Odkurzacz - prosze o rade

1. Data: 2006-05-31 07:06:34

Temat: Odkurzacz - prosze o rade
Od: m...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

Witam
Przeszukalam grupy dyskusyjne, lecz nie znalazlam interesujacych
mnie odpowiedzi.
Przymierzam sie do zakupu odkurzacza, prawdopodobnie elektroluxa,
prosilabym o opinie na temat odkurzaczy tej marki oraz nazw
polecanych modeli.
Najbardziej zalezaloby mi na bezworkowym, jakie macie opinie na temat
takich produktów?
I dodatkowo pytanie: co to jest turboszczotka i jakie pelni funkcje?
Przedzial cenowy, max.450zl.
Bede wdzieczna za odpowiedzi.

2. Data: 2006-05-31 07:21:19

Temat: Re: Odkurzacz - prosze o rade
Od: m...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

i jeszcze pytanie: jakie zdanie na temat odkurzaczy cyklonowych? ;) np.
Electrolux CycloneXL ZCX 6201 Bezworkowy 1800 W

3. Data: 2006-05-31 08:04:25

Od: Krzychu <"s_krzychu[m"@upiszon]poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

m...@o...pl napisał(a):
> i jeszcze pytanie: jakie zdanie na temat odkurzaczy cyklonowych? ;) np.
> Electrolux CycloneXL ZCX 6201 Bezworkowy 1800 W

Ja dokładnie takowy posiadam i sobie chwalę. Ciąg ma bardzo solidny,
opróżnia się stosunkowo łatwo. Filtracja bardzo dobra. Dosyć głośny.
Wygodna rura teleskopowa.

Jest też minus. Odkurzacz posiada w pojemniku taki "cyklonowy stożek" -
plastikowy element wokół którego wiruje powietrze. I element ten okleja
się oczywiście kurzem. Rzeczony minus to to, że element ten jest dosyć
głęboko umieszczony i ręką ciężko go wyczyścić. Trzeba sobie pomagać
czymś dłuższym (linijka, nóż, śrubokręt, kawałek patyka). Ale nie jest
to jakoś specjalnie uciążliwe. Zresztą na upartego pojemnik można myć w
zmywarce :D.

Efekt cyklonowy ma też inny minus. W przypadku gdy odkurzacz wciągnie
coś "długiego i miękkiego :D" - np. pasek papieru - to takie "coś" owija
się wokół tego "cyklonowego stożka" momentalnie zmniejszając ciąg -
oczywiście nic się nie psuje - trzeba tylko wyjąć takie "coś" ze środka".

Posiadam też do niego turboszczotkę. Jest to duża szczotka "dywanowa"
która posiada obrotowy element zbierający śmieci - walec z włoskami. Coś
jakbyś szczotkę-zmiotkę "rozpiął" na walcu.

Według mnie jest to świetne urządzenie. Znakomicie zbiera wszelkie włosy
, nitki, itp z dywanu i mebli. Wyczesuje też piasek z głębszych warstw
dywanu i ładnie "podnosi" włosie dywanu. Nieźle też zbiera kurz z podłóg
drewnianych.

Minusy:
- włosy się owijają wokół tego walca więc trzeba to czyścić co jakiś
czas - łatwe - ale czynność występuje :)
- Turboszczotka obraca się pod wpływem ciągu odkurzacza. A więc tym
silniej im mocniejszy ciąg. Żeby więc nie zatrzymywała się już przy
lekkim dociśnięciu do dywanu, odkurzacz musi być stosunkowo silny. Tutaj
CycloneXL sprawdza się znakomicie, ale musi być stosunkowo często
opróżniany. Przy zwykłej szczotce opróżnianie byłoby dużo rzadsze - a tu
po prostu czuć i słychać spadek obrotów szczotki - łatwiej też ją
zatrzymać dociskając mocniej do dywanu. Tak sobie myślę że do takich
dywanów "sznurkowych" - z włosiem kilkucentymetrowych to się chyba nie
będzie nadawała.
- Odkurzając trzeba uważać na długie miękkie rzeczy (skarpetki, szaliki,
firanki, itp) które momentalnie są zasysane (odkurzacz ciągnie jak
"dziki rex :)") i wkręcane w szczotkę. Jej wewnętrzna kontstrukcja
powoduje, że niełatwo jest czasem coś takiego wyciągnąć - raz żeby nie
porwać firanki musiałem szczotkę rozkręcać :)
- Niektórych może denerwować dźwięk - obracając się "gwiżdże" dosyć głośno.

Ale ogólnie jak najbardziej polecam o ile masz do odkurzania dywany i meble.
Krzysztof Smyk .::s_krzychu[maupa]poczta[kropka]onet[kropka]pl::.

4. Data: 2006-05-31 08:30:11

Od: Zbyszek Zarzycki <z...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 31 May 2006 10:04:25 +0200, Krzychu napisał(a):

> Ja dokładnie takowy posiadam i sobie chwalę. Ciąg ma bardzo solidny,
> opróżnia się stosunkowo łatwo. Filtracja bardzo dobra. Dosyć głośny.
> Wygodna rura teleskopowa.

A wiesz może jak się sprawdza na schodach?

--
ZZ@private

5. Data: 2006-05-31 08:52:32

Od: Krzychu <"s_krzychu[m"@upiszon]poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Zbyszek Zarzycki napisał(a):
> A wiesz może jak się sprawdza na schodach?

Schodów w mieszkaniu nie posiadam więc nie wiem :)

A jakie są cechy odkurzacza "do schodów"? Szczotki (zarówno oryginalna
dywanowa jak i turboszczotka) są mocowane na przegubie, więc operacje
nimi jak dla mnie są wygodne. Odkurzam nimi bez problemu np. pod meblami
(wysokość około 10-12cm). Turboszczotka ma dodatkowo taką "uchylną
podstawkę" dzięki czemu przylega płasko do podłogi w dużym zakresie
kątów nachylenia samej rury jako takiej.

6. Data: 2006-05-31 09:15:13

Od: Zbyszek Zarzycki <z...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 31 May 2006 10:52:32 +0200, Krzychu napisał(a):

> Schodów w mieszkaniu nie posiadam więc nie wiem :)
>
> A jakie są cechy odkurzacza "do schodów"?

Po pierwsze stoi na schodach albo jest na tyle lekki że można go trzymać
w ręku.
Po drugie szczotka pozwala odkurzać stosunkow małą powierzchnię, ale
odkurzanie szczotką do mebli jest dosyć długotrwałe, tak więc dobrze
jest jeśli duża szczotka odkurza całą powierzchnią.
Zapewne schody "kręcone" mają jeszcze dodatkowe wymagania, ale ja mam
proste ;-)

W tej chwili radzę sobie tylko dla tego że aktualny Panasonic ma bardzo
długą rurę, ale już na wykończeniu niestetyż (właśnie rura od wyciągania
się rozyspuje).

> (wysokość około 10-12cm). Turboszczotka ma dodatkowo taką "uchylną
> podstawkę" dzięki czemu przylega płasko do podłogi w dużym zakresie
> kątów nachylenia samej rury jako takiej.

To jest jedna z porządanych cech, nie trzeba dreptać po każdym stopniu
:-)

--
ZZ@private

7. Data: 2006-05-31 09:42:30

Od: Krzychu <"s_krzychu[m"@upiszon]poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Zbyszek Zarzycki napisał(a):
> Po pierwsze stoi na schodach albo jest na tyle lekki że można go trzymać
> w ręku.

No to ten zbyt lekki nie jest. Powiedziałbym że jest "przeciętnie
ciężki" :) Ale IMO może pracować w pozycji pionowej (może być trochę
wywrotny) więc chyba da radę stać na schodku.

> Po drugie szczotka pozwala odkurzać stosunkow małą powierzchnię, ale
> odkurzanie szczotką do mebli jest dosyć długotrwałe, tak więc dobrze
> jest jeśli duża szczotka odkurza całą powierzchnią.

No to ten warunek jest spełniony. Duże szczotki odkurzają mają
niewielkie marginesy boczne i przy tym ciągu raczej wszystko z nich zbiorą.

8. Data: 2006-05-31 09:48:28

Od: "Tomek" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

[...]

Mam elektroluxa Mondo kilka lat. Kupiony ze wzgledu na marke. Reklamowany po
2 tyg od zakupu, po kilku miesiacach wyrobil sie uchwyt na ssawki.
Od poczatku kiepsko dzialala regulacja mocy i wskaznik napelnienia worka.
Kiepsko rozwiazane umiejscowienie filtrów. Po roku popekaly kólka od glównej
ssawki. Ogólnie marki niepolecam. Zelmer byl o wiele solidniej wykonany i
dzialal 10 lat bez awarii.

Tomek

9. Data: 2006-05-31 10:00:27

Od: "Neo" <n...@o...poczta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tomek" <b...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> glównej
> ssawki. Ogólnie marki niepolecam. Zelmer byl o wiele solidniej wykonany i

Zelmer daje teraz 4 lata gwarancji na _wszystkie_ odkurzacze. Wiedzą, jakie
urządzenia produkują i na co ich stać. Żadna konkurencja nie daje w Polsce
takich warunków.
Polecam Zelmer 4000.

pozdr
neo

10. Data: 2006-05-31 11:01:46

Od: m...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

Krzychu napisał(a):

> Ja dokładnie takowy posiadam i sobie chwalę. Ciąg ma bardzo solidny,
> opróżnia się stosunkowo łatwo. Filtracja bardzo dobra. Dosyć głośny.
> Wygodna rura teleskopowa.

Jeszcze mam pytanie odnośnie tego odkurzacza: w sklepach internetowych
piszą, że posiada mikrofiltr, ja zaś na zdjęciach widzę napis na
jego obudowie: HEPAH12 FILTER WASHABLE. Jaka jest prawda?

Jeśli zaś chodzi o turboszczotkę, to czy jest to szczotka
electroluxa, czy można kupić uniwersalną oraz jaki jest jej koszt?

Zastanawiam się jeszcze nad takim odkurzaczem: Odkurzacz Electrolux
XXL BOX1. Również bezworkowy. Tylko że nie cyklon. Interesuje mnie
różnica, jeśli ktoś jest skłonny udzielić mi takiej informacji,
to będę wdzięczna.

Proszę o ocenę prasówki
czy łuki są modne?
Walcze z fuga