Instrukcja do mebli -musi być czy nie musi?

1. Data: 2003-02-12 18:16:05

Temat: Instrukcja do mebli -musi być czy nie musi?
Od: l...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

Witam
Mam problem tego typu, że dostałem meble kuchenne na zamówienie, które miały
kosztować 4000zł bez montażu. Ponieważ składałem kiedyś meble do pokoju i to
nawet dwa razy, myślę sobie wezmę bez montażu.
Niestety meble przyjechały bez najmniejszej instrukcji montażu.
Wprawdzie mówili mi że biorę te meble na własną odpowiedzialność, ale myślałem
że chodzi o to, że np.:ja je mogę zarysować i nie przysługuje mi za to
gwarancja.
Ale czy nie powinno tej instrukcji tam być? Wychodzi na to że meble które
miały kosztować 4200, muszą kosztować 4700 bo ja ich nie zmontuję i jestem
zdany na tą firmę.
Czy mogę ubiegać się o tą instrukcję, bezpłatny montaż jeżeli jej nie będzie,
albo zwrot kasy na podst. rękojmi lub gwarancji w ciągu trzech dni (jestem tak
wk... że nawet oddałbym im te meble i niech sobie je wsadzą w ...., niech
zrobią sobie z nimi co chcą.
Z góry dzięki za porady.
Aha, meble dostałem dzisiaj i są firmy Trzy Kolory.
Pzdrw
Artur

1. Data: 2003-02-12 21:32:10

Temat: Re: Instrukcja do mebli -musi być czy nie musi?
Od: "knuttek" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Teoretycznie ta firma daje instrukcję do wszystkich mebli - ale oni potrafią
mieć braki w pudełkach, więc może to to?

(swoją drogą, nie wierzę, że można coś z tego zrozumieć;-) )

1. Data: 2003-02-12 21:49:44

Od: "Jarek P." <j...@n...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <l...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
będzie,
> albo zwrot kasy na podst. rękojmi lub gwarancji w ciągu trzech dni (jestem

Nie zacytuje z pamieci przepisu, ktory o tym mowi, ale powinna byc
instrukcja w jez. polskim, tak wiec jesli jej nie ma, to reklamuj i tyle.

J.

1. Data: 2003-02-12 23:37:11

Od: Marcin Debowski <a...@n...net> szukaj wiadomości tego autora

In article <4...@n...onet.pl>, l...@o...pl wrote:
> Czy mogę ubiegać się o tą instrukcję, bezpłatny montaż jeżeli jej nie będzie,

Ustawa o szczególowych warunkach sprzeday konsumenckiej oraz o zmianie
Kodeksu cywilnego z dnia 27 lipca 2002 r. (Dz. U. 141 poz. 1176)
Art. 3. p5. Sprzedawca jest obowizany wydac kupujacemu wraz z towarem
konsumpcyjnym wszystkie elementy jego wyposazenia oraz sporzadzone w
jezyku polskim instrukcje obslugi, konserwacji i inne dokumenty wymagane
przez odrebne przepisy.

Będą się stawiać - powiadom najbliższy PIH (serio).

> albo zwrot kasy na podst. rękojmi lub gwarancji w ciągu trzech dni (jestem tak

Nie ma czegoś takiego jak ww. zwrot chyba że jest wyraznie to napisane w
dokumencie gwarancyjnym.

--
Marcin

1. Data: 2003-02-13 09:09:14

Temat: Re: Odp: Instrukcja do mebli -musi być czy nie musi?
Od: Marcin Debowski <a...@n...net> szukaj wiadomości tego autora

In article <b2flce$5gi$1@atlantis.news.tpi.pl>, MarcinP wrote:
> a co jesli meble te firma sprzedajy tylko i wylacznie zmontowane lub z monta
> zem
> a odstapila od tego tylko i wylacznie na PROSBE kupujacego ?
> Czy specjalnie dla tego jednego klienta ma drukowac instrukcje,
> czy tez powinna odmowic sprzedazy ?

To wedlug tej samej ustawy ktora wczesniej cytuje, takie informacje
(wszystkie wazne informacje) powinny znalezc sie w pisemnym poswiadczeniu
ktorego prawny obowiazek spisania/przekazania ma kazdy sprzedawca o ile cena
towaru przekracza 2000zl. Jesli sprzedawca nie dopelnil tego obowiazku to
nie dosc ze zlamal prawo to jeszcze dzialal na swoja niekorzysc.

Wedlug Ustawy, formalnie, bez wzgledu na to czy z montazem czy bez, jakas
instrukcja byc powinna. Jesli sprzedawca nazywa takie cos meblami a nie
wydaje towaru w formie umozliwiajacej jego prawidlowe uzytkowanie (bo dla
kupujacego w tym momencie to jest zbior desek nie meble) to MZ wprowadza
kupujacego w blad (co tez jest podstawa do odstapienia od umowy). Dla mnie
montaz to nie know-how, bo to wedlug moich oczekiwan powinna zapewnic
wlasnie instrukcja, a sila robocza + czas.

--
Marcin

1. Data: 2003-02-13 09:41:09

Od: "jacek" <w...@a...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

LUDZIE !!! TEN PAN SIE NA TO ZGODZIL (kupic meble bez montazu)
CHCIAL ZAOSZCZEDZIC I NIE PRZYPUSZCZAL
ZE TO NIE TAKIE PROSTE, ZKRECIC PARE SZAFEK

Jezeli by umnie ktos chcial kupic szafe bez montazu to nie pisalbym mu
instrukcji co gdzie i kiedy ma skrecic , kupuje tak to chyba wie co robi?

--
=====Tanie meble na zamowienie====
====== www.szafykuchnie.to.pl ======

1. Data: 2003-02-13 11:17:17

Od: "JACooL" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "jacek" <w...@a...waw.pl> napisał w wiadomości
> [...]
>
> Jezeli by umnie ktos chcial kupic szafe bez montazu to nie pisalbym mu
> instrukcji co gdzie i kiedy ma skrecic , kupuje tak to chyba wie co robi?

Szkoda ze tak nieladnie traktujesz swoich klientow. Ja, jezeli klient chce
sam zlozyc mebel - opisuje elementy i robie instr. montazu. Coraz czesciej
klienci prosza o takie meble, kiedys sporadycznie (np. biurka za wschodnia
granice ;) )
Pomysl ze nie zawsze mozesz (lub nie kalkuluje sie) zlozyc mebel u klienta w
domu - nieraz musi on byc w formie do samodzielnego montazu i wowczas instr.
montazu jest niezbedna.

Pozdrawiam JACooL

1. Data: 2003-02-13 11:28:53

Od: "jacek" <w...@a...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "JACooL" <j...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> Pomysl ze nie zawsze mozesz (lub nie kalkuluje sie) zlozyc mebel u klienta
> domu - nieraz musi on byc w formie do samodzielnego montazu i wowczas

Zgoda , ale wyobraz sobie instrukcje do montazu szafy wnekowej
lub jak wolisz zestawu mebli kuchennych , Ja biurka i inne takie daje
klientowi
gotowe, moze dlatego sie nie zrozumielismy :-)

1. Data: 2003-02-13 11:53:53

Od: "JACooL" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> klientowi
> gotowe, moze dlatego sie nie zrozumielismy :-)

Szafy wnekowej moze nie (nie jest to moja specjalizacja) ale kpl. mebli
kuchennych czesto.
Co do biurek to napisalem ze dawalem w paczce (do samodzielnego
montazu)kupcom zza wschodniej granicy poniewaz zlozone nie zmiescily by sie.
W kazdym przypadku sprzedazy mebli w paczce dolaczam instr. Obojetnie czy
jest to polka, biurko czy kpl. kuchenny.

Pozdrawiam JACooL

Smeg
dziury w boazerii
Panele podlogowe
dwuwarstwowe zakrycie okna i _nie_ zasłona :)
Rolety