Migrena....

21. Data: 2001-12-02 22:44:09

Temat: Odp: Odp: Migrena.... [bzdura]
Od: "^ToM^" <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Lech Trzeciak <l...@i...gov.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:3...@i...gov.pl...

> Bzdura.

Widocznie jestes lekarzem skoro tak twierdzisz
tom

22. Data: 2001-12-02 22:48:05

Temat: Odp: Migrena....
Od: "^ToM^" <n...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> silnymi bólami głowy - bardzo do migreny podobnymi. Ja w każdym razie nie
> widzę związku pomiędzy moją dieta a migreną, bardziej pogoda, stres,
> głodówka....

Ty nie widzisz bo nie mozesz tego zobaczyc,skoro caly czas zywisz sie tak
samo - zmien diete a sie przekonasz!
Wszelkie migreny maja swoje zrodlo w zlej diecie i niestety nikt tego nie
zmieni czy mu sie to podoba czy nie!
tom

23. Data: 2001-12-03 09:15:06

Temat: Re: Migrena....
Od: "Dominika NM" <d...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

"^ToM^" <n...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
> samo - zmien diete a sie przekonasz!
> Wszelkie migreny maja swoje zrodlo w zlej diecie i niestety nikt tego nie

Mogę zobaczyć bo ostatnie trzy miesiące bylam nadiecie bardzo ścisłej i
prawie nic nie jadłam... Nie powiesz mi że woda, glukoza ( to własnie ze
względu na migreny musiałam) chlebek chrupki i ogórek świeży powodują
migreny? Lista produktów "zakazanych" przy migrenie jest długa bardzo i
własciwie prawie nic nie jest bezpieczne... A jednak w czasie trwania diety
( może nie była to zdrowa dieta ale chciałam wypróbować) miałam ataki....
Nie częściej, nie rzadziej tak jak zwykle... I co teraz? Skoro dieta nie
podziałała?
DominikaNM

24. Data: 2001-12-03 09:56:01

Temat: Re: Odp: Odp: Migrena.... [bzdura]
Od: Lech Trzeciak <l...@i...gov.pl> szukaj wiadomości tego autora

^ToM^ wrote:

> Użytkownik Lech Trzeciak <l...@i...gov.pl> w wiadomości do grup
> dyskusyjnych napisał:3...@i...gov.pl...

> Widocznie jestes lekarzem skoro tak twierdzisz
> tom

Nie jestem - i co teraz? Upadła główna linia natarcia. Co mi teraz
zarzucisz?

Leszek

25. Data: 2001-12-03 10:11:29

Od: <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> mam coś innego ale tez antydepresyjne - jest tak sobie - ataki są rzadsze
> ale za to silniejsze... Jeszcze raz się ostatnio przekonałam że z migreną
> nie da się żyć normalnie ( miałam dziś egzamin a przed migrenę przez trzy
> dni ;-(  )
> A co do diety to tez czytałam ( i lekarz tez mówił) że nie zawsze ma to
> związek z migreną... I że czasem owszem alergia na pewne pokarmy objawia się
> silnymi bólami głowy - bardzo do migreny podobnymi. Ja w każdym razie nie
> widzę związku pomiędzy moją dieta a migreną, bardziej pogoda, stres,

Czynnikow wywolujacych migrene jest mnostwo, dominujace to stres, zmiana pogody
(dokladnie cisnienia), zmiany diety itp.
Co do leczenia:
Leczenie profilaktyczne (np. amitryptyliną) stosuje się gdy w ciągu 1 miesiąca
występują CO NAJMNIEJ 4 ciężkie ataki migreny. Nie ma bowiem dobrego i
BEZPIECZNEGO leczenia profilaktycznego.
DO dnia dzisiejszego standardem leczenia jest leczenie doraźne - tj.
przerywanie napdu migreny. Uważa się na całym swiecie że leki z grupy
triptanow - np. IMIGRAN sa lekami z wyboru w leczeniu sredniej i cięzkiej
migreny. W zależności od dodatkowych objawow napadu -takich jak nudnosci,
wymioty zalecane jest stosowanie roznych postaci leku - np. Imigran aerozol do
nosa, iniekcje. Nie jest to leczenie tanie,np. koszt 1 dawki Imigranu w postaci
aerozolu do nosa to około 43 PLN, ale skuteczne - do 80% ustąpienia bólu i
objawów towarzyszących. Wynika to z faktu, że żaden lek z grupy triptanow nie
jest refundowany - w Polsce migrena wciąż jest uważana za chorobę "kobiet z
bogatych domów".
Czesto po skutecznie wyleczonym ataku pacjenta ogarnia sennośc, jednak wiązana
jest ona bardziej z "efektami" napadu a nie leczeniem.

Pozdrawiam

Piotr

26. Data: 2001-12-08 22:17:34

Temat: Re: Odp: Migrena.... [bzdura]
Od: "lume" <i...@l...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie wiem o co chodzi w pytaniu bo go nie widze. ale przyczyna bolow glowy
moga byc np. toksyny, albo depresje. Trudno stwierdzic, nawet ptrzy braku
pytznia

27. Data: 2001-12-08 23:58:59

Od: Kaja <f...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

lume napisał(a):

> Nie wiem o co chodzi w pytaniu bo go nie widze. ale przyczyna bolow glowy
> moga byc np. toksyny, albo depresje.

Ponadto głód.

Kiedy jestem głodna, a nie mam czasu, aby od razu najeść się, to dostaję bólu
głowy.
Przed samym pójściem spać jem jeszcze jedną kolację ( jak jestem głodna), bo
zauważyłam, że jak się położę z odczuciem głodu, to wstaję z migreną.

Pozdrawiam, Kaja
--
*Gdy pieniądze mówią, prawda milczy*

Stwardnialy sutek