Odmitologizować Papieża

1. Data: 2010-12-04 01:40:17

Temat: Odmitologizować Papieża
Od: glob <r...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Jak Jan Paweł II lud Boży przed kondomami obronił . Rzadko się ten
wymiar świętości papieża Polaka przypomina . Rewolucja przyszła kilka
dni temu. Benedykt XVI w wywiadzie -rzece zapewnił, że Kościół
niekoniecznie będzie skazywał na piekło ludzi , którzy ze względów
zdrowotnych będą używać prezerwatyw . O kontroli urodzeń papież
jeszcze nie wspomniał (to nadal wielkie zło ), ale nie trzeba być
jasnowidzem, żeby wyobrazić sobie do czego doprowadzi ten wyłom w anty
- antykoncepcyjnej " doktrynie", którą może zmienić papież w rozmowie
ze znajomym dziennikarzem. Ale nie zawsze tak było . W pewnej chwili
Kościół znalazł się bardzo blisko uchylenia wiernym furtki do
stosowania środków antykoncepcyjnych . Ale Karol Wojtyła, przyszły
papież, te furtkę zatrzasnął . Grzech Onana źle zrozumiany Historię
opisuje w biografii Jana Pawła II Bernard Lecomte (" Pasterz" , Kraków
2006). Był rok 1963 , trwał Sobór Watykański II a w jego ramach
powstała komisja teologów i świeckich, która miała na potrzeby soboru
przygotować raport o nowych metodach antykoncepcji. Trzy lata
wcześniej pojawiła się pigułka antykoncepcyjna. Dyskusje toczyły się
przez dwa lata . Historycy zapamiętali , że profesor teologii Hans
Kueng (za kilkanaście lat Watykan orzeknie oficjalnie , że Kueng w
swoim nauczaniu odszedł od teologii katolickiej) dowodził , iż nie ma
teologicznej podstawy do utrzymania zakazu antykoncepcji. W 1965 nowy
papież , Paweł VI rozszerzył skład komisji o lekarzy, psychologów, w
tym kobiety , co będzie miało kapitalne znaczenie dla prac komisji .
Tak rozszerzona komisja , jak opisuje Robert McClory w swoim " Turning
Point.. ." ( Nowy Jork 1995) wzięła na warsztat całą katolicką
doktrynę, by odkryć , że wiele filarów zakazu (jak historia biblijnego
Onana ) zostało opacznie zrozumianych lub są po prostu przestarzałe.
Koszmar " kalendarzyka" Ale o wiele bardziej kluczowe dla debaty były
świadectwa małżeństw gorliwych katolików , którzy opisali komisji
swoje doświadczenia z "kalendarzykiem" . Z opowieści wiernych wyłonił
się gorzki obraz " naturalnego planowania rodziny": kalendarzyk
zamiast zbliżać partnerów , oddalał ich od siebie zezwalając im na
seks w zależności od gęstości wydzieliny z pochwy , a nie wtedy gdy
czuli przypływ uczucia . Twierdzenia te poparły badania par, które
stosując się wiernie do zaleceń "kalendarzyka" popadały w obsesję
seksualną. Na biskupach obecnych w komisji niemałe wrażenie zrobiły
też słowa kobiet , które przekonywały, że rodzenie kolejnych dzieci
nie zawsze stoi na szczycie ich listy marzeń. Wszystko to
spowodowało , że ziemia się zatrzęsła . Stosunkiem głosów 52 do 4
komisja zaleci cofnięcie zakazu antykoncepcji. McClory przywołuje tu
pełną napięcia wymianę zdań z komisji : Ojciec Marcelino Zalba : Jeśli
nauczanie o zakazie antykoncepcji było błędne , co się stanie z tymi
milionami osób , które posłaliśmy do piekła? Patty Crowley, działaczka
katolicka: Ojcze Zalba , czy ojciec rzeczywiście sądzi, że Bóg
wykonuje wszystkie wasze rozkazy? Interwencja kardynała Wojtyły Ta
bajka nie ma jednak happy endu. Powstaje nadkomisja złożona z
kardynałów i biskupów, która ma zająć się tym samym problemem . I tu
pojawia się kardynał Karol Wojtyła. Co jednak zaskakujące, znów
przytłaczającą większością głosów (9 do 2, 3 się wstrzymało) wygrywa
opcja liberalna . Karol Wojtyła nie mógł wziąć udziału w głosowaniu
(zaczynały się obchody tysiąclecia Polski ), ale w prywatnej rozmowie
z Pawłem VI informuje go, że głosowałby przeciw, bo stosowanie
antykoncepcji jest " przeciwne godności istoty ludzkiej" . Paweł VI
zgadza się z tą argumentacją . Nie bez znaczenia jest aspekt
prestiżowy: konserwatywna część hierarchii kościelnej uważa, że głowa
Kościoła nie może przyznać, iż w tak ważnej kwestii następcy świętego
Piotra tak wyraźnie się przez wieki mylili . Papież uznaje niebawem ,
że raportu komisji przyjąć nie może , bo ostateczny wynik głosowania
( 57 do 9) nie świadczy o jednomyślności członków komisji . I jeszcze
raz kardynał Wojtyła przychodzi tu z odsieczą: powołuje w Krakowie
kontrkomisję, która po czterech miesiącach pracy dostarcza papieżowi
raport , który podważa najważniejsze ustalenia " liberałów ". Jak
pisze Bernard Lecomte w biografii Jana Pawła II , ksiądz Andrzej
Bardecki miał powiedzieć , że 60 procent opublikowanej w lipcu 1968
roku anty - antykoncepcyjnej encykliki Humanae vitae to właśnie
ustalenia krakowskiego raportu Karola Wojtyły. Lecomte konkluduje: Ten
wewnętrznie rozdarty papież [ Paweł VI] , niepewny swych przekonań
akurat w tej kwestii, musiał się na kimś oprzeć. A tym kimś był Karol
Wojtyła . Przez następne 40 lat nic się w tej kwestii nie miało
zmienić.

2. Data: 2010-12-04 11:44:43

Temat: Re: Odmitologizować Papieża
Od: "cyc" <j...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

Bedac brutalnie szczerym powiem : a kogo obchodzi co powie jakis papiez na
temat prezerwatyw , czy innych pseudomoralnych obostrzeniach , jak chocby in
vitro ?.
Papiez i ksieza swoja a ludzie i tak robia to co im rozum podpowiada .
Prezerwatywa jest powszechnie stosowanym przez ludzi srodkiem
antykocepcyjnym niezaleznie od tego czy sa wierzacy , czy nie . Margines ,
ktory przejmuje sie zaleceniami wikarego , czy nawet papieza w tym zakresie
jest tak niewielki , ze pomijalny .
To samo dotyczy metody in vitro . Pary , ktore chca a nie moga miec dzieci i
stwarza sie im mozliwosci skorzystania z metody , nie wahaja sie ani chwili
i nie jest wazne czy sa wierzacy czy nie . O prezerwatywach wrzeszcza tak
naprawde tylko impotenci , stare babcie , ktore o seksie zapomnialy pol
wieku temu , ksieza i niedobitki nawiedzonych koltunow dla ktorych slowo
ksiedza jest rownie swiete jak slowo Boze w ktorym nie ma nic o stosowaniu
lub nie , prezerwatyw , czy o in vitro !.
Specjalnosc Watykanu jaka jest dorabianie ideologii do wlasnych potrzeb
rowniez w omawianych przypadkach dala znac o sobie . Jakie z tego wynikaja
dla niego koprzysci ? . Takie , ze robia zamet wiekszy niz najlepsza reklama
o ktorej sie mowi , ze " nie wazne
czy dobrze , czy zle , wazne aby bylo glosno " !. Pozatym daja ksiezom powod
i mozliwosci do kolejnych manipulacji sumieniem wiernego , wynikiem czego
jest potem " laskawe dopuszczanie grzechow " za czym ida stosowne datki ,
pokora woec ksiedza , uleglosc i poczucie wobec niego winy . Te ostatnie
elementy wzmacniaja nadwatlony , szczegolnie ostatnio autorytet ksiedza jako
osoby moralnie czystej i mieniacej sie " zastepca Boga na ziemi " .

cyc

3. Data: 2010-12-04 12:37:44

Temat: Re: Odmitologizowa? Papie?a
Od: Winogronko <6...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Re: Odmitologizowa? Papie?a
Wiadomość:

cyc napisał(a):
> [...]
> elementy wzmacniaja nadwatlony , szczegolnie ostatnio autorytet ksiedza jako
> osoby moralnie czystej i mieniacej sie " zastepca Boga na ziemi " .

Po pierwsze, to jest z jednej strony zabawne.
Po drugie, jest też tragiczne, gdyż niestety idoktrynacja działa na
ludzi jak propaganda i im w więcej osób trzepie kocopoły wokoło, tym
bardziej im się ulega. Nie jest dziwne że w polsce nie ma seksuologi w
szkołach, bo ten temat z biegiem lat stał się tak tabu, że nawet w
domach, prywatnie, nawet sami przed sobą wypieramy rozmowy o seksie, a
im tego mniej tym trudniej to przełamać. Tak więc niektórzy już
powtarzają wbrew własnemu doświadczeniu, że jednak prezerwatywa mniej
zabezpiecza niż uważali lub niż podaje firma. Bo firma rzadko mówi a
fanatycy non stop wymachują kościelnym kłamstwem. Udawanie, że to nie
działa na ludzi jest rodzajem ucieczki.
Po następne, warto się temu przypatrywać, bo to co mówią księża nie
pokrywa się z rzeczywistością, więc aby się pokrywało, trzeba
fałszować i oszukiwać, tak się tworzy kulturę obłudy, kościół to
kultura obłudy, a obłuda przyciąga obłudnych, z którymi możemy po
sąsiedzku mieszkać i za inne poglądy, może stać się prześladowani.
Bojąc się prześladowania milkniemy o prezerwatywach i tak się nakręca
społeczny fałsz w którym żyjemy. Sami ostatnio zauważamy, że Polacy
coraz bardziej stają się hipokrytami i to nieświadomie, przez
nieświadome dostosowywanie.
Co do in-vitro, to jest dla wielu dziwne że kk się przeciwstawia,
jednak in-vitro jak i Kopernik kiedyś podważyło kolejny dogmat kk,
czyli Bóg zsyła miłującej się parze życie, in-vitro pokazuje że
człowiek przesunął się na miejsce Boga i też sprzeciw do in-vitro jest
ubierany w fałsze, którzy niektórzy łykają i następnie rodzice aby nie
mieć dziecka z in-vitro, bo może być prześladowane, jako jawny dowód
jak kościółek pierdoli i bojąc się tego żyją w dylemacie tego strachu.
Moim zdaniem te fałsze trzeba demaskować.
A teraz mamy kolejny, mianowicie uraz poaborcyjny. Badania mówią, że
kobiety decydujące się na aborcję odczuwają ulgę. Teraz znowu,,
obrońcy życia,, szantażują kobiety, że będą miały traumy poaborcyjne i
kobiety bojąc się tego rodzą dzieci , bo ulegają szantażowi, że im po
aborcji zdrowie się popsuje. Naukowcy nie stwierdzili takiej traumy,
za to stwierdzili, że jest to manipulacja polityczna, a ja spotykam na
forach osoby które wierzą w syndrom pozaaborcyjny....czyli ulegli
propagandzie kłamstwa, więc moim zdanie, trzeba kulturę obłudy
demaskować.
Poza tym Afryka, kk utrudnia walkę z HIV, czyli ma na koncie
morderstwa w imieniu dogmatów im moim zdaniem, odpuszczając zbrodniarz
będzis jeszcze bardziej bezkarny.

4. Data: 2010-12-04 13:51:38

Od: "Chiron" <c...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "cyc" napisał w wiadomości grup

Bedac brutalnie szczerym powiem : a kogo obchodzi co powie jakis papiez na
temat prezerwatyw , czy innych pseudomoralnych obostrzeniach , jak chocby in
vitro ?.
===============
A choćby mnie, moją rodzinę- i znam jeszcze trochę ludzi, których to
obchodzi. Ciebie- nie?

Papiez i ksieza swoja a ludzie i tak robia to co im rozum podpowiada .
===============
Rozum? Nie o rozum tu idzie. OK- mogę zrozumieć małżeństwo, które np ma
konflikt immunologiczny- i boją się mieć więcej dzieci- przynajmniej w
krótkim czasie. Po co jednak prezerwatywy np osobom samotnym? Dlaczego
pozbawiasz ich odpowiedzialności za swoje czyny? Czego chcesz ich nauczyć?

[...]
Proszę o jakieś badania, opracowania na ten temat. IMO-
sądzisz_innych_według_siebie. To bardzo zawodna metoda.

[...]
Znów sądzisz po sobie.

[...]
Jesteś pewien? A nie zabijaj? Ile ludzkich zarodków jest zabijanych przy in
[...]

Problem z Tobą, i innymi lewakami polega na tym, że nie próbują nawet
zrozumieć roli papieża, kapłana, w społeczeństwie- czy króla, księcia etc.
Nawet tacy czerwoni, jak Szwedzi- nie obalili króla- dlaczego?

--

Chiron

Prawda, Prostota, Miłość.

5. Data: 2010-12-04 14:07:17

Od: "Ghost" <g...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "cyc" <j...@j...pl> napisał w wiadomości
> Bedac brutalnie szczerym powiem

PLONK

6. Data: 2010-12-04 14:08:49

Od: "Ghost" <g...@e...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Chiron" <c...@o...eu> napisał w wiadomości

> Problem z Tobą

Problem z crosspostami, miej odrobine kultury i nie sciagaj nam tu bydla z
polityki.

7. Data: 2010-12-04 14:17:00

Od: Winogronko <6...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ghost napisał(a):
> U�ytkownik "Chiron" <c...@o...eu> napisa� w wiadomo�ci

> Problem z crosspostami, miej odrobine kultury i nie sciagaj nam tu bydla z
> polityki.

Sam jesteś bydło.

8. Data: 2010-12-05 11:02:11

Od: "cyc" <j...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

===============
> [...]
> zrozumieć roli papieża, kapłana, w społeczeństwie- czy króla, księcia etc.
> Nawet tacy czerwoni, jak Szwedzi- nie obalili króla- dlaczego?

Caly Twoj komentarz i glos bylby do przyjecia i wart dalszej dyskusji gdyby
nie koncowka pozbawiajaca ich jakiejkolwiek tresci .
Tak juz z wami , nawiedzonymi fundamentalistami jest . Kiedy zaczynaja sie
schody w zrozumieniu czegokolwiek , brak akceptacji lub chocby tylko
zetkniecie sie z innoscia pogladow to osoba prezentujaca takie stanowisko
musi byc przez was obrazana bo inaczej dla was nie ma dyskusji !.
Odpowiedzialbym Ci na Twoj post ale po co ? " lewak " jest przeciez dla
Ciebie za glupi aby mogl zaprezentowac jakiekolwiek poglady a jesli juz sa
inne niz Twoje to znaczy , ze "lewak " jest glupcem .
Tkij wiec sobie dalej w swoim , stworzonym przez wioskowego wikarego
swiecie , swiecie bezrefleksyjnym pozbawionym samodzielnego myslenia ,
cofajacym sie do mrocznych wiekow sredniowiecza . To akuratnie swiat dla
takich ja Ty , malotolerancyjnych , chamowatych , bezczelnych i
...nawiedzonych idea fix .

cyc

cyc

9. Data: 2010-12-05 20:24:27

Od: "Chiron" <c...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

===============
> [...]
> zrozumieć roli papieża, kapłana, w społeczeństwie- czy króla, księcia etc.
> Nawet tacy czerwoni, jak Szwedzi- nie obalili króla- dlaczego?

Caly Twoj komentarz i glos bylby do przyjecia i wart dalszej dyskusji Tak
[...]

Dziękuję za odpowiedź- i cieszę się, że jest taka, jaka jest. Powaga. Wiesz-
to grupa z psychologią w nazwie, i co niektórzy mogą się denerwować, że
piszemy o polityce. I- co tu dużo pisać- słusznie. Jednak to, co napisałeś-
to manipulacja w podręcznikowej postaci, więc pasuje także tutaj.
Piszesz najpierw:
"Caly Twoj komentarz i glos bylby do przyjecia i wart dalszej dyskusji"

żeby zaraz dodać:
"gdyby nie koncowka pozbawiajaca ich jakiejkolwiek tresci ."

A następnie naubliżać mi od mało tolerancyjnych, chamowatych i bezczelnych.

Rozbierzmy sobie to na spokojnie: ja nie użyłem (przynajmniej świadomie)
wobec Ciebie określeń obelżywych. Sam wskazujesz na słowo "lewak" . Idę tym
tropem: nie napisałem, ani nawet nie pomyślałem tego, co napisałeś o
lewakach: cytuję:
"
" lewak " jest przeciez dla
Ciebie za glupi aby mogl zaprezentowac jakiekolwiek poglady a jesli juz sa
inne niz Twoje to znaczy , ze "lewak " jest glupcem ."

To_Twoje_poglądy, które imputujesz mnie.

Może obraźliwe jest dla Ciebie określenie "lewak"- w takim razie- dlaczego?
Samo w sobie za takie powszechnie nie jest uznawane. Na przykład w
krzyżówkowym słowniku "lewak" to przedstawiciel skrajnej lewicy. Nigdzie nie
znalazłem, żeby to było określenie obelżywe.

Pozostaje mi tylko przypuszczać, że skojarzenie Ciebie z lewicą uważasz za
obelżywe- jednak od lat podczytuję tu sobie- także Ciebie- i potrafię
znaleźć posty, w których wyrażasz lewicowe poglądy.

Wyrażam więc głębokie przekonanie, że to, co napisałeś- miało służyć
WYŁĄCZNIE stworzeniu wrażenia, jakim to ciemnym idiotą jestem ja (co de
facto napisałeś)- dorabiając do tego kłamliwe uzasadnienie.
Oświadczam więc, że jesteś cycu manipulatorem- i to bardzo pospolitym.

--

Chiron

Prawda, Prostota, Miłość.

10. Data: 2010-12-06 08:16:14

Od: "cyc" <j...@j...pl> szukaj wiadomości tego autora

===============

===============

===============

===============

===============

===============

> [...]
> facto napisałeś)- dorabiając do tego kłamliwe uzasadnienie.
> Oświadczam więc, że jesteś cycu manipulatorem- i to bardzo pospolitym.

Rozumiem , ze skoro pojecie " lewak " nie jest dla Ciebie pojeciem
pejoratywnym , to znaczy , ze jest wyrazem szacunku i pelnego ciepla ,
sympatii , czy braterskiej milosci okresleniem ? , czy tak ? .

cyc

podkrecanie sie chemicznie
Ale nas obsmarowali....
Re: Tesciowa
POsrani
Krzysztof Kolumb - najslynniejszy w swiecie Polak-odkrywca urodzony aby zilustrowac ludziom inteligentne mechanizmy dzialania moralnosci