Pytanie o drinka...

1. Data: 2000-03-02 21:49:48

Temat: Pytanie o drinka...
Od: Garland Greene <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

witam

byłem niedawno na Chorwacji i w pubie piłem drinka, który
składał się z czerwonego wina i fanty lub mirindy.
Nazywało się to BAMBUS.
Mam jednak pytania:
jak zrobic, aby w lampce były dwie warstwy wino i fanta.
jak zrobiłem to w domu to mi się zmieszało.
nie znam się na drinkach i lałem wino półwytrawne do fanty i się
zmieszało.

Może ktoś mi pomóc ?
Jakie wino lać by się utrzymywało w jedej części i nie mieszało się.
Co śmieszniejsze nie pamiętam co było wtedy na wierzchu... :-)

Pozdrowienia
Garland Greene
e...@v...pl
UIN:34301441

1. Data: 2000-03-02 22:46:11

Temat: Odp: Pytanie o drinka...
Od: "Przemyslaw Koziarski" <p...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Może ktoś mi pomóc ?
> Jakie wino lać by się utrzymywało w jedej części i nie mieszało się.
> Co śmieszniejsze nie pamiętam co było wtedy na wierzchu... :-)

Zobacz do dobrej ksiazki barmanskiej. tam sa ciezary wlasciwe alkoholi i
dodatkow. Wg tego mozna komponowac warstwowe drinki. I oczywiscie kolejne
warstwy lejesz po odwroconej lyzeczce.
Moj ulubiony wynalazek to B52 : po 20ml cointreau, kahlua i bailey, ale
nigdy nie moge zapamietac kolejnosci

Przemyslaw Koziarski

1. Data: 2000-03-03 13:18:07

Temat: Re: Pytanie o drinka...
Od: sadyl <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Garland Greene wrote:

> Jakie wino lać by się utrzymywało w jedej części i nie mieszało się.
> Co śmieszniejsze nie pamiętam co było wtedy na wierzchu... :-)

spróbuj drinka:
1/3 coli
1/3 piwa
1/3 wódy
w tej kolejnosci licząc od dna szklanki (szklanki! nie kieliszka)
leje się to po np serwetce papierowej, dotykajacej do scianki szklanki
od wewnątrz.
fazę działania rozpoznaje się, gdy ktos leje pierwszą wartwę po serwetce
:)
Po kilku imprezach dojdziesz do wprawy i będziesz lał po sciance bez
posrednictwa serwetki.
Acha - powyższego drinka trzeba wypić jednym łykiem, inaczej jest bardzo
nieprzyjemny :))
Składniki drinka muszą być zimne.

sadyl

1. Data: 2000-03-03 13:24:47

Temat: Re: Odp: Pytanie o drinka...
Od: "Krzysztof G. Baranowski" <k...@m...knm.org.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 2 Mar 2000, Przemyslaw Koziarski wrote:
> Moj ulubiony wynalazek to B52 : po 20ml cointreau, kahlua i bailey, ale
> nigdy nie moge zapamietac kolejnosci
Od naciemniejszego (kahlua) to najjasniejszego (cointreau). Spotkalem
sie tez z B52 w wersji shooter, czyli do malego kieliszka "na jednego",
lejemy wartwowo 1/3 kahluy, nastepnie 1/3 baileys i na wierzch dajemy
doslownie 2 milimetrowa warstwe zielonego chartreuse. Nastepnie podpalamy
chartreuse, a calosc nalezy wypic szybko od dolu przez slomke na raz
(do momentu, w ktorym poczuje sie delikatne cieplo w ustach) :-)

Kris
--
Krzysztof G. Baranowski - Prezes Klubu Nieszkodliwych Manjaków
"Smith & Wesson - The original point and click interface..."

1. Data: 2000-03-04 04:09:44

Od: jedski <j...@n...net> szukaj wiadomości tego autora

zapomniales dodac ze drink ma nazwe "zegnaj rozumie" :-))))

1. Data: 2000-03-06 08:15:38

Od: sadyl <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

jedski wrote:

> zapomniales dodac ze drink ma nazwe "zegnaj rozumie" :-))))

Nie znałem tej nazwy, ale podoba mi się, gdyż jest bardzo adekwatna
Nie polecam początkującym :)))

sadyl

1. Data: 2000-03-06 11:54:24

Od: Anna <m...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

"Krzysztof G. Baranowski" wrote:

> doslownie 2 milimetrowa warstwe zielonego chartreuse. Nastepnie podpalamy
> chartreuse, a calosc nalezy wypic szybko od dolu przez slomke na raz
> (do momentu, w ktorym poczuje sie delikatne cieplo w ustach) :-)

a to słomka to nam sie nie stopi (spali?)

Anna

--

""Bez wątpienia, jest proroctwem, to co mówię. Rozumiem i
nie mogąc wypowiedzieć się bez pogańskich słów, wolę zamilczeć.""

1. Data: 2000-03-06 12:21:32

Od: "Krzysztof G. Baranowski" <k...@m...knm.org.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 6 Mar 2000, Anna wrote:
> a to słomka to nam sie nie stopi (spali?)
Jak dotad nic takiego mi sie nie przytrafilo. Plomien jest dosc zimny
i gdy po zapaleniu wlozy sie na 2,3 sekundy slomke, to nic sie z nia
raczej nie dzieje.

Kris

1. Data: 2000-03-10 08:41:37

Od: "Małgorzata Kluza" <k...@w...com.pl> szukaj wiadomości tego autora