeciego dziecka).
Przyjmując że ojciec dalej ten sam z Rh+ i dziecko dziedziczy jego krew. Jak
się ratuje takie dziecko i jakie są sznse że będzie zdrowe, że urodzi się
żywe.
Pozdrawiam i przepraszam za post wyżej (wysłałam niedokończony).
Aga

7. Data: 2006-04-12 16:51:47

Od: wirgo <k...@s...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Javko napisał(a):
> [...]
> następną ciążą (czysto teoretycznie bo nie planuję trzeciego dziecka).
> Przyjmując że ojciec dalej ten sam z Rh+ i dziecko dziedziczy k

Przeciwciala masz caly czas. Musialabys tylko kontrolowac ich miano. I nawet
jesli dziecko urodzi sie Rh ujemne nie otrzymasz immunoglobuliny - podobnie
jak przy pierwszym dziecku.

8. Data: 2006-04-14 22:28:45

Od: piotr <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

sprawa wyjasniona - nic dodac - nie mialas dostac immunoglobuliny

Dnia Wed, 12 Apr 2006 09:58:09 +0200, "Ania" <m...@w...pl>
napisał(a):

>Co si? dzieje z ci??? , jakie jest zagro?enie je?li odczyn coombsa wychodzi
>dodatni ??
>pozdrawiam

Wspolzycie po "cesarce"
Pieczenie