Re: Odp: Prosba o wyrazenie opinii.

From: Joanna <c...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Odp: Prosba o wyrazenie opinii.
Date: Thu, 27 Sep 2001 13:58:18 +0200

in article 9ov3d3$t8f$...@n...onet.pl, Homer at k...@p...onet.pl wrote
on 27-09-01 13:43:

> [...]
> biegu, to znaczy odpowiadajac na pewien list.
> I wlasnie o to mi chodzilo, gdy pisalem, ze wyjasnie w kolejnym liscie,
> dlaczego prosze Was o opinie. Otoz na jednej z grup dyskusyjnych oceniono
> go, przepraszam za sformulowanie, ale taka jest niektora dzisiejsza
> mlodziez, jako pedalski. No i tutaj dochodze do sedna sprawy. W nastepnym
> swoim mailu bede prosil o wyjasnienie albo jego probe, dlaczego ocena
> niektorych dzialan innych ludzi podlega tak bezsensownej ocenie. Czy to
> zazdrosc czy tez nienawisc, ze ktos moze byc od drugiej osoby w czyms lepszy

Witaj Homerze,

troche sie wetne, bo przyznam, ze o ile sam wiersz trudno mi oceniac - jest
najwyrazniej szczery, choc warsztatowo troche nieporadny (metrum sie w
drugiej strofie zachwialo, mysle ze mozna by nad nim jeszcze posiedziec i
dopiescic), to opinia przytoczona z innej grupy nieco mnie zafrapowala.

Domyslam sie, ze osobie, ktora uzyla okreslenia "pedalski", nie odpowiada
Twoj styl i wrazliwosc - moze metafory dla niego zbyt patetyczne (bo
istotnie widac sklonnosc do uwznioslania oraz do poruszania sie w sferze
idei, abstrakcji, bardzo szerokich i wysokich przestrzenii). I domyslam sie,
ze to dla tej osoby po prostu jest nie-meskie, bo: ? - za malo konkretow?
za malo dosadnie?

Nie przejmuj sie - to zdecydowanie problem tej osoby. Mozliwe, ze wiersz mu
sie po prostu nie podobal, ale ostra reakcja krzywdzaca werbalnie druga
osobe wskazuje na jakies wlasne kompleksy, antypatie. Nie potrafi tego
pewnie wyrazic - mozliwe, ze odczuwa pewne rzeczy jako nie-meskie, ale nie
jest swiadomy dlaczego i co konkretnie mu sie nie podoba. Nie ma argumentow
(bo moze nie ma narzedzi intelektualnych do ich skonstruowania), wiec
szafuje emocjonalnymi "kopniakami".
A moze nie mial czasu i mial zly humor? Trudno powiedziec.

Co do wiersza - nie jest w moim guscie, ale wazne, ze Tobie pomaga cos
wyrazic:)))

Pozdr.
Joanna