Odczyny poszczepienne po EUVAX B

1. Data: 2007-05-25 10:13:23

Temat: Odczyny poszczepienne po EUVAX B
Od: Mariusz <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Szczepionka przeciw WZW Euvax B zostala wstrzymana w obrocie na terenie
RP: http://www.gif.gov.pl/pdf-y/WS/WS_2007-05-23-058.pdf

Mam pytanie do lekarzy z forum: po jakim czasie moga objawic sie
wspomniane niepozadane odczyny poszczepienne? Czy po peciu miesiacach
cos sie moze wydarzyc? Jak to wynika z Waszej praktyki? Coreczka byla
szczepiona ta szczepionka (co prada inna niz wskazana przez GIF seia)
tuz po narodzeniu i wszystko jest OK ale przyznam, ze troche sie niepokoje.

Pozdr
Mariusz

2. Data: 2007-05-25 12:06:24

Temat: Re: Odczyny poszczepienne po EUVAX B
Od: JSK <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mariusz wrote:

> [...]
> szczepiona ta szczepionka (co prada inna niz wskazana przez GIF seia)
> tuz po narodzeniu i wszystko jest OK ale przyznam, ze troche sie niepokoje.

Z tego co mi powiedziala znajoma pielegniarka, to Euvax'em B szczepilo
sie w calej
Polsce od co najmniej 4 lat. Moj starszy syn (obecnie 4 lata) dostal
Euvax 3 razy
(szpital po urodzeniu + 2 dawki przypominajace pozniej). Mlodszego (2
miesiace)
tez zaszczepili w szpitalu Euvax'em B. Nasza pani doktor powiedziala, ze
nie ma
powodu do niepokoju, bo ewentualna mozliwosc reakcji nieporzadanych jest w
okresie po szczepieniu przez kilka dni i jesli w tym czasie nic sie nie
wydarzy, to
pozniej juz nie ma zadnych konsekwencji. Tym niemniej jako rodzic i tak
jestem
tym wszystkim zaniepokojony. Jest na grupie jakis pediatra, ktory
wypowiedzialby
sie rzeczowo w tym temacie?

JSK

3. Data: 2007-05-25 12:27:31

Od: Mariusz <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

JSK napisał(a):

> [...]
> jestem
> tym wszystkim zaniepokojony. Jest na grupie jakis pediatra, ktory

Czytam te wszystkie informacje o tej szczepionce i jestem w szoku. Lek
nie zostal przetestowany w zadnym kraju UE. Kurcze, ze czlowiek
dowiaduje sie o niektorych sprawach postfactum. Np o tym, ze ta
szczepionka byla juz wczesniej nie polecana przez "srodowisko" i mozna
bylo wybrac inna i za nia zaplacic. Nasza corus dostala euvax tylko w
szpitalu a jako druga dawke, po 6 tygodniach dostala enegerix. Po
narodzinach wypisali nas ale po tygodniu wyladowalismy ponownie w
szpitalu. Mala caly czas plakala i byla niespokojna. Badania wskazywaly
poczatkowo na infekcje drog moczowych, jednak posiewy wykluczyly
infekcje. Diagnoza - problemy z odzywianiem dziecka, problemy laktacyjne
zony. Teraz juz sam nie wiem, moze to byla wlasnie reakcja na ta szczepionke

Pozdrawiam
Mariusz

4. Data: 2007-05-25 13:53:07

Od: "Limcha" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Media niepotrzebnie robią szum, a rodzice srają w gacie.

5. Data: 2007-05-26 09:40:25

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 25 May 2007 14:27:31 +0200, Mariusz wrote:

> Czytam te wszystkie informacje o tej szczepionce i jestem w szoku. Lek
> nie zostal przetestowany w zadnym kraju UE. [...]

Jeśli nie został przetestowany w żadnym kraju UE, to może to oznaczać,
że został przetestowany w US. A tak się składa, że przepisy FDA w
Stanach są bardziej restrykcyjne, niż przepisy całej UE razem.

You know, they are afraid of, like, being sued...

m.
Marek Bieniek (mbieniek na epic pl)
Tylko uogólnienia mogą tworzyć naukę, nie pojedyńcze fakty.
/Claude Bernard/

6. Data: 2007-05-28 08:13:15

Od: Mariusz <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Limcha napisał(a):
> Media niepotrzebnie robią szum, a rodzice srają w gacie.

Trudno, zeby bylo inaczej :)

Re: przemozna chetka na drzemke
Szukaj przyczyn chorób...
przemozna chetka na drzemke
bol 'gardla' ale obok
oczyszczanie a dziwne stolce - troche dziwne pytanie