Odkurzacz z workiem czy bez?

31. Data: 2007-01-06 15:41:22

Temat: Re: Odkurzacz z workiem czy bez?
Od: "miranka" <a...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Madoniowie" <m...@w...go2.pl> wrote in message
news:eno8a7$6il$1@news.onet.pl...
> Użytkownik "miranka" raczył napisać:

> Paczka 5 dobrych worków do dobrego odkurzacza kosztuje 30-50 zeta?

Nie wiem, ile płacę za swoje, bo kupuję je raz na rok, ale nawet gdyby to
było 50 zł, to też uznałabym, że taka oszczędność nie jest warta zachodu
(zachodu czyli babrania się w kurzu lub kurzowej zupie)
Anka

32. Data: 2007-01-06 16:02:33

Od: "miranka" <a...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

"eXt" <r...@g...com> wrote in message

> A w instrukcji nie napisali żeby takich rzeczy tym odkurzaczem nie
odkurzać?

GIPSU nie można odkurzyć? To do czego niby służy ten odkurzacz? Mój
Electrolux - zwyczajny, na papierowe worki i dwa filtry - odkurza WSZYSTKO,
prócz wody. Zapycha się tylko wtedy, kiedy coś utknie w zgięciu rury. Ciąg
spada dopiero, kiedy worek jest wypełniony po brzegi na sztywno. Żadne
gipsy, pyły, włosy, kocia sierść, drobny gruz, liście z balkonu, ani nic
podobnego nie robi na nim najmniejszego wrażenia.
Właśnie odwiedliście mnie od zamiaru wymiany mojego odkurzacza na jakiś
nowszy, ładniejszy model. Poprzestanę na wymianie szczotek:))
Anka

33. Data: 2007-01-06 16:39:01

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

zbisa <z...@w...pl> wrote:

> tiaaaaaa.... worki, filtry itp.

Wiesz... mam wrażenie, że gdybyśmy staneli obok siebie, Ty
wlewasz do tego swojego stwora wodę, ustawiasz odpowiednio cośtam
i tak dalej, a ja równolegle zmieniam u siebie worek i filtr,
czasowo wyszłoby mniej więcej równo. Tyle, że Ty to robisz za
każdym odkurzaniem, a po nim jeszcze masz przed sobą opróżnianie
i mycie pojemnika, a ja jedynie raz na ileś odkurzań, a filtr
jeszcze rzadziej.

> a sprawdziłes kiedyś co wylatuje z
> tego Twojego workowego razem z wydalanym powietrzem?

Przez filtr HEPA? Nie sprawdzałem, ale nie przeraziłoby mnie to
raczej.

> nie namawiam - opisałem swoje doświadczenia. Ja już workowca do
> domu
> nie wpuszczę.

Oczywiście, ja tego przecież nie neguję, ja mam po prostu inne
zdanie :-) Jesli nawet ten twój faktycznie czyści dokładniej, to
jego obsługa jest dla mnie o tyle bardziej praco i czasochłonna,
że ja jemu dziękuje, ja zostaję przy klasycznym workowcu, który
(zwłaszcza od kiedy został wymieniony na model z elektroszczotką)
jest dla mnie całkowicie wystarczalny.

J.

34. Data: 2007-01-06 16:44:08

Od: "zbisa" <z...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> że ja jemu dziękuje, ja zostaję przy klasycznym workowcu, który
> (zwłaszcza od kiedy został wymieniony na model z elektroszczotką)

i niech tak zostanie, bo inaczej mielibyśmy na swiecie jeden_jedyny typ
odkurzacza :-)))

--
serdeczności! zbisa

35. Data: 2007-01-06 17:12:24

Od: "miranka" <a...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> wrote in message

> (zwłaszcza od kiedy został wymieniony na model z elektroszczotką)
> jest dla mnie całkowicie wystarczalny.

Co to jest elektroszczotka?
Przepraszam za głupie pytanie, ale mój odkurzacz jest niezniszczalny i dawno
się nowościami na tym polu nie interesowałam.
Anka

36. Data: 2007-01-06 19:19:02

Od: "Jarek P." <jarek[kropka]p@gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

miranka <a...@m...pl> wrote:

> Co to jest elektroszczotka?

Duża ssawka z wbudowaną napędzaną elektrycznie wirującą szczotką
ze sztywnym włosiem wyczesującą brudy, do odkuzania dywanów,
wykładzin dywanowych itp:

http://www.zelmer.pl/pl/produkty/nasze_wyroby/odkurz
acze/dodatkowe_wyposazenie/art4.html

trochę może to i niewygodne w używaniu (dodatkowy kabel ciągnący
się w dodatku za szczotką), ale efekty w porównaniu z samą
szczotką-ssawką rewelacyjne. Przy pierwszym użyciu tego bajeru na
naszym dywanie, który wcześniej był przecież regularnie
odkurzany, widać było w oczach, jak po kazdym przejechaniu tej
elektroszczotki zostaje kolejny pas "jaknowego" :-)

J.

37. Data: 2007-01-06 20:53:57

Od: "miranka" <a...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Duża ssawka z wbudowaną napędzaną elektrycznie wirującą szczotką
> ze sztywnym włosiem wyczesującą brudy, do odkuzania dywanów,
> wykładzin dywanowych itp:

Dziękuję:)
Anka

38. Data: 2007-01-06 21:23:52

Od: "Madoniowie" <m...@w...go2.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> gdyby to było 50 zł, to też uznałabym, że taka oszczędność nie jest
> warta zachodu (zachodu czyli babrania się w kurzu lub kurzowej zupie)

Ej ludziska. Trochę mnie nie zrozumieliście ;)
Miałem na myśli, że ludzie się potrafią tym kierować. I nie widzę nic w tym
złego. Ktoś pytał o powód, dlaczego ludzie kupują bezworkowe, to spróbowałem
się domyślić. Na końcu jest pytajnik.
Ja osobiście również mam workowca. Za worki płacę ok 40 zeta za 5. Są
tańsze, ale jeszcze takich tańszych nie kupiłem, co by w połowie napełnienia
nie wybuchły, więc 80 rocznie leci. Ale dla kogoś może to być dużo.

--
Pozdrawiam, Przemek
http://madoniowie.republika.pl

Przez higienę mózgu wystrzegam się przede wszystkim kontaktu z
durniami. (Stanisław Cat-Mackiewicz)

39. Data: 2007-01-06 21:56:11

Od: "miranka" <a...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ej ludziska. Trochę mnie nie zrozumieliście ;)

Ale ja nie do Ciebie, tylko tak ogólnie:))
Choć nadal nie rozumiem tej bezworkowej logiki...
Anka

40. Data: 2007-01-06 23:19:08

Od: "witek" <w...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "miranka" <a...@m...pl> napisał w wiadomości

> "Madoniowie" <m...@w...go2.pl> wrote in message

> Ale ja nie do Ciebie, tylko tak ogólnie:))
> Choć nadal nie rozumiem tej bezworkowej logiki...

No to może ja powiem, dlaczego używam bezworkowca.
Wcale nie chodzi o oszczędność pieniędzy, ani czasu,
bo roboty jest z tym trochę więcej (choć to i tak
nic w porównaniu z wodnikiem, którego wcześniej używałem).
Przyczyna jest właściwie jedna - nie śmierdzi podczas
odkurzania. Pół biedy w lecie, kiedy nie ma problemów
z wietrzeniem, ale w zimie taki "zapaszek" się długo
utrzymuje. Żadne filtry tu nie pomogą, jak powietrze
przechodzi przez worek, w którym parę tygodni
"kiszą" się brudy. Alternatywą byłaby wymiana worka
co tydzień w workowcu, ale serce by mi się krajało,
na takie marnotrawstwo.

Witek

CZY DAC FOLIE NA WEŁNE
przegląd pieca przepływowego gazowego