Re: Morze w ogrodzie

1. Data: 2000-04-20 09:22:58

Temat: Re: Morze w ogrodzie
Od: j...@e...opi.org.pl (Jerzy Kozlowski) szukaj wiadomości tego autora

Ryby zyjace w rzekach u ujascia do morza sa chyba dwusrodowiskowe.
Pamietam ze widzialem okonie w morzu,pewnie sie przyzwyczaily i inne.
A rosliny?Moze ktos mieszkajacy blizej podpatrzy.
Gorsza sprawa z uszczelnieniem stawu.Nie wiem jak sie zachowa folia.
A pare hektolitrow slonej wody moze zrobic w skali dzialki powazna
katastrofe ekologiczna.Tak mysle.
Ale sam temat jest ciekawy,nie.
Juras

2. Data: 2000-04-21 00:00:26

Od: "Piotr Siciarski" <s...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

>Ale sam temat jest ciekawy,nie.

Ciekawy.
Moi znajomi, którzy mają "oczko" wodne 30mx30m (prócz tego dwa mniejsze
betonowe jakieś 15mx15m i jedno "superozdobne" 10x5m i naturalnie "bijące"
źródło na samej górze działki - wszystko to połączone i płynące) - chcą w
tym roku zrobić plażę nad największym - kilka wywrotek białego piachu.
Ale woda morska to nie tylko sól (kuchenna), ale i magnez w związkach,
jodki, bromki itp. trudno to uzyskać "ręcznie".

Pozdrowienia
p...@r...pl

--
Wysoka jakość, niskie ceny - http://rubikon.pl

3. Data: 2000-04-21 04:42:24

Temat: Odp: Morze w ogrodzie
Od: "Krzysztof Marusinski" <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Jerzy Kozlowski" <j...@e...opi.org.pl> napisal w wiadomosci
l...
> A pare hektolitrow slonej wody moze zrobic w skali dzialki powazna
> katastrofe ekologiczna.Tak mysle.

Twoje obawy wynikaja ze zbyt czestego przebywania nad morzem Martwym.
Sama sól kuchenna nie szkodzi roslinom. Szkodzi raczej zbytnie zasolenie
podloza (gleby) kazda sola. Do takiego nie moze dojsc przy jednorazowym
nasiaknieciu gleby roztworem soli kuchennej o stezeniu porównywalnym z woda
z Baltyku.
Wystepuja powody dla których wsypuje sie do oczka ogrodowego odpowiednia
ilosc soli kuchennej.
--
:-) http://ogrod.to.jest.to

--
Własna strona WWW, w 5 minut, bez znajomości HTML - http://wizytowka.pl

4. Data: 2000-04-21 06:33:39

Temat: Re: Odp: Morze w ogrodzie
Od: j...@e...opi.org.pl (Jerzy Kozlowski) szukaj wiadomości tego autora

>Twoje obawy wynikaja ze zbyt czestego przebywania nad morzem Martwym.
Nie bylem,
nie przekonales mnie do konca.
Juras

5. Data: 2000-04-21 19:17:01

Od: "Jerzy" <j...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
woda
> z Baltyku.
> Wystepuja powody dla których wsypuje sie do oczka ogrodowego odpowiednia

Krzysztofie, czy to masz na mysli?
SOLOLUBNOŚĆ
Niezwykłe zjawisko biologiczne polegające na niezbędnym do wzrostu i życia
zapotrzebowaniu niektórych mikroorganizmów na wysokie stężenia soli (chlorku
sodu). Do grupy takich drobnoustrojów, zwanych halofilami należą: bakterie,
pleśnie, glony i pierwotniaki. [i to ma miejsce jedynie w Morzu Martwym].
pozdr Jerzy

6. Data: 2000-04-22 04:52:44

Temat: Odp: Odp: Morze w ogrodzie
Od: "Krzysztof Marusinski" <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Jerzy Kozlowski" <j...@e...opi.org.pl> napisal w wiadomosci
l...
..............> nie przekonales mnie do konca.

Nie taki cel mial mój list.
Nie czuje takiej potrzeby tak jak Ty nie odczuwasz potrzeby prowadzenia
dyskusji która nie ubliza zadnemu z rozmawiajacych.
--
:-) http://ogrod.to.jest.to

--
Wysoka jakość, niskie ceny - http://rubikon.pl

7. Data: 2000-04-22 04:57:26

Od: "Krzysztof Marusiński" <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jerzy" <j...@p...com.pl> napisał w wiadomości
................>
> Krzysztofie, czy to masz na mysli?
> SOLOLUBNOŚĆ

Mam na myśli potrzebę doprowadzenia wody do odpowiedniego poziomu zasolenia.
Taka potrzeba występuje w naszych stawach napełnianych np. woda deszczową a
więc wodą pozbawiona soli mineralnych.
W takim wypadku pomaga dodanie zwykłej soli kuchennej. Z czasem wprowadzone
zostaną inne składniki mineralne.
--
:-) http://ogrod.to.jest.to

--
Wysoka jakość, niskie ceny - http://rubikon.pl

8. Data: 2000-04-25 06:49:40

Temat: Re: Odp: Odp: Morze w ogrodzie
Od: j...@e...opi.org.pl (Jerzy Kozlowski) szukaj wiadomości tego autora

At 06:52 00-04-22 +0200, you wrote:

> [...]
>Nie czuje takiej potrzeby tak jak Ty nie odczuwasz potrzeby prowadzenia
>dyskusji która nie ubliza zadnemu z rozmawiajacych.
Ty jak zwykle wiesz wszystko najlepiej.
Juras

9. Data: 2000-04-25 15:52:48

Od: "Jerzy" <j...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> więc wodą pozbawiona soli mineralnych.
> W takim wypadku pomaga dodanie zwykłej soli kuchennej. Z czasem
To jest ekstra co piszesz, możesz jeszcze odrobinę to rozwinąć?
Aż nie do wiary!
pozdrawiam Jerzy

10. Data: 2000-04-26 06:39:38

Temat: Odp: Odp: Odp: Morze w ogrodzie
Od: "Krzysztof Marusinski" <o...@t...jest.to> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "Jerzy Kozlowski" <j...@e...opi.org.pl> napisal w wiadomosci
l...

> Ty jak zwykle wiesz wszystko najlepiej.

Nie przesadzaj, nie wszystko, ale to milo ze zauwazyles :-)
--
:-) http://ogrod.to.jest.to

--
Wysoka jakość, niskie ceny - http://rubikon.pl

ArchBud
Bluszcz pospolity - pytanie
Magnolia "Nigra"
_Prdoducent narzedzi ogrodniczych poszukuje odbiorcow.
Re: Kwitnaca grusza