Odkurzacz piorący Philips Triathlon FC6844, Zelmer Wodnik Quattro 616.6, DeLonghi WFZ 1300SDL czy Hoover Jet&Wash SX 6254

1. Data: 2008-02-12 12:25:24

Temat: Odkurzacz piorący Philips Triathlon FC6844, Zelmer Wodnik Quattro 616.6, DeLonghi WFZ 1300SDL czy Hoover Jet&Wash SX 6254
Od: szasza <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jaki polecacie odkurzacz?

powierzchnia domu ok 120m2
dół 1/2 - terakota
góra 1/2 - głównie wykładzina i dywany
2 samochody którymi wożę dzieci i nie uważam, że samochód to muzeum ale
po praniu tapicerki jeden dłuższy wyjazd i rozlane soczki latem wtopione
żelki a od jesieni do wiosny pobrudzone bucikami zarówno tylna kanapa
jak i oparcie siedzenia pasażera - fotelik i 3,5 roczna córeczka. Za rok
lub dwa będzie po problemie ale obecnie ...

Mój Zelmer Cobra 2000 zużył się a teraz chcę kupić nowy odkurzacz którym
można będzie odkurzyć dywany i wykładzinę, od czasu do czasu wyprać
dywan ale i tapicerkę w samochodzie a także przeczyścić łóżka, kanapy i
fotele (pranie).

Mam dójkę małych dzieci więc często "coś" na dywan wyleją i trzeba
szybko szorować by plamy nie zostały.

Czytałem, że ten Zelmer ma możliwość czyszczenia fug i jakąś nasadkę do
pary - jak się to sprawdza?

Czy bramę garażową - panelową z zewnątrz to też wyczyści?

Mam kominek z dgp czy tym czymś można czyścić także kratki
wywietrznikowe po zimie?

A może sobie odpuścić odkurzacz piorący (uważam, że Karcher 100 jest za
drogi choć naprawdę pierze wszystko) i kupić sobie jakiś porządny
odkurzacz tradycyjny (jaki polecacie do 1000 zł a może inny nie
wymieniony?) a 1, 2 x / rok skorzystać z usług firm piorących dywany i
tapicerki.

Jak wygląda sprawa czyszczenia terakoty odkurzaczem w opisach tych
odkurzaczy jest że mają taką funkcję ja do tej pory używam szczotki i
mopa - działa. Ale jeżeli dobrze umie czyścić fugi to jestem za (1/rok
wyczyścić dobrze fugi szybko i łatwo to wystarczający powód na odkurzacz
piorący)

2. Data: 2008-02-12 13:10:34

Od: "Jackare" <jacek.leszczuk_WYCIĄĆ...@i...pl_wyciąć> szukaj wiadomości tego autora

triathlon ma kichowate końcówki robocze- dosłownie gorszych nie widziałem.
Lepiej przy nim prezentował się MPM i był dwukrotnie tańszy, coś:
500<MPM<600 zł.
Ja polecam poszukać czegoś włoskiego:
DeLonghi Penta, najlapiej z parą, takiego:
http://www.matrix.ua/shop/zoom/?q=http://img.matrix.
ua/dataimg/06-097-000091l.jpg&t=%CF%E0%F0%EE%E3%E5%E
D%E5%F0%E0%F2%EE%F0+Delonghi+Penta+VAP
DeLonghi Multivac
Gisowatt
--
Jackare

3. Data: 2008-02-12 13:52:52

Od: szasza <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

W Polsce z DeLonghi to raczej tylko DeLonghi WFZ 1300SDL jest dostępny.

Szczerze mówiąc zastanawiam się wobec tego jak z serwisem (może wiesz
jak jest). Jak się zepsuje to czy nie będzie stał przez pół roku bo w
serwisie nie ma części czy coś takiego a przez to będę zmuszony kupić inny?

Co możesz polecić innego sprawdzonego i bardziej popularnego (czytaj
dostępnego w Polsce i z dobrym, sprawdzonym serwisem)

4. Data: 2008-02-12 14:16:53

Od: ZbyszekZ <z...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On Feb 12, 1:25 pm, szasza <p...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
> mopa - działa. Ale jeżeli dobrze umie czyścić fugi to jestem za (1/rok
> wyczyścić dobrze fugi szybko i łatwo to wystarczający powód na odkurzacz

W takiej sytuacji dwa odkurzacze. Takie super rozwiązanie jak
odkurzacza piorący ma jedna cholerną wadę jaką jest waga.
Raz do roku będziesz mył fugi a 100 razy targał po schodach.
Do schodów odkurzacz musi być maly i lekki (a najlepiej to centralny
albo inny hoover) a do fug czy innych takich tapicerek można mieć
drugi.

--
ZZ@priavte

5. Data: 2008-02-12 14:22:43

Od: szasza <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Też się nad tym zastanawiam i masz dużo racji

6. Data: 2008-02-12 14:38:31

Od: "Jackare" <jacek.leszczuk_WYCIĄĆ...@i...pl_wyciąć> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Co możesz polecić innego sprawdzonego i bardziej popularnego (czytaj
> dostępnego w Polsce i z dobrym, sprawdzonym serwisem)

Mam DeLonghi Penta od 1995 r z czego w okresie 1995-2000 pracował
"zarobkowo" więc jest już hmm...."emerytowany" ?
Jeżeli nie liczyć pourywanych plasticzków to jest nadal w pełni sprawny i
zostawia w tyle wiele innych sprzętów.
Nigdy nie potrzebowałem usług serwisu, ale każdą część można było dokupić
sobie z katalogu w punkcie serwisowym w Katowicach (jestem ze Śląska więc
było to "obok")
Być może DeLonghi wycofało z PL odkurzacze gdy weszły tanie badziewia z Chin
i zaczęła się między sprzedawcami konkurencja cenowa bez oglądania się na
jakość.
Ja ten sprzęt oceniam jako funckjonalnie lepszy od karchera.

Poszukaj czegoś z gisowatt'a - on jest w Polsce na pewno, ale jakiś czas
temu ssawki funkcjonalnie i jakościowo odstawały od DeLonghi

Posłuchaj też głosów innych osób - odkurzacz piorący jest ciężki i wielki -
warto mieć drugi mały i zwinny. Tu polecam zelmera, np explorer - taki mały
smok. Lub coś o większej mocy (min 1600W) aby mogło napędzać turboszczotkę.

Mimo wszystko nadal polecam DeLonghi - nawet jeżeli kupowac go "przy
okazji" - gdzieś w UE.

7. Data: 2008-02-12 14:52:27

Od: "Moorek" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "szasza" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
>
> Co możesz polecić innego sprawdzonego i bardziej popularnego (czytaj
> dostępnego w Polsce i z dobrym, sprawdzonym serwisem)

Ja posiadam Triathlona - z serwisem nie ma żadnego kłopotu - tym bardziej że
mam go pod domem. :-)
Nie popsuł mi się ani razu. ma już chyba z 5 lat - i przez rok pracowął też
jako odciągacz wiórów frezarki w zakładzie.
końcówki - hm no jakieś tam ma - są standardowe nie nażekam. Przystawkę do
mycia podłóg kafelkowych na mokro też ma choć nie powiem że maszyna do mycia
podłóg jest dużo lepsza - więc głównie dlatego że każdy odkurzacz "mokry"
trzeba myć/czyścić i dużo jest z nim ceregieli, myję szmatą/mopem podłogę w
kuchni/łazience.
Jeżeli chodzi o pranie dywanów i tapicerki - owszem - raz po raz można to
robić z powodzeniem, ale problemem jest to że nawet środki piorące do
odkurzaczy też się trochę pienią - w przypadku bardzo mocnego ciągu - jak
nie sprawdzę zbiornika piana potrafi wpaść do silnika przez co odkurzacz
zaczyna pluć na zewnątrz. przez to najlepiej przy każdym napełnieniu
zbiornika z płynem do spryskiwania opróżniać zbiornik ze śmieciami.

Triathlon na pewno nie jest odkurzaczem z filtrem wodnym (alergicy)
powietrze z rury wlatuje górą do zbiornika i poprzez filtr z gruboziarnistej
gąbki jest zasysane z góry przez silnik.
Ja dorobiłem z butelki rurę która schodzi poniżej poziomu wody - i przez to
wymusiłem mieszanie kurzu z wodą.
Ale to tylko niesforne rozwiązania i moje przeróbki.

Ale ogólnie wystawiłbym ocenę bardzo dobrą. Jeżeli masz zamiar używać go
głównie jako odkurzacz workowy a od czasu do czasu prać.

Spotkałem się z wieloma odkurzaczami - w tym Rainbow (mnóstwo końcówek) - i
rozwiązanie wielki worek lub woda - jest super - w przeciwnieństwie z
Rainbowem - tylko woda (za to plus - super rozwiązany filtr wodny).
Jak zostawisz i nie umyjesz go to potem cuchnie szambem.

Spotkałem się też z Karcherem - rozwiązanie filtrowania powietrza od wody o
wiele lepsze - ale i cena też. :-)

Z zelmerem, Delonghi i Hooverem nie spotkałem się więc nic nie powiem.

Pozdrowienia
Tomek

8. Data: 2008-02-12 14:56:52

Od: "Moorek" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Też się nad tym zastanawiam i masz dużo racji

Racja mój Triathlon jest niesamowicie ciężki w stosunku do mojego workowego
Philipsa - w sumie to fakt mam dwa odkurzacze. :-)))))
Ale drugi kupiłem z racji tego że pierwszy był długi czas w pracy.
Używamy tylko triathlona - (mieszkanie nie trzeba targać po schodach)
dlatego że jest wielki wór - dzięki temu można nawet i 2 miesiące go nie
opróżniać - w przeciwieństwie do maleństwa które nie ma też szmacianego
worka do wielokrotnego użytku. :-(

Pozdrowienia
Tomek

9. Data: 2008-02-15 17:40:01

Od: f...@g...com szukaj wiadomości tego autora

Ja mam ZELMER Wodnik Quattro 616. Para to przerost formy nad trescią.
Po wielu testach dałem se z tym spokuj. Pranie polega na ciągym
spryskiwaniu powierzchni i zasysaniu wody. NIEPOROZUMIENIE!!!

Drugi raz bym go nie kupił.
Pozdrawiam.

10. Data: 2008-02-15 20:39:28

Od: "Pawel" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Miałem kiedyś Zelmer Wodnik i jako piorący nie sprawdził się. Do prania
wnętrza samochodu polecam zawodowych "praczy". Jakość prania odkurzaczem
Karchera jest o wiele lepsza niż sprzętu "domowego". Upranie siedzień to
koszt ok 100 zł
Pawel

szukam lodówki, której drzwi...
Zmywarka
konkretne wymagania co do lodowki
parkiet debowy - szpachlowac czy nie
Uniwarez Filmy Gry muzyka programy rapidshare za free i wiele więcej